نوشته شده توسط : ساحل

بهینه سازی پیج اینستاگرام
امروزه، بسیاری از کاربران از پیج اینستاگرام برای بازاریابی دیجیتالی بهره برده و از این طریق محصول و یا خدمات خود را به دیگران معرفی می کنند. بنابراین، این افراد باید با بهینه سازی پیج اینستاگرام آشنایی پیدا کرده چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم و تنظیمات پیج شان را به گونه ای متفاوت انجام دهند. این افراد باید به منظور ارتقا و بهبود صفحه اینستاگرام خود اقدامات زیر را انجام دهند :
• پروفایل اینستاگرام باید روی public تنظیم شود به این معنا که، همه افراد و کاربران جدید و قدیم بتوانند پروفابل مورد نظر را مشاهده کنند.
• کاربران باید در بخش بیوی پیج، از کلمات خاص و کلیدی که مخصوص آنها و کسب و کارشان است استفاده کنند.
• کاربران میتوانند مهمترین کلمه مرتبط با کسب و کارشان را در کنار نامی که برای اینستا گرام خود انتخاب می کنند، قرار دهند.
• لینک دادن پست های اینستا گرام در سایت های دیگر موجب می شود تا دیگر کاربران نیز با خود پیج و خدمات و محصولات آن پیج خاص آشنا شوند.
• توضیحات و کپشنی که برای عکس ها نوشته می شود از اهمیت خاصی برخوردار بوده و غالبا در صفحه نمایش موتورهای جستجو نشان داده می شود. بهتر است، توضیحات مهم عکس در ابتدای جمله و با استفاده از کلمات مناسب و گویا و واضح نوشته شود.

معرفی پیج اینستاگرام به گوگل
معرفی پیج اینستاگرام به گوگل یکی از شیوه هایی که با استفاده از آن میتوان یک پیج اینستا گرام خاص را مشهور کرد. گاهی اوقات، برخی از پیج ها به صورت لینک و یا در بخش نظرات یک سایت به صورت رایگان معرفی میشوند با این حال این روش آنچنان بر محبوبیت و تعداد فالوورهای پیج اضافه نمی کند.
اما، در صورتی که این پیج ها در فروشگاه های اینستاگرامی، در قالب آگهی و در پیج هایی با رنک بالا معرفی و تبلیغ شوند، رتبه گوگل آنها به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، ساخت سایت برای پیج های تجاری میتواند بر تعداد بازدید کنندگان آنها اضافه کرده و در نتیجه کسب و کار آنها را رونق دهد.
در مرحله بعد، این سایت باید در جستجو گرها و در بخش ثبت سایت پیج اینستاگرام در گوگل به ثبت برسد. علاوه بر این، صاحبان این پیج ها باید لینک صفحه اختصاصی اینستا رام را به گوگل معرفی کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند از خدمات پیج بهره ببرند.

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم
به طور معمول، هدف همه صاحبان پیج اینستا گرام، اعم از هنرمند، کار آفرین و ....، این است که در پیج اینستا گرام اول باشند و هنر و محصول و حاصل تلاش های آنها دیده شود. اما این افراد در صورتی میتوانند به هدف خود دست یابند که در پیج خود تغییراتی را اعمال کرده و به دیده شدن خود کمک کنند.
منظور از اول بودن در پیج اینستاگرام این است که اگر کاربری نام پیج ما را در اکسپلور اینستا گرام تایپ کرد، نام پیج ما در راس همه پیج ها باشد.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نیم تگ اینستاگرام خویش را کجا منتشر کنیم؟
اول مقاله گفتیم که مهم‌ترین تاثیر به کارگیری نیمه تگ انتشار نیم تگ اینستاگرام بر روی افزایش فالور و زودتر رسیدن کاربر به صفحه اینستاگرام ما است.

اگر نیمه تگ را در جای حقیقت منتشر نکنیم ممکن است کارایی آن را بر روی جذب مخاطب نبینیم

نیم تگ را می‌شود در فروشگاه‌ها منتشر کرد:
نیم تگ اینستاگرام را می‌شود هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم در فروشگاه‌های حضوری منتشر کرد.

اگر فروشگاه شما آنلاین است باید نصف تگ صفحه کسب و کار خویش را در گوشه‌ای از سایتتان نماش بدهید. برای این شغل باید یک بنر طراحی کنید و در صفحه وبسایت خویش پیمان دهید.

