نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی تلفنی گرد از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های جذب مشتری است.

1. در ساعات کاری، تماس‌های تلفنی شخصی را به دست کم برسانید. با انجام این کار، فروشتان بیشتر می‌شود. اگر در روز تنها 3 تماس تلفنی شخصی داشته باشید و هر تماس به طور متوسط 4 دقیقه درازا بکشد، در طی سال، 48 ساعت از وقت شما گرفته شده است. گزین کردن 48 ساعت برای فروش، می‌تواند چندین مشتری جدید ایجاد کند.

 

2. بیش از حد نگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشید. برخی از بازاریابان تلفنی، اول ساعت کاری و حدود نیمروز با مشتریان تماس نمی‌گیرند و با خود می‌اندیشند که مشتری در دسترس نخواهد بود. از تمام روز کاری برای تماس‌های تلفنی کاربرد کنید. اگر تلفن نکنید، هیچ‌گاه آن‌ها را نخواهید یافت.

 

3. برای تماس‌های تلفنی، هدف‌های یومیه پیمان دهید و سعی کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتی بدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید، متمرکزتر و سریع‌تر شغل خواهید کرد.

 

4. برای روز بعد، همین امروز برنامه‌ریزی کنید. اولین ساعت روز کاری زیاد با ارزش است، چون با انرژی هستید، بعد آن را به تماس گرفتن برگزیدن دهید و نه به برنامه‌ریزی.

 

5. تعداد تماس‌های روزانه خویش را در دفتری یادداشت کنید. هر روز کوشش کنید کمینه یک تماس بیشتر از روز پیش بگیرید. وقتی بعد از چند هفته نتایج را ببینید، شگفت زده خواهید شد.

 

6. اگر از روی فهرستی مشخصی از مشتریان پیش می‌روید، به تک‌تک شماره‌ها زنگ بزنید. در مقابل این تمایل که به طور اتفاقی زنگ بزنید و یا از افرادی صرف نظر کنید، بایستید. هیچ‌گاه پیش‌داوری نکنید، زیرا شدنی است فروش بزرگی را از دست بدهید.

 

آموزش فروش تلفنی

7. در بازاریابی تلفنی همیشه میزان درآمد خویش را از هر تماس محاسبه کنید. درآمد هفتگی را به طور میانه حساب کنید و بر تعداد مکالمات هفتگی دسته کنید. مقدار حاصل را در دفتر خود یادداشت کنید و سعی کنید این مقدار را افزایش دهید. یعنی بر روی این کار کنید که در شمار تماس‌های مشخص، به افراد بیشتری بفروشید.

 

8. وقتی با یک شرکت تماس می‌گیرید، در صورت امکان با بالاترین مقام صحبت کنید، زیرا او توان تصمیم‌گیری دارد. اگر شما را به کسان دیگری ارجاع داد، می‌توانید بگویید که شخص با بالاترین مقام از شما خواسته لغایت با او هماهنگ کنید.

 

9. اگر به شما گفته شد که شخص باره عقیده دیگر در اینجا تکاپو نمی‌کند، بدون وقفه بپرسید چه کسی جای او را گرفته است و با او صحبت کنید. فرصت صحبت با یک مشتری جدید را از دست ندهید.

 

10. اگر از روی فهرستی تماس می‌گیرید که در اختیار چندین تن قرار می‌گیرد، پیشه خود را از انتهای لیست شروع کنید. معمولا سایرین از ابتدای فهرست شغل خود را آغاز کرده‌اند و افراد انتهایی فهرست، باره پروا کمتری پیمان می‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده.

احتمالا شما هم مانند من، تعداد زیادی فیلم و موزیک را روی کامپیوتر خود انباشته کرده اید. جلوی لپ تاپتان می نشینید و مادامی که دارید در وب گشت می زنید یا با دوستانتان چت می کنید؛ از کلکسیون زیبای موسیقیتان هم بهره مند می شوید. روش خوبی است! اما وقتی یک تلویزیون HD چهل اینچی در اتاق شما جای گرفته و باند های با کیفیت سینمای خانگیتان در کنار آن قرار دارند؛ استفاده از اسپیکر های کوچک لپتاپ، آن هم با یک مانیتور 15 اینچی؛ ترکیب جذابی به نظر نمی رسد.

 


عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده.

 


گزینه های زیادی برای نمایش محتوای لپتاپ شما روی HDTV وجود دارند. خیلی از آن ها برای دیدن فیلم و گوش کردن به موزیک عالی هستند. اما فقط تعدادی از روش ها برای گشت و گذار، ویدئو کنفرانس و دیگر فعالیت های کامپیوتری توصیه می شوند. و البته به علت کندی نسبی تکنولوژی های بی سیم فعلی؛ برای بازی کردن گیم های اکشن، راهی به جز استفاده از سیم ندارید. پس در این مطلب می خواهیم بهترین راه ها برای اتصال لپتاپ به HDTV را بررسی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش ایده آل خود برای این کار را بیابید.

 


- استفاده از کابل: بهترین روش برای بازی

 

۳ روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

بسیاری از نوت بوک های فعلی، از خروجی HDMI پشتیبانی می کنند. نوت بوک هایی هم که از این قابلیت محروم اند، معمولا پورت های DVI را به شما ارائه می دهند. در این مورد می توان پورت DVI را با یک آداپتور جمع و جور به HDMI تبدیل کرد. اگر هم از پورت DVI محروم هستید، لپتاپ شما احتمالا از درگاه VGA پشتیبانی می کند. پس باز هم مشکلی نیست. چون در بیشتر تلویزیون های اچ.دی، از این کابل به طور مستقیم پشتیبانی می شود. اگر دوست ندارید از در گاه تلویزیون با لپتاپتان کار کنید، می توانید آن را به عنوان مانیتور دوم خود استفاده کرده و فقط محتوای دلخواه خود را درون آن مشاهده کنید.

نکته دیگر این است که در اکثر لپتاپ ها، درگاه های HDMI، DVI و VGA، نمی توانند وظیفه انتقال صدا را بر عهده بگیرند. البته اگر لپتاپ شما از خروجی صوتی روی کابل HDMI پشتیبانی می کند، می توانید کاملا خاطر جمع باشید. اما اگر این طور نیست، شما باید صدا را از در گاهی جداگانه به تلویزیون خود منتقل کنید. در این مورد هم گزینه های زیادی وجود دارند اما اگر شما به سرعت اهمیت میدهید؛ بهتر است باز هم از کابل استفاده کنید. با این روش شما تاخیر 0 ثانیه بین نوت بوک و HDTV خود را تضمین می کنید. این کار نوید صدایی با کیفیت و بدون تاخیر را در بازی های سنگین و اکشن به شما می دهد. پس سریعا به سراغ یک کابل 3.5 میلیمتری دو سر بروید و دست به کار شوید.

مزیت: کمترین تاخیر ممکن را دارد - تنها روش مناسب برای بازی های اکشن سریع است

ضعف: نیاز به کابل های فیزیکی دارد - شما را به محدوده تلویزیون محدود کرده و آزادی عمل را می گیرد - ممکن است به استفاده از یک کابل دیگر برای صدا هم نیاز داشته باشید.



- WiDi : روشی برای تمام فصول

 

۳ روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

اگر لپتاپ تان به تازگی تولید شده است، احتمال دارد که از تکنولوژی نمایش بی سیم اینتل یا WiDi داخلی بهره مند باشد. WiDi یک تکنولوژی متداول در لپتاپ های میان قیمت و سطح بالا است. مخصوصا لپتاپ هایی که روی قابلیت های مولتی مدیا و سرگرمی های خانگی تاکید زیادی دارند. اگر این قابلیت در نوت بوک شما وجود دارد، می توانید از گیرنده های WiDi که باقیمت حدودا 100 دلار ارائه می شوند استفاده کنید. این گیرنده ها را به تلویزیون HD خود متصل کنید و از این سیستم لذت ببرید.

این روش برای پخش فیلم و وبگردی روی HDTV بسیار عالی کار می کند. اما از آن جایی که WiDi هنوز به اندازه کافی سریع نیست؛ این روش برای بازی های اکشن و سریع، زیاد به کار نمی آید.

مزیت: بدون وصل کردن هیچ وسیله ای به نوت بوک، از صدا و تصویر بی سیم بهره مند می شید - از خروجی صدای دالبی 5.1 کاناله بهره مند می شوید.

ضعف: عدم تعبیه WiDi در تمام لپتاپ ها به عنوان یک قابلیت استاندارد - تاخیر زیاد در بازی های اکشن و سریع - نیاز به WiDi 2 برای پشتیبانی از صدای دالبی 5.1



- اتصال بی سیم HDMI : روشی با تنظیمات آسان

 

۳ روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

فکرش را بکنید، هم از پورت HDMI لپتاپ استفاده می کنید و هم نیازی به کشیدن کابل تا تلویزیون نیست. شما این قابلیت را با استفاده از یک کیت بی سیم HDMI خواهید داشت. Vizio XWH200 ، Asus WiCast و این محصول از Rocket Fish ؛ گزینه های شما به عنوان کیت های بی سیم HDMI هستند. البته نمونه های زیاد دیگری هم در بازار موجود است که می توانید بسته به سلیقه خود انتخاب کنید.

یک قسمت کیت را با HDMI به نوت بوک خود متصل کنید و یک قسمت دیگر را به HDMI تلویزیون خود بزنید. این دو وسیله به طور بی سیم با هم ارتباط بر قرار کرده و مانند یک سیم در این بین عمل می کنند. محصولات Vizio و Rocket فیش، می توانند تعداد کابل های پشتیبانی شده را دو برابر کرده و تصویر را همزمان به چند مانیتور/ تلویزیون بفرستند. همچنین امکان سویچ تصویر با کنترل هم وجود خواهد داشت.

مشکل اصلی این گونه دستگاه ها این است که باید فرستنده به طور جدا به نوت بوک شما متصل باشد. مشکل دیگر این است که کیت های با چند پورت، بزرگ هستند و دائما به لپتاپ شما می چسبند. این وسیله ای نیست که دوست داشته باشید دائم آن را در دست گرفته و به این گوشه و آن گوشه ببرید. محصول WiCast هم که در بالا ذکر شد؛ یک فرستنده باتری خور دارد. و همیشه باید یک آدابتور هم همراه آن داشته باشید. همه این ها باعث می شوند که این گونه محصولات ایده هایی باشند که کم تر برای ارتباط سریع و آسان بین لپتاپ و HDTV کاربرد پیدا می کنند.

در این روش کیفیت صدا و تصویر، درست مانند کابل HDMI است. اما مانند سایر روش های بی سیم، در این یکی هم تاخیر به چشم می خورد. پس باز هم باید تکرار کنیم که این روش برای بازی کردن مناسب نیست.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/method-laptops-television.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

7 ترفند کاربردی در نرم افزار Word

 

قصد داریم تا هم اکنون 7 ترفند ساده اما کاربردی در نرم افزار Word را به شما معرفی کنیم. با بکار بستن این ترفندها در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید و همچنین خود را حرفه ای تر نشان دهید.

 

1- با فشردن کلید Shift + F5 می‌توانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمت‌های تغییر یافته قبلی متن می‌برد.

 

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا می‌خواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید، می‌توانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای CTRL + SPACEBAR را فشار دهید.

 

3- وقتی می‌خواهید بخشی از متن را انتخاب نمائید، می‌توانید کلمه ALT را پائین نگه دارید و با ماوس DRAG کنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

 

4- وقتی در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستیدو به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده می‌شود.

 

5- در پنجره Print Preview شما می‌توانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. برای انجام تغییرات در همین صفحه، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک نمائید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

 

6- اگر می‌خواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید، می‌توانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده می‌شود و همزمان می‌توانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

 

7- فرض کنید یک فایل طولانی دارید و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش می‌کنید.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/practical-tips-software-word.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این صفحه، لیست شرکت های طراحی سایت را جمع بندی کرده ایم و فاکتورهای بنیادی برای گزینش کمپانی طراحی سایت را نیز به اختصار ذکر کرده ایم.

شرکت طراحی سایت را می تاب بر بنیاد فاکتورهایی با هم مقایسه کرد، مواردی مانند:

میزان تخصص و توانایی
زبان برنامه نویسی
نحوه پشتیبانی
هزینه طراحی سایت
استفاده یا عدم استفاده از قالب های آماده
محیط مدیریتی راحت و ...
و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله ای که درباره برگزیدن بهترین شرکت طراحی سایت تألیف شده است، به آن ها اشاره شده است.

پیشنهاد می نماییم پیش از تصمیم گیری نهایی، مقاله ای که در رابطه با بهترین شرکت طراحی سایت نوشته شده است، مطالعه کنید.

شما می توانید بر اساس معیارها و نیازمندی های خویش یکی از این شرکت ها را که فاکتورهای مورد عقیده شما را دارند به عنوان طراح سایت خویش برگزیدن نمایید.

طراحی سایت پرسینا
پرسینا با 10 سنه سابقه فعالیت در مقوله طراحی سایت و اپلیکیشن های موبایل و تکمیل بیش از 1600 پروژه در طول سال های فعالیت خود، اکنون بروزترین متدها و تکنیک های طراحی سایت و برنامه نویسی را در اختیار دارد و حاضر طراحی برترین تارنما ها و اپلیکیشن های موبایل برای مشتریان خویش می باشد.

طراحی سایت شرکتی در تهران

چرا کمپانی پرسینا را برای طراحی سایت خویش گزینش کنیم؟
برنده جایزه بهترین کمپانی طراحی سایت در جشنواره وب: پرسینا تا به حال سه بار به عنوان نامزد بهترین کمپانی طراحی سایت و یک بار به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در جشنواره وب ایران برگزیدن شده است.
توان فنی بالا: پرسینا از بروزترین متدها و استانداردهای طراحی و برنامه نویسی کاربرد کرده و توانایی اتمام هر پروژه ای با پیچیده ترین و تخصصی ترین امکانات را دارا می باشد.
طراحی اختصاصی: پرسینا تارنما های شما را بر پای بست، طرح و رنگبندی دلخواه شما و به صورت کاملا اختصاصی طراحی و راه اندازی می نماید.
دارای کاملترین و چیره دست ترین امکانات: سایت ساز و فروشگاه ساز پرسینا درارای کامل ترین امکانات برای طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی می باشد.
طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا): همگی تارنما های طراحی شده توسط پرسینا دارای طراحی ریسپانسیو بوده و در موبایل و تبلت به چهره استاندارد نمایش داده می شود.
سابقه مشارکت با کمپانی های بزرگ: پرسینا تاکنون با نهاد ها و سازمان های دولتی همچون کمپانی سایپا، کمپانی نامینو، موسسه آرمان، کمپانی بهپخش و ... مشارکت داشته است.
پنل مدیریتی آسان و کاربرپسند: پیرامون مدیریتی تارنما های پرسینا به چهره کاملا پارسی طراحی شده است و هر فردی با آشنایی اندک به کامپیوتر می تواند وب سایت خود را مدیریت نماید.
آموزش و پشتیبانی: پرسینا با برگزاری جلسات آموزشی و ارائه فایل ها و راهنماهای آموزشی شما را در مدیریت بهتر وب سایتتان مدد می نماید. در ضمن کارشناسان پرسینا به صورت همیشگی پشتیبان وب سایت های شما هستند.
ما در این صفحه لیست همگی کمپانی های طراحی سایت را به به اتفاق آدرس اینترنتی آن ها جمع بندی کرده ایم الی شما بتوانید با این کمپانی ها آشنا شده و بر اساس معیارهای خود کمپانی پسندیده را برای طراحی سایت خویش گزینش کنند.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۴  3980913018

آژانس فضایی اروپا ماموریت شکار سیارک‌های خطرناک به منظور نجات نوع بشر و پیشگیری از یک حادثه آخرالزمانی را تایید کرد.

آژانس فضایی اروپا ماموریت نجات بشر را تایید کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وزرای کشورهای اروپایی مسئول آژانس فضایی اروپا(ESA) ماموریت "هرا"(Hera) را تأیید کردند، مأموریتی که آزمایش می‌کند آیا منحرف کردن یک سیارک یا شهاب سنگ در حال برخورد با زمین می‌تواند بشریت را نجات دهد؟

طی این مأموریت ۳۲۰ میلیون دلاری، آژانس فضایی اروپا و ناسا یک جفت فضاپیما را به یک سیستم دو سیارکی به نام "دیدیموس"(Didymos) خواهند فرستاد.

ناسا برای نخستین بار کاوشگر خود موسوم به "دارت"(DART) را با سرعتی در حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت به سیارک کوچک‌تر به نام "دیدیمون"(Didymoon) پرتاب خواهد کرد. یک تاسواره ایتالیایی به نام "LICIACube" این واقعه را ثبت خواهد کرد.

سپس "هرا" وارد عمل می‌شود تا از دهانه ایجاد شده توسط این برخورد نقشه برداری کند و جرم سیارک را اندازه گیری کند.

"هرا" دو تاسواره را حمل می‌کند که می‌توانند قبل از سقوط به سطح، بسیار نزدیک به سطح سیارک‌ها پرواز کنند. این فضاپیماها که به اندازه یک کیف دستی هستند، مانند پهپادها عمل می‌کنند و اطلاعات حیاتی در مورد دهانه ضربه را ثبت می‌کنند و به دانشمندان داده‌های مختلفی از جمله جرم سیارک را ارائه می‌دهند که به آنها کمک می‌کند ترکیب آن را دریابند.

آژانس فضایی اروپا می‌گوید هدف این است که سیارک‌ها را به شکل یک روش دفاعی سیاره‌ای منحرف کند.

از آنجا که "دیدیمون" به دور شریک بزرگ‌تر خود می‌چرخد، دانشمندان باید بتوانند تأثیر "دارت" را در مسیر و مدار آن اندازه گیری کنند، حتی اگر بسیار اندک باشد.

سیارک کوچک‌تر در این سیستم به اندازه هرم بزرگ مصر است، بنابراین در صورت برخورد با زمین می‌تواند یک شهر را کاملا ویران کند. با این حال، این یک ماموریت بسیار مشکل است، زیرا هر دو سیارک در مقیاس کلی نسبتاً کوچک هستند و هیچ فضاپیمایی تاکنون به چنین اجرام فضایی کوچکی نرفته است.

در حالی که برخورد یک سیارک با این اندازه‌ها به زمین یک اتفاق تقریبا بعید است، بر خلاف زلزله یا فوران آتشفشانی قابل پیشگیری است.

"هولگر سیرکس" محقق موسسه ماکس پلانک می‌گوید: ما واقعاً باید به دقت حدود ۲۰۰۰ اشیاء نزدیک زمین را دنبال کنیم تا نسل ما هم مانند دایناسورها منقرض نشود.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980913018.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه اقتصادی الف،  ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷  3980918092

قیمت گوشی‌های موبایل موجود در بازار، مورخ ۱۸ آذر را مشاهده می‌کنید. تمامی قیمت‌ها به تومان است.

تازه‌ترین قیمت موبایل در بازار + نرخ گوشی‌های جی‌ال‌ایکس

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در فهرست‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزانتر به فروش می‌رسند.
 
قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

سامسونگ با عرضه سری گلکسی M و A درتلاش است تا فروش خود را در بازار میان‌رده‌ها افزایش دهد. در ماه‌های گذشته مدل‌های گلکسی M30، M20 و M10 وارد بازار شده‌اند. همچنین مدل‌های گلکسی A50،A30 ، A20 و A10 نیز با ارائه مشخصات مناسب و قیمت ارزان در اختیار خریداران قرار گرفته‌اند. اما یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ مدل گلکسی A50 است که در فهرست زیر قیمت گوشی a50 سامسونگ نیز موجود است. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
27.000.000 Galaxy Fold
12.300.000 Galaxy Note10+ 256 GB
11.400.000 Galaxy Note10 256 GB
10.500.000 Galaxy S10+ 128 GB
9.300.000 Galaxy S10 128 GB
8.100.000 Galaxy S10e 128 GB
9.400.000 Galaxy Note9 128 GB
8.100.000 Galaxy S9+ 128 GB
7.000.000 Galaxy S9 64 GB
7.800.000 Galaxy Note8 64 GB
7.500.000 Galaxy S8+ 64 GB
6.700.000 Galaxy S8 64 GB
6.900.000 Galaxy A80 128 GB
4.500.000 Galaxy A70 128 GB
3.700.000 Galaxy A60 128 GB
4.400.000 Galaxy A50s 128 GB
3.400.000 Galaxy A50 128 GB
3.200.000 Galaxy A40 64 GB
3.000.000 Galaxy A30s 64 GB
2.900.000 Galaxy A30 64 GB
2.400.000 Galaxy A20s 32 GB
2.100.000 Galaxy A20e 32 GB
2.200.000 Galaxy A20 32 GB
1.900.000 Galaxy A10s 32 GB
1.800.000 Galaxy A10 32 GB
3.000.000 Galaxy M30 64 GB
2.500.000 Galaxy M20 32 GB
1.800.000 Galaxy M10 32 GB
1.100.000 Galaxy A2 Core 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت هوآوی

پس از پرچمداران جدید هوآوی، مدل جدیدی از این شرکت معرفی و عرضه نشده است و همان مدل‌های 2019 و 2018 در بازار به‌فروش می‌رسند. در حال حاضر آینده شرکت هوآوی با توجه به قطع همکاری با گوگل و کوالکام در حاله‌ای از ابهام وجود دارد و به احتمال فراوان این شرکت با کاهش فروش رو‌به‌رو خواهد شد، البته باید دید سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی می‌تواند جای اندروید را در محصولات این شرکت پر کند یا خیر. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های هوآوی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 P30 Pro 128 GB
7.500.000 P30 128GB
3.500.000 P30 Lite 128 GB
6.600.000 Honor View 20 128 GB
5.900.000 nova 4 128 GB
4.000.000 Honor 10 128 GB
3.500.000 Y9 Prime 2019 64 GB
3.100.000 Honor 8X 128 GB
3.100.000 nova 3i 64GB
2.500.000 Y9 2019 64 GB
2.350.000 Honor 10 Lite 64GB
2.400.000 P Smart 2019 64 GB
2.100.000 Y7 Prime 2019 32 GB
1.800.000 Honor 8C 32GB
1.700.000 Y6 2019 32 GB
1.500.000 Honor 8A 32GB
1.200.000 Y5 2019 32GB
850.000 Y5 Lite 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

شرکت اپل همواره تمرکز خود را بر عرضه مدل‌های محدود، اما باکیفیت گذاشته و این روند تا کنون جواب داده است. اپل شرکتی نیست که در طول سال ۱۰ مدل یا بیشتر وارد بازار کند، هدف این شرکت بازار میان‌رده نیز نیست و تنها به دنبال عرضه و فروش مدل‌های بالارده و پرچمدار می‌گردد که در این راه بسیار موفق هم بوده است. در حال حاضر از محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت می‌توان به آیفون x و آیفون ۷ اشاره کرد، که در ادامه هم قیمت آیفون X و هم قیمت آیفون ۷ آورده شده است. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
20.500.000 iPhone 11 Pro Max 256 GB
18.500.000 iPhone 11 Pro 256 GB
13.000.000 iPhone 11 128 GB
16.500.000 iPhone XS Max 256 GB
14.000.000 iPhone XS 64 GB
11.000.000 iPhone XR 64 GB
13.500.000 iPhone X 256 GB
9.400.000 iPhone 8 Plus 64 GB
8.700.000 iPhone 8 64 GB
7.500.000 iPhone 7 Plus 128 GB
7.000.000 iPhone 7 128 GB
3.900.000 iPhone SE 64 GB

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

تنوع بالا، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، رمز موفقیت شرکت‌های چینی مانند شیائومی است که در سال‌های اخیر با استفاده از همین سه ویژگی، رشد چشمگیری داشته‌اند. در ابتدای سال پرچمدار جدید این شرکت به نام Mi9 به بازار عرضه شده که با وجود قدرت بالا، قیمت ارزانی نسبت به دیگر مدل‌های مشابه دارد و به همین دلیل فروش خوبی را داشته است. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
5.300.000 Mi 9 128GB
3.200.000 Mi 9 Lite 64GB
5.600.000 Redmi K20 Pro 128 GB
4.300.000 Redmi K20 64 GB
3.300.000 Redmi Note 8 Pro 128 GB
2.900.000 Redmi Note 8 64 GB
2.800.000 Redmi Note 7 Pro 127GB
2.500.000 Mi A3 64GB
2.600.000 Redmi Note 7 64 GB
2.150.000 Redmi 8 32 GB
2.100.000 Redmi 7 32GB
1.750.000 mi Play 32 GB
1.100.000 mi Go 16 GB
1.300.000 Redmi 7A 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت نوکیا

غول یک دهه پیش صنعت تلفن همراه به جهت عدم موفقیت در ساخت و فروش مدل‌های بالارده، اکثر مدل‌های فعلی خود را در بازار میان‌رده‌ها عرضه کرده و توانسته روند مثبتی را طی کند. میان‌رده‌های این شرکت با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستند و مشتریان خاص خود را دارند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های نوکیا در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
7.300.000 9 PureView 128 GB
3.800.000 Nokia 8.1 64 GB
3.500.000 Nokia 7 Plus 64 GB
3.300.000 Nokia 7.1 64 GB
2.400.000 Nokia 6.1 Plus 64GB
2.200.000 Nokia 6.1 64 GB
2.100.000 Nokia 6 32GB
1.900.000 Nokia 5.1 Plus 32 GB
1.550.000 Nokia 3.2 64 GB
1.700.000 Nokia 3.1 Plus 32 GB
1.300.000 Nokia 2.2 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت ال‌جی

شرکت ال‌جی در چند سال اخیر با کاهش تولید در بخش تلفن همراه مواجه شده و به این ترتیب مدل‌های کمی از این مدل در بازار یافت می‌شود، در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های همراه ال‌جی مربوط به سال‌های گذشته است و از محصولات جدید این برند نیست. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های ال‌جی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
7.900.000 LG V30 Plus 128GB
6.600.000 LG G7 ThinQ 64 GB
5.500.000 LG G6 Plus 128 GB
3.600.000 LG G6 64 GB
2.400.000 LG K8 8 GB
1.900.000 LG K10 2017 16 GB
1.700.000 LG K8 2017 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس

شرکت وان‌پلاس یکی از جدید ترین برند‌های تلفن هوشمند به شمار می‌آید. این شرکت بر خلاف دیگر برند‌های چینی، سرمایه گذاری اصلی خود را بر روی بازار آمریکا انجام داده و با قرارداد‌هایی که با اپراتور‌های فعال در این کشور بسته، توانست به زودی خود را در این کشور مطرح سازد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.600.000 OnePlus 7 Pro 256 GB
8.500.000 OnePlus 7 256 GB
8.900.000 OnePlus 7T Pro 256 GB
6.500.000 OnePlus 7T 256 GB
6.500.000 OnePlus 6T 128 GB
6.000.000 OnePlus 6 128 GB

قیمت گوشی‌های شرکت سونی

سونی تا چند سال پیش یکی از برترین شرکت‌های حوزه تلفن همراه به شمار می‌آمد، البته این شرکت هنوز هم در رده بالایی قرار دارد و مدل‌های باکیفیتی را تولید می‌کند اما با رشد شرکت‌های چینی، در حال حاضر اخبار زیادی از تلفن‌های هوشمند سونی به گوش نمی‌رسد، اما در هر صورت چندین مدل از این شرکت در بازار ایران یافت می‌شود که از قدرت و قیمت مناسبی بهره می‌برند و می‌توانند انتخاب خوبی برای مشتریان باشند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
4.500.000 Xperia XZ1 64 GB
3.500.000 Xperia XA2 32 GB
3.400.000 Xperia XA1 Plus 32GB
3.200.000 Xperia XA1 Ultra 32 GB
2.700.000 Xperia XA1 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی

دیگر قربانی رشد حضور شرکت‌های چینی در بازار اچ‌تی‌سی است، این برند تایوانی نیز به همراه سونی و نوکیا در سال‌های پیش به عنوان قدرت‌های اول بازار تلفن هوشمند به شمار می‌آمدند، اما در سال‌های اخیر با کاهش خلاقیت و عدم استفاده از فناوری‌های نوین دیگر پیشگام این صنعت نبوده و اجازه دادن تا شرکت‌های چینی جای آن‌ها را در بازار پر کنند. البته اچ‌تی‌سی هنوز هم محصولات متنوعی تولید می‌کند و در بازار ایران نیز این مدل‌ها به فروش می‌رسد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اچ‌تی‌سی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 HTC U12 Plus 128 GB
6.000.000 HTC U11 plus 128 GB
6.400.000 HTC U11 128 GB
4.100.000 HTC U12 life 64 GB
4.400.000 HTC U11 Eyes 64 GB
2.600.000 HTC U Ultra 64 GB
2.100.000 Desire 12+ 32 GB
1.700.000 Desire 12 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت جی‌ال‌ایکس

قیمت مناسب محصولات جی‌ال‌ایکس یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند میان خریداران ایرانی شده است، این شرکت مدل‌های ارزان قیمت و نسبتا با کیفتی تولید می‌کند که با توجه به رقبا بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به عنوان یک گوشی معمولی روزانه می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های جی‌ال‌ایکس در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
2.600.000 General Luxe Shahin 64GB
2.500.000 Genral Luxe Aria 64GB
2.200.000 GLX Pars 2 64GB
1.400.000 GLX Pars 1 16 GB
1.200.000 GLX Aria+ 32 GB
850.000 GLX Mate Pro 8 GB
780.000 GLX M2 16 GB
690.000

GLX Z1 16 G

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980918092.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بی شک تاکنون برای شما پیش آمده است که متناسب با کار خود، مجبور شوید در راستای بازاریابی تلفنی با مشتریان خود تماس های غیر حضوری داشته باشید. یکی از مشکلاتی که بعضی از فروشندگان با آن رو به رو هستند، کارایی گذاری بر روی مشتریان خویش در تماس های تلفنی می باشد.

بیشتر بخوانید: سه گام بنیادی جهت مدیریت مشتریان ناراضی

در صورتی که در مکالمات تلفنی خود دانستن ناراحتی و نگرانی می نمایید، احتمالاً فروش برای شما شغل مناسبی نباشد. همگی فروشندگان بایستی بخشی از موعد مربوط به فروش خویش را به تماس های تلفنی با مشتریان خود وابستگی دهند. توانایی برپایی ارتباط و حفظ توجه کسان در بازاریابی تلفنی و مکالمات غیر حضوری مهارتی است که تمامی فروشندگان بایستی متعلق به برخوردار باشند.

ترفندهای بازاریابی و فروش تلفنی

۱- قصد خود را تعیین نماید: چه چیز را می خواهید به دست آورید؟

۲- سوالات خود را حاضر نمایید: چه چیزی را می خواهید بپرسید؟

۳- پذیرش های خویش را آماده نمایید: پذیرش سوالات احتمالی را در ذهن داشته باشید.

۴- تمرین کنید: صدای خود را ضبط کرده و خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

۵- تجسم کنید: تصویر مشتری و یا شخصی دیگر را در روبرو خویش قرار داده و تصور کنید با وی در حال مکالمه تلفنی هستید.

در اینفوگرافی ذیل تمامی هر آن چه برای فروش تلفنی به آن احتیاج دارید به طور شرح دیتا شده است.

خلاصه اینفوگرافی پایین به شرح ذیل است:

بهترین موعد برای برقراری یک تماس تلفنی بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح است.
بایستی یک عکس از مشتری فرضی خود بر روی میزتان داشته باشید که بتوانید در درازا انجام مکالمه به آن نگاه کنید.
با به کارگیری حرکات دست سعی کنید بدن صدای خویش را متناسب با مکالمه تغییر دهید.
موارد فوق فقط بخشی از اینفوگرافی ارائه شده است، در صورتی که هر گونه سوال و مشکلی در ارتباط با انجام یک مکالمه تلفنی برای شما هستی دارد، توصیه می نماییم این اینفوگرافی را حتما مطالعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون
تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل به‌طور قطع قصد دارد تولید گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون SE را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، پیشتر شایعات بسیاری مبنی بر اینکه آیفون ۱۰ با توجه به استقبال بسیار کم و قیمت و هزینه‌های تمام شده بالا، دیگر تولید نخواهد شد، در فضای مجازی به گوش می‌رسید.

 

حالا تحلیلگران در حوزه تکنولوژی  که در موسسه تحقیقاتی بلوفین (BlueFin) فعالیت می‌کنند، برآورد و اعلام کرده‌اند که شرکت آمریکایی اپل تصمیم گرفته بعد از معرفی سه مدل جدید از آیفون‌های مدل ۲۰۱۸ که قرار است در رویدادی در ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شوند، می‌خواهد برای همیشه تولید آیفون ۱۰ را متوقف اعلام کند چراکه از نظر بسیاری از تحلیلگران، تولید و عرضه آیفون ۱۰ دیگر صرفه اقتصادی برای اپل نخواهد داشت.

 

اپل در سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که از گوشی پرچمدار و جدید آیفون ۱۰ موسوم به آیفون ایکس بعنوان یک محصول شگفت‌انگیز رونمایی کرد و نظر بسیاری از علاقمندان و کاربران در جهان را به خود جلب کرد اما با توجه به قیمت بسیار بالا، سایز و اندازه نسبتا کوچک نمایشگر و بریدگی بالای صفحه نمایش نتوانست به میزان فروش موردنظر خود برسد و سودآوری این محصول به میزان قابل توجهی کمتر از رقبای آن شد.

 

حالا به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد علاوه بر آیفون ۱۰، به خط تولید آیفون اس ای ( SE) نیز خاتمه دهد و گوشی‌های جدیدتری را با آن جایگزین کند. درصورت خاتمه خط تولید آیفون ۱۰، اپل موفق شده است تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به هدف فروش و عرضه ۹۱ میلیون دستگاه گوشی برسد.

 

پیش‌تر هم مینگ چی کو - تحلیلگر ارشد موسسه KGI securities - و همچنین نیل کمپلینگ - تحلیل‌گر موسسه‌ Mirabaud Securities - اعلام کرده بودند که احتمالا اپل در سال جاری میلادی، تولید گوشی هوشمند آیفون ۱۰ را متوقف خواهد کرد.

 

آنها بر این باورند که بزرگترین مشکل این گوشی قیمت بسیار بالای آن است؛ چراکه این پرچمدار قابلیت‌های اعجاب‌انگیز و چندان متفاوتی را برای کاربران فراهم نکرده است اما با این حال، آن‌ها برای خرید و استفاده از این محصول باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند و همین هم موجب شده است میزان فروش استقبال از آیفون ۱۰ در بازارهای جهانی قابل قبول و موفقیت‌آمیز نباشد.

 

با اینکه طراحی بدون حاشیه و فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون ۱۰ سر و صداهای زیادی به پا کرد، اما با توجه به قیمت بالای آن، نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد.

 

اپل قصد دارد آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار کند.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11003210.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اینستاگرام
به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد با به‌روزرسانی قابلیت ورود دو مرحله‌ای، از هک شدن شماره تلفن و سیم‌کارت کاربران جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، شبکه اجتماعی اینستاگرام در کنار تمامی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که به منظور رقابت با سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی و افزایش قابلیت های شگفت انگیز و کاربردی ارائه می‌دهد، حالا می‌خواهد برروی یک به‌روزرسانی امنیتی تمرکز کند تا کاربران با استفاده از قابلیت ورود دو مرحله‌ای (two-factor authentication) بتوانند از هک شدن سیم‌کارت و شماره تماس خود جلوگیری به‌عمل بیاورند.

 

این کار به‌طور قطع جلوی دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی کاربران را خواهد گرفت و بدین ترتیب می‌توان گفت که اینستاگرام به فکر افزایش ضریب امنیت سایبری پلت‌فرم خود بوده و بدین منظور می‌تواند ادعا کند که جزو بهترین و امن‌ترین پلت‌فرم های جهان است.

 

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری بارها اینستاگرام را به علت عدم تلاش برای توسعه قابلیت ورود دو مرحله‌ای به شدت مورد انتقاد شدید خود قرار داده بودند ولی حالا به نظر می‌رسد که انتظارها در این مورد به پایان رسیده است و قابلیت دو مرحله‌ای به منظور افزایش امنیت اطلاعات کاربران به زودی در آینده‌ای نزدیک به اینستاگرام خواهد آمد.

 

این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که شماره تماس جدیدی دارند و می‌خواهند به احیای صفحه کاربری قبلی خود بپردازند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. 

 

 

منبع:

https://image.online-convert.com/convert-to-svg



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت بستگی با مشتری است. مدیریت وابستگی با مشتریان یا CRM عبارت است ازمجموعه گام‏‌هایی که به هدف ایجاد، توسعه، حفاظت و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می‏‌شود. اصطلاح CRM با مفهوم امروزین آن از دهه 1990 پدید آمد و در قالب یک استراتژی سوداگری به هدف برگزیدن و مدیریت ارزشمندترین ارتباطات با مشتریان گردآوری شد. مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان کمک می‌کند به طریق ای سازمان یافته، ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند.

نمونه ساده‌ای ازCRM، یک بانک اطلاعاتی در بر گیرنده اطلاعات مربوط به مشتریان یک سازمان است که مدیریت و کارکنان فروش یا خدمات سازمان به کمک آن می‌توانند، نیازهای مشتریانشان را با محصولات خود تطبیق دهند، نیازهای خدماتی آنها را یادآور شوند و یا بتوانند مدیریتی صحیح بر موعد داشته باشد. بدین نحو که کاربران می‌توانند فعالیت‌های روزانه خویش را به طور دقیق‌تر منسجم کنند. بر بنیاد مفاهیم مدیریت پیوستگی با مشتری، هر شخصی در سازمان می بایستی روی مشتری و اطلاعات مربوط به او متمرکز بوده و لذا اطلاعات مشتریان یک سازمان یا یک بنگاه اقتصادی، بایستی به طور کامل و یکسان در اختیار همگی بخشهای مرتبط با مشتری قرار داده شود. در این راستا، تقسیم بازاریابی در هر کمپانی با تلاشی سازمان مکشوف می بایست در جهت جمع آوری و سازماندهی کردن اطلاعات مشتریان در داخل گردآور فعالیت کند. واحد فروش از این اطلاعات برای تماس با مشتری و ارائه خدمات و کالا به او کاربرد می کند. وانگهی این اطلاعات گنجینه ارزشمندی برای مدیران ارشد جهت تصمیم ‌گیری‌های نبکوتر سازمان است.

هدف CRM

ایده اصلی CRM، کمک به بنگاه‌ها برای به کارگیری فناوری و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای

مشتریان، رقبا و بازار است. چنانچه یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان توانا خواهد بود:

• به مدیران ارشد در تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت کمک کند

• ادب مشتری را در سازمان برپایی کند

• فرصت‏‌های بازاریابی و فروش افزایش می‌یابد

• کارمندان فروش را در عقد تند تر قراردادهای فروش مدد دهد

• فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند

• بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد

• مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند

• گردش مالی مشتریان خویش را افزایش دهد

• پاسخگویی سریع‌تری به درخواست‏‌های مشتریان داشته باشد

• دریافت بازخورد از مشتری دقیق تر سپریدن می‌شود و برآیند اینکه گسترش خدمات و محصولات جاری شرکت سریع‌تر سپریدن ‌می‌شود.

• هزینه‏‌های تبلیغاتی را تفریق دهد

• ارایه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود

• شناخت عمیق‌تری نسبت به مشتری ایجاد می‌شود.

اجزای مدیریت وابستگی با مشتری

سیستم CRM از سه بخش اصلی ساختن شده است:

مشتری (Customer): منظور از مشتری، مصرف‌کننده پایانی است که در روابط ارزش‌آفرین، نقش حمایت‌کننده را دارا می‏باشد.

روابط (Relationship): قصد از روابط، برپایی مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق ارتباطی یاد گیرنده می‏‌باشد.

مدیریت (Management): مدیریت عبارت است از خلاقیت و هدایت یک فرایند کسب و کار مشتری‌مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرایندها و تجارب سازمان.

معیارهای مورد بهره‌گیری در مقایسه موفقیت CRM

برخی معیارهای باره بهره‌گیری در مقایسه موفقیت CRM عبارتند از:

رضایت مشتری: افزایش وفاداری مشتری به سازمان را می طاقت در تکرار خرید در یک دوره زمانی معین و افزایش ضریب نفوذ محصول نگریستن کرد.

منفعت مشتری: هوده مشتری را می نا از راه افزایش درآمد به ازای خرید مشتری، افزایش ارزش دوره عمر محصول و کاهش خرج خدمات رسانی سنجید.

سهم بازار: میزان نفوذ در بازار را می تاب به کمک مقایسه عملکرد سازمان نسبت به سایر رقبا سنجید.

تحلیل مالی: معیارهای مالی کمی برنامه CRM سازمان، مثل خرج همه مالکیت، بازگشت سرمایه، ارزش فعلی خالص، نرخ مراجعت درونی و نسبت درآمد به سهم است.