در فروشگاه‌های حضوری هم می‌توانید نیم تگ خود را روی پوستر یا بیلبورد تبلیغاتی تقریبا محل ورود به فروشگاه پیمان دهید و یا روی برگه محصولات یا بروشور تبلیغاتی محصولات خود به نمایش بگذارید.

نمایش نصف تگ در فضای مجازی
شما می‌توانید از خویش اینستاگرام برای تبلیغ نیم تگ استفاده کنید، با اینکه اینستاگرام مکانی ویژه را برای تبلیغ نصف تگ‌ها در نظر نگرفته است، ولی شما می‌توانید نصف تگ خویش را در استوری منتشر کنید و آن‌را در تقدیر هایلایت‌ها قرار دهید.

حتی می‌توانید از کاربرها سایر نیز بخواهید که نیمه تگ شما را منتشر کنند و یا از افرادی که پیگیری کننده‌های زیادی دارند (اینفلوئنسرها) بخواهید که نیم تگ شما را تبلیغ کنند الی با استفاده از این گذرگاه فالورهای شما زیاد شوند.

اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و یا توییتر و تلگرام عضو هستید می‌توانید از این فضاها هم برای جذب فالور با نصف تگ به صفحه خود کمک کنید.

نمایش نصف تگ اینستاگرام در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، رویدادها و کارگاه‌ها
اگر متعلق به تقسیم کسب و کارهایی هستید که حضور فعالی در همایش‌ها و رویدادها دارند می‌توانید از این فرصت برای انتشار نصف تگ کاربرد کنید. در این نمایشگاه‌ها، کسب و کارها فرصت زیادی برای شناساندن خویش به بیننده دارند و توجه افراد خیلی زود به برندهای مختلف جذب می‌شود.

مثلا اگر شما غرفه‌ای در یک نمایشگاه دارید باید در کناره بنر غرفه خود اطلاعات صفحه اینستاگرام و نیمه تگ خویش را چاپ کنید و از افرادی که از غرفه شما بازدید می‌کنند بخواهید تا qr code شما را اسکن کنند. به این ترتیب هم فالورهای شما بسیار می‌شود و به تبع آن فروش شما بالا می‌رود.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نیچ مارکتینگ، نیش مارکتینگ، بازاریابی گوشه ای، گوشه یابی در بازار، بازاریابی جاویژه، رفتن به سراغ کنج بازار. بازاریابی دنج. میکرومارکتینگ. بازاریابی خرد.

با توجه به این‌که هنوز هیچ استراتژی نیچ مارکتینگ چیست یک از واژه‌های بالا، به اندازه‌ی کافی تثبیت نشده‌اند، ما در این درس گاهی از همان اصطلاح نیچ مارکت و نیچ مارکتینگ استفاده می‌کنیم. ولی در مواردی که بخواهیم از معادل فارسی کاربرد نماییم تقسیم های دنج بازار را به مفهوم نیچ مارکت نزدیک‌تر می‌دانیم.

تذکر دوم - کلمه‌ی Niche در انگلیسی بریتانیایی به چهره نیش و در انگلیسی آمریکایی به صورت نیچ تلفظ می‌شود. فلذا هر دو تلفظ نیچ مارکت و نیش مارکت صحیح است.

تعریف نیچ مارکتیگ چیست
فرض کنید می‌خواهید به یک بازار اخیر وارد شوید و محصولات خویش را در آن عرضه کنید. ولی با یک چالش جدی روبرو هستید: رقبای بسیار قوی و ابهت در آن گستره وجود دارند؛ کسانی که احتمالاً هزینه‌ی تبلیغات یک سنه آن‌ها با فروش چند سنه آتی شما برابری می‌کند.

استراتژی ورود به بازار شما چگونه باید باشد؟ چه‌ کاری می‌توانید سپریدن دهید که بدون برانگیختن حساسیت بزرگان، وارد بازار شوید؟

یکی از گزینه‌های رایج این است که به سراغ بخشی از بازار بروید که بزرگان به سراغ آن نرفته‌اند.