حاشیه درآمد و سود: میزان افزایش سود و درآمد هر سه ماهه را نسبت به سه ماهه پیش و همچنین میزان افزایش سود و درآمد در هر سنه نسبت به سال قبل را سنجید.

صرفه جویی در هزینه: میزان صرفه‌جویی‌های ناشی از کنترل بهتر و افزایش کارایی عملیاتی و غیره را می‌توان سنجید.

از آنجا که شدنی است این معیارها تصویر کاملی از موفقیت برنامه CRM ارایه نکند، باید یک استراتژی اندازه‌گیری جامع طراحی نماییم لغایت ارزیابی مناسب‌تری نسبت به عملکرد CRM به دست آوریم.

‫آشنایی با مدیریت وابستگی با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری

ضرورت مدیریت پیوستگی با مشتری

با توجه به نوسانات شدید تقاضا و افزایش چشم وهمچشمی در بازارها، بسیاری از سازمان‌ها سعی دارند تا استراتژیک را خلق کنند که تمام اجزای یک سازمان را یکپارچه کرده، اطلاعات را در بین تمام کاربران به اشتراک بگذارد و گیر از تکرار بیهوده کارها شود. این فلسفه، فضایی را در سازمان ایجاد می کند که در آن اطلاعات به اشتراک گذاشته شده الی در زمان لازم در پسندیدن افرادی که به آن دربایستن دارند قرار می گیرد، یعنی کل کارکنان و کل چیز به یکدیگر پیوسته و متصل هستند و برونرفت یک تن از سازمان باعث از هم پاشیدن هیچ چیز در سازمان نخواهد شد. مدیریت پیوستگی با مشتری (CRM) راهبردی است که به کمک تکنولوژی به اجرا درآمده است، البته باید پروا داشت که CRM تنها یک آلت نرم افزاری نیست که مایه شود کارتان را بهتر انجام دهید، ‌CRM فلسفه‌ای است که سعی دارد استراتژیک در همین راستا خلق کند.

انواع سیستم‌های CRM

این سیستم‌ها را می نا به سه بخش کلی دسته کرد:

الف) CRM عملیاتی

در این روش همگی مراحل ارتباط با مشتری، از مرحله بازاریابی و فروش تا خدمات پس از فروش و اخذ بازخورد از مشتری، به یک فرد سپرده می شود، البته به نحوی که فروشندگان و مهندسان از خدمات بتوانند، پیشینه هر یک از مشتریان را بدون مراجعه به این فرد در برگزیدن داشته باشند. از افزارها و روش‌های CRM عملیاتی می نا به سیستم توان فروش مکانیزه اشاره کرد که همگی عملیات مربوط به مدیریت تماس، بورس و مدیریت گردانیدن فروش را بر دوش دارد. تقسیم عملیاتی CRM به طور معمول، دربرگیرنده سه دامنه عمومی کسب و کار یعنی اتوماتیک سازی عملیات بخش فروش یا SFA، حمایت و خدمت به مشتری یا CSS و خودکارسازی عملیات بازاریابی یا EMA می‌باشد. تقسیم بازاریابی فراهم کننده اطلاعاتی درباره رقبا ، رغبت بازار و متغیر های نبکوتر محیطی است. دسته مدیریت فروش، برخی از فرایند های فروش و مدیریت فروش کمپانی را اتوماتیک می کند .این دسته به جمع آوری و پیگیری کردن اطلاعات مربوط به عادات خرید، سلیقه و جمعیت شناسی مشتریان و کارایی کارکنان دسته فروش می پردازد. دسته خدمات مشتری نیز مامور اتوماتیک سازی بعضی خدمات از قبیل تقاضا اطلاعات، شکایات، محصولات مرجوعی و ... است.

ب) CRM تحلیلی

ابزارها و شیوه هایی به کار می رود که اطلاعات به دست آمده از CRM عملیاتی را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج آن را برای مدیریت عملکرد بازرگانی حاضر می کند. در واقع CRM عملیاتی و تحلیلی در یک تعامل دو طرفه هستند؛ یعنی داده‌های تقسیم عملیاتی در برگزیدن دسته تحلیل پیمان می گیرد؛ پس از تحلیل دیتا ها، نتایج به دست آمده کارایی مستقیمی بر بخش عملیات خواهد داشت. به کمک تحلیل‌های این بخش، مشتریان بخش بندی شده و امکان تمرکز سازمان بر روی تقسیم خاصی از مشتریان فراهم می شود.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی‌های گالکسی
همزمان با عرضه گوشی‌های گالکسی اس ۱۰، نوت ۱۰ و آیفون ۱۱، سامسونگ برای از دست ندادن نبض بازار در تلاش برای تولید گوشی تازه گالکسی اس ۱۱ است.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، منابع مطلع می گویند گالکسی اس ۱۱ با تغییراتی اساسی در طراحی و در امکانات سخت افزاری عرضه می شود و می تواند رقبای خود را کنار بزند.

 

همچنین قرار است یک مدل ساده‌تر از این گوشی به نام گالکسی اس ۱۱ ای نیز تولید شود که بر اساس اطلاعات موجود در طراحی آن از یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری استفاده می شود که ظرفیت آن نسبت به باتری گوشی گالکسی اس ۱۰ ای ۷۰۰میلی آمپر بیشتر است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی‌های گالکسی

در همین حال شنیده می شود که گالکسی اس ۱۱ و اس ۱۱ پلاس با باتری های ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ میلی امپری به بازار می آیند. زمان دقیق عرضه این گوشی ها هنوز معلوم نیست، اما پیش بینی می‌شود هر سه گوشی در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار بگیرند.

 

از جمله دیگر ویژگی‌های افشا شده در مورد این گوشی‌ها می توان به پشتیبانی از شبکه های مخابراتی نسل پنجم، نصب دوربین سلفی بر روی صفحه نمایشگر، نمایشگرهای بزرگ و فراگیر، باریک تر شدن گوشی های مذکور، استفاده از دوربین سه گانه در پشت گوشی و نمایشگرهایی در ابعاد ۶.۱ تا ۶.۷ اینچی اشاره کرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040281.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سايت خبری خویش را به شرکتی واگذار کنيد که آخرين تکنيکهای طراحی وب سايت را در اختيار دارد.
سایت های خبری و اطلاع رسانی از آنگونه پربازدیدترین سایت های اینترنتی به شمار می روند. انگیزه این سوژه اهمیت امر تازه و اطلاع رسانی از یک طرف و نیاز جامعه به اخذ جدیدترین آگاهی ها ایران و جهان از طرف دیگر است. قطعا با توجه شمار کاربر آنلاین اینترنت در ایران و آمارهای موجود، سایت های خبری چنانچه طراحی مناسبی داشته باشند و محتوای مفیدی فرآوری کنند می توانند بیننده قابل توجهی را به خود جذب نمایند.

در طراحی سایت های خبری روش نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت زیاد فوقانی برخوردار است. طراحی و ساخت سایت خبری به راستی بازدیدکننده سایت باید بتواند با کمترین موعد شدنی به اخبار باره علاقه خود دست پیدا کند و تازه ها مرتبط با سوژه را مطالعه نماید. نه فقط دستیابی به اطلاعات مورد نظر در کمترین کلیک شدنی اهمیت بالایی دارد بلکه کاربردی بودن چیدمان سایت و سادگی دستیابی به اطلاعات نیز بسیار مهم است.

آوش تک در طراحی سايت خبری، بهترين و مدرنترين طراحی سايت را به شما ارائه ميدهد. همگی وب سايت های طراحی شده در رجيران به مدت يکسال پشتيبانی تلفنی رايگان دارند و در اين مدت خدماتی از قبيل پشتيبان گيری و رفع خرده از سايت به چهره رايگان سپریدن ميشود. همچنين شیوه مديريت و افزودن تقسیم بندی ها و عکسها در سايت، به شما آموخته ميشود.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل، کمپانی محبوب و منفور همه دهه‌ای پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و موضوع صرفاً درباره تثبیت بیشتر جایگاهش در میان کمپانی‌های پیشرو تکنولوژی نبود. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان بود که به خاطر سال‌ها فعالیت در زمینه یوتوب، کروم و چیزهایی از این دست بود. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به کمک آلفابت، خودش را در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان یافت.

دهه اخیر دهه‌ای شگفت‌انگیز برای تمام صنعت تکنولوژی بود، اما گوگل به خاطر تاثیرگذاری گسترده‌اش موردیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل طی سال‌های اخیر و موازی با رشدی که تجربه می‌کرد، وارد حوزه‌های متعددی شد و آنقدر روی محصولات و سرویس‌های ناکام دست گذاشته که باورش سخت است بیش از این قادر به اشتباه کردن باشد.

اما علی‌رغم این اشتباهات، گوگل در نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ شرایطی بهتر از هر زمان دیگر دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مروری کنیم بر یک دهه موفقیت و اشتباه‌های گوگل و برخی از مهم‌ترین وقایع ۱۰ سال اخیر را از نظر رد می‌کنیم.

۲۰۱۰: شروعی نه‌چندان فروتنانه

 

 

 

در این لحظه از تاریخ، گوگل برای بیش از یک دهه فعالیت کرده است. بعد از یک عرضه اولیه سهام شدیدا مورد انتظار در سال ۲۰۰۴، کمپانی ساکن مانتین ویو به سراغ عرضه (یا خرید) گوگل مپس، اندروید،‌ یوتوب، کروم و سرویس‌های دیگری رفت که جایگاهش را به عنوان رهبر صنعت تکنولوژی تثبیت می‌کردند.

گوگل اما به نرم‌افزار بسنده نکرد و طی سال ۲۰۱۰ در همکاری با اچ‌تی‌سی از موبایل هوشمند نکسوس وان رونمایی کرد. این دستگاه اندروید ۲.۱ را به اجرا در می‌آورد اما بعدا به اندروید جینجربرد به‌روزرسانی شد. با این همه عملکرد نکسوس وان به اندازه نکسوس اس که اواخر همان سال عرضه شد موفقیت‌آمیز نبود؛ موبایلی که این بار در همکاری با سامسونگ ساخته شده و اگرچه بی‌نقص نبود،‌ اما به سکوی پرتابی برای سخت‌افزارهای بعدی گوگل تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۰ ضمنا شاهد وقوع اتفاقی دیگر بودیم که پیامدهایش تا پایان دهه احساس می‌شد: درگیری قانونی با اوراکل. موضوع راجع به استفاده از کدها و رابط‌های برنامه‌نویسی متن‌باز بود و نتیجه پرونده می‌توانست تاثیری عظیم بر تمام صنعت تکنولوژی بگذارد. از آن زمان،‌ رای دادگاه دو بار به نفع گوگل بوده است اما نبرد کماکان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه عالی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

۲۰۱۱:‌ سرویس‌های جدید،‌ مدیرعامل قدیمی

 

کروم ۷۰
 

 

سال ۲۰۱۱ با تغییرات مدیریتی رادیکال در گوگل آغاز شد و اریک اشمیت بعد از ۱۰ سال از سمت مدیرعامل گوگل کنار رفت. با بازگشت لری پیج به سمت قدیمی‌اش به عنوان رییس کمپانی، گوگل در استراتژی جدیدش می‌خواست به ریشه‌های استارتاپی خود پایبند بماند و تبدیل به غولی دیگر مثل مایکروسافت نشود.

طرفداران دیوایس‌های کروم‌بوک، سال ۲۰۱۱ را به عنوان سالی به یاد می‌آورند که سیستم عامل کروم منتشر شد. این نرم‌افزار سبک‌وزن و متن‌باز، اکنون به میلیون‌ها دیوایس در مدارس سراسر جهان قوت می‌رساند و گوگل همچنان به این پلتفرم متعهد باقی مانده.

در تلاشی برای تکرار موفقیتی که فیسبوک با شبکه اجتماعی‌اش به دست آورد، گوگل هم شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد: گوگل پلاس. این سرویس با تجاربی که پیشتر از طریق گوگل ویو و گوگل باز به دست آمده بود توسعه یافت، اما طی سال ۲۰۱۹ درهایش برای همیشه بسته شد.

یک سرویس بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۱ از راه رسید: گوگل والت (که بعدا تبدیل به گوگل پی شد). گوگل والت فرسنگ‌ها با گوگل پی امروزی و سهولتی که ارائه می‌کند فاصله داشت اما تبدیل به فونداسیونی شد برای اینکه سرویس‌های مشابه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار بگیرند.

از منظر سخت‌افزار، گوگل شرکت Motorola Mobility را به قیمتی بیش از ۱۲ میلیارد دلار خرید اما هیچوقت از آن استفاده نکرد. اهالی مانتین ویو بعدا همین شرکت را به رقمی کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنوو فروختند. اما رشد اندروید در سال ۲۰۱۱ اعجاب‌انگیز بود و در همان سال رسما به پرمخاطب‌ترین سیستم عامل موبایل در آمریکا تبدیل شد.

۲۰۱۲: گوگل گلس از آسمان افتاد

 

 

 

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۲، عرضه گوگل گلس پس از مراسمی بود که سرگئی برین در جریان آن برای یکی از آخرین دفعات حضوری عمومی از سمت گوگل داشت. گوگل گلس به عنوان آینده تکنولوژی معرفی شد اما به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی، به سرعت ممنوع شد. نتیجه اینکه گوگل در سال ۲۰۱۷ آن را به برندی تازه برای تکنولوژی‌های سازمانی تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۲ ضمنا همان سالی بود که تبلت نکسوس ۷ معرفی شد و گوگل گزینه‌ای مقرون به صرفه و ارزان را به خانواده نکسوس افزود. این نخستین دستگاهی بود که از اندروید ۴.۱ جلی‌بین بهره می‌گرفت و به لطف پروژه باتر،‌ بهبودهای فراوان از نظر عملکرد ارائه می‌کرد.

۲۰۱۳: کروم‌کست‌ها و جاه‌طلبی‌ها

 

 

 

با تداوم تمایل پیچ و برین به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر، گوگل از تاسیس Calico در سال ۲۰۱۳ خبر داد. این کمپانی جدید قرار بود روی مبارزه با بیماری‌های ناشی از کهولت سن متمرکز باشد اما تا همین امروز از هیچ دارو یا روش درمانی پرده بر نداشته است.

یک اتفاق مهم دیگر کروم‌کست بود که هنوز هم محصولی محبوب در نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید. به هنگام عرضه، کروک‌کست از اپلیکیشن‌های معدودی پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان به اندازه هر سرویس استریم دیگری رشد کرد.

سرویس گوگل ریدر هم در سال ۲۰۱۳ تعطیل و مشخص شد که آنقدرها در جلب مخاطبان موفق نبوده. گزینه‌های جایگزین هم هیچوقت به محبوبیت عمومی نرسیدند و این یعنی فیدهای استایل فیسبوک تبدیل به نرم شدند.

۲۰۱۴: خریدهای بیشتر و جدایی اندی روبین

 

کنسول نینتندو
 

 

در این سال گوگل دست به چند خرید جالب داد تا افق‌های تازه‌ای را برای آینده خود در صنعت تکنولوژی ترسیم کند. نخستین خرید Nest بود که ۳.۲ میلیارد دلار روی دست گوگل هزینه گذاشت. بعدی هم DeepMind بود که روی هوش مصنوعی متمرکز است و به بهبود بسیاری از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، و به تبع آن محصولات و سرویس‌های گوگل منجر شد. از دیگر خریدهای آن سال می‌توان به بوستون داینامیکس (که بعدا به سافت‌بنک فروخته شد) و ویز اشاره کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ اندروید ویر را هم عرضه کرد که امروز به نام Wear OS شناخته می‌شود. بهبودهای این سیستم عامل طی سال‌های اخیر کم نبوده،‌ اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن را به مصرف‌کنندگان معمولی توصیه کرد.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۴، جدابیی اندی روبین بود که شخصیتی مهم در تیم اندروید به حساب می‌آمد. گزارش‌های آن سال از این ماجرا چندان موثق نبودند اما نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ نوشت که روبین به خاطر اتهامات آزار جنسی مجبور به ترک کمپانی شده است. تصمیم گوگل در راستای مخفی نگه داشتن این ماجرا -و پرداخت ۹۰ میلیون دلار به روبین در ازای جدایی‌اش- تا همین امروزی مسئله‌ای جنجال‌برانگیز باقی مانده.

۲۰۱۵: الف مثل آلفابت، گاف مثل گوگل

 

 

 

تحت مدیریت پیج و برین، گوگل به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده بود و آنقدر به صنایع مختلف ورود می‌کرد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کردند هیچ ایده‌ای ندارد که دارند چه می‌خرند. برای بهبود شرایطی که داشت پیش می‌آمد و در راستای جدا کردن هسته تجاری گوگل از جاه‌طلبی‌هایی مانند Calico و گوگل گلس، این کمپانی تغییری اساسی در ساختار خود به وجود آورد و کمپانی مادر آلفابت تاسیس شد.

گوگل، اندروید، یوتوب و سرویس‌های هسته‌ای دیگر شکلی یکپارچه به خود گرفتند و هر کمپانی دیگری به زیر مجموعه آلفابت تبدیل شد. ساندار پیچای به مدیرعامل گوگل تبدیل شد و پیج سکان آلفابت را برعهده گرفت. برای مصرف‌کنندگان البته هیچ‌چیز تغییر نکرده بود.

در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه Google Fi هم بودیم که طرحی مقرون به صرفه برای سوییچ کردن میان شبکه‌ها و دسترسی به بهترین پوشش اینترنت بود. این سرویس تا همین امروز به کار ادامه می‌دهد اما صرفا به مشتریان آمریکایی خدمات می‌رساند.

در این سال خانواده نکسوس به زباله‌دان گوگل پیوست و در همکاری با هواوی و ال‌جی، آخرین موبایل‌های این سری، یعنی نکسوس ۶پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شدند. دو دستگاه به اندروید ۶.۰ مارشملو مجهز بودند؛ سیستم عاملی که همین امروز هم ۱۰ درصد کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع:

http://digiato.com/article/2020/01/03/%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%9B-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87%e2%80%8c%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل، کمپانی محبوب و منفور همه دهه‌ای پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و موضوع صرفاً درباره تثبیت بیشتر جایگاهش در میان کمپانی‌های پیشرو تکنولوژی نبود. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان بود که به خاطر سال‌ها فعالیت در زمینه یوتوب، کروم و چیزهایی از این دست بود. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به کمک آلفابت، خودش را در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان یافت.

دهه اخیر دهه‌ای شگفت‌انگیز برای تمام صنعت تکنولوژی بود، اما گوگل به خاطر تاثیرگذاری گسترده‌اش موردیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل طی سال‌های اخیر و موازی با رشدی که تجربه می‌کرد، وارد حوزه‌های متعددی شد و آنقدر روی محصولات و سرویس‌های ناکام دست گذاشته که باورش سخت است بیش از این قادر به اشتباه کردن باشد.

اما علی‌رغم این اشتباهات، گوگل در نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ شرایطی بهتر از هر زمان دیگر دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مروری کنیم بر یک دهه موفقیت و اشتباه‌های گوگل و برخی از مهم‌ترین وقایع ۱۰ سال اخیر را از نظر رد می‌کنیم.

۲۰۱۰: شروعی نه‌چندان فروتنانه

 

 

 

در این لحظه از تاریخ، گوگل برای بیش از یک دهه فعالیت کرده است. بعد از یک عرضه اولیه سهام شدیدا مورد انتظار در سال ۲۰۰۴، کمپانی ساکن مانتین ویو به سراغ عرضه (یا خرید) گوگل مپس، اندروید،‌ یوتوب، کروم و سرویس‌های دیگری رفت که جایگاهش را به عنوان رهبر صنعت تکنولوژی تثبیت می‌کردند.

گوگل اما به نرم‌افزار بسنده نکرد و طی سال ۲۰۱۰ در همکاری با اچ‌تی‌سی از موبایل هوشمند نکسوس وان رونمایی کرد. این دستگاه اندروید ۲.۱ را به اجرا در می‌آورد اما بعدا به اندروید جینجربرد به‌روزرسانی شد. با این همه عملکرد نکسوس وان به اندازه نکسوس اس که اواخر همان سال عرضه شد موفقیت‌آمیز نبود؛ موبایلی که این بار در همکاری با سامسونگ ساخته شده و اگرچه بی‌نقص نبود،‌ اما به سکوی پرتابی برای سخت‌افزارهای بعدی گوگل تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۰ ضمنا شاهد وقوع اتفاقی دیگر بودیم که پیامدهایش تا پایان دهه احساس می‌شد: درگیری قانونی با اوراکل. موضوع راجع به استفاده از کدها و رابط‌های برنامه‌نویسی متن‌باز بود و نتیجه پرونده می‌توانست تاثیری عظیم بر تمام صنعت تکنولوژی بگذارد. از آن زمان،‌ رای دادگاه دو بار به نفع گوگل بوده است اما نبرد کماکان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه عالی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

۲۰۱۱:‌ سرویس‌های جدید،‌ مدیرعامل قدیمی

 

کروم ۷۰
 

 

سال ۲۰۱۱ با تغییرات مدیریتی رادیکال در گوگل آغاز شد و اریک اشمیت بعد از ۱۰ سال از سمت مدیرعامل گوگل کنار رفت. با بازگشت لری پیج به سمت قدیمی‌اش به عنوان رییس کمپانی، گوگل در استراتژی جدیدش می‌خواست به ریشه‌های استارتاپی خود پایبند بماند و تبدیل به غولی دیگر مثل مایکروسافت نشود.

طرفداران دیوایس‌های کروم‌بوک، سال ۲۰۱۱ را به عنوان سالی به یاد می‌آورند که سیستم عامل کروم منتشر شد. این نرم‌افزار سبک‌وزن و متن‌باز، اکنون به میلیون‌ها دیوایس در مدارس سراسر جهان قوت می‌رساند و گوگل همچنان به این پلتفرم متعهد باقی مانده.

در تلاشی برای تکرار موفقیتی که فیسبوک با شبکه اجتماعی‌اش به دست آورد، گوگل هم شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد: گوگل پلاس. این سرویس با تجاربی که پیشتر از طریق گوگل ویو و گوگل باز به دست آمده بود توسعه یافت، اما طی سال ۲۰۱۹ درهایش برای همیشه بسته شد.

یک سرویس بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۱ از راه رسید: گوگل والت (که بعدا تبدیل به گوگل پی شد). گوگل والت فرسنگ‌ها با گوگل پی امروزی و سهولتی که ارائه می‌کند فاصله داشت اما تبدیل به فونداسیونی شد برای اینکه سرویس‌های مشابه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار بگیرند.

از منظر سخت‌افزار، گوگل شرکت Motorola Mobility را به قیمتی بیش از ۱۲ میلیارد دلار خرید اما هیچوقت از آن استفاده نکرد. اهالی مانتین ویو بعدا همین شرکت را به رقمی کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنوو فروختند. اما رشد اندروید در سال ۲۰۱۱ اعجاب‌انگیز بود و در همان سال رسما به پرمخاطب‌ترین سیستم عامل موبایل در آمریکا تبدیل شد.

۲۰۱۲: گوگل گلس از آسمان افتاد

 

 

 

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۲، عرضه گوگل گلس پس از مراسمی بود که سرگئی برین در جریان آن برای یکی از آخرین دفعات حضوری عمومی از سمت گوگل داشت. گوگل گلس به عنوان آینده تکنولوژی معرفی شد اما به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی، به سرعت ممنوع شد. نتیجه اینکه گوگل در سال ۲۰۱۷ آن را به برندی تازه برای تکنولوژی‌های سازمانی تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۲ ضمنا همان سالی بود که تبلت نکسوس ۷ معرفی شد و گوگل گزینه‌ای مقرون به صرفه و ارزان را به خانواده نکسوس افزود. این نخستین دستگاهی بود که از اندروید ۴.۱ جلی‌بین بهره می‌گرفت و به لطف پروژه باتر،‌ بهبودهای فراوان از نظر عملکرد ارائه می‌کرد.

۲۰۱۳: کروم‌کست‌ها و جاه‌طلبی‌ها

 

 

 

با تداوم تمایل پیچ و برین به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر، گوگل از تاسیس Calico در سال ۲۰۱۳ خبر داد. این کمپانی جدید قرار بود روی مبارزه با بیماری‌های ناشی از کهولت سن متمرکز باشد اما تا همین امروز از هیچ دارو یا روش درمانی پرده بر نداشته است.

یک اتفاق مهم دیگر کروم‌کست بود که هنوز هم محصولی محبوب در نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید. به هنگام عرضه، کروک‌کست از اپلیکیشن‌های معدودی پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان به اندازه