اما چرا باید بزرگان یک بخش از بازار را خلاص کنند؟ علت‌های متعددی برای این مسئله قابل‌تصور است. از دسته این‌که:

ظرفیت بالقوه‌ی این بخش، نسبت به فروش فعلی آن‌ها بسیار حقیر است.
این بخش، نیازهای ویژه‌‌ای دارد که برای بزرگان نمی‌ارزد وقت خویش را صرف آن مایحتاج کنند.
شرکت‌های کبیر بازار، این بخش‌های حقیر را ندیده‌اند یا جدی‌ نگرفته‌اند.
شرکت‌های بزرگ، کُند هستند و چابکی لازم را ندارند. به همین علت، با وجودی که این بخش‌ها را دیده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند محصول مناسبی برای آن‌ها ارائه کنند.
به طور چکیده می‌توان گفت:

معمولاً بخش‌های کوچکی از بازار هستی دارند که شرکت‌های بزرگ آن‌ها را ندیده‌اند؛ یا نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند محصول مناسبی برای آن‌ها ارائه کنند.

این بخش‌ها را به نام زاویه های دنج بازار یا نیچ مارکت می‌شناسند و تأمین احتیاج آن‌ها و ارائه‌ی محصول برای آن‌ها، فرصت خوبی برای کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود.

وقتی راهبرد بازاریابی خود را بر این گوشه های بازار بنا کنید، اصطلاحاً گفته می‌شود که به سراغ نیچ مارکتینگ رفته‌اید.

نیچ مارکت چه ویژگی‌هایی دارد؟
معمولاً نخستین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که فرق نیچ مارکت (Niche Market) با یک دسته از بازار (Market Segment) چیست؟

مگر وقتی پورتر از راهبرد تمرکز حرف می‌زند، دقیقاً همین حرف‌ها را نمی‌گوید؟

پس چرا ما مجدد از نیچ مارکتینگ حرف می‌زنیم؟

مهم‌ترین ویژگی نیچ مارکت این است که معمولاً از یک سگمنت مشخص بازار کوچک‌تر است:

به یک کمپانی تولیدکننده‌ی پوشاک فکر کنید که ممکن است بعد از بخش‌بندی بازار به نتیجه برسد که می‌خواهد تنها محصولات خود را صرفاً برای یک دسته (کودکان زیر هفت سال) تولید و عرضه کند؛ یا یک تولیدکننده‌ی سس که تصمیم بگیرد صرفاً سس‌های رژیمی تولید کند؛ یا یک بانک که می‌خواهد به شکل تخصصی روی وام مسکن متمرکز شود.

در این گونه بخش‌بندی بازار، سگمنت‌ها هنوز زیاد بزرگ هستند و نمی‌توان آن را نیچ مارکت دانست.

اما مثال‌های زیر را در عقیده بگیرید:

بانکی را در نظر بگیرید که وام اختصاصی سالمندان را توصیه می‌کند
یک شرکت طراحی سایت که اختصاصاً برای فروشگاه‌های البسه سایت طراحی می‌کند
شرکت تولیدکننده‌ی GPS که صرفاً روی GPS برای حیوانات متمرکز می‌شود
یک شرکت طراح نقشه که نقشه‌های کاغذی اختصاصی برای توریست‌ها چاپ می‌کند و امکان ثبت اماکن بازدید‌شده و برنامه‌ریزی بازدید و مواردی مشابه این‌ها را فراهم می‌کند.
بسیاری از بانک‌ها، طراحان سایت، تولیدکنندگان GPS و شرکت‌های طراحی و چاپ نقشه، این بخش‌ها را بسیار کوچک می‌بینند و حتی به سادگی حاضر نیستند اسم Segment را برای آن‌ها به‌کار ببرند.

اما کوچک بودن برای این‌که شما آن‌ها را به عنوان بازار هدف انتخاب کنید کافی نیست. نیچ مارکت‌ها باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشند. از آنگونه این‌که (+):

اندازه‌شان در حدی باشد که شغل کردن با آن‌ها سودآور باشد.
رقیب راستین در آن بازار وجود نداشته باشد؛ یا اگر رقیبی هستی دارد، شما مطمئن باشید می‌توانید استراتژی تمایز را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.
این کنج حقیر از بازار پتانسیل رشد داشته باشد.
نیازهایی در این دسته هستی داشته باشد که دیگران، آن‌ها را ندیده‌اند و تأمین نکرده‌اند.
توانایی خرید فرآورده شما را داشته باشند (گاهی شما یک کنج بازار را تعریف می‌کنید و می‌بینید، اما بعداً متوجه می‌شوید که آن‌ها اصلاً نمی‌توانند یا آماده نیستند فرآورده شما را خریداری کنند)
آیا نیچ مارکتینگ یک پدیده‌ی جدید و پسین است؟



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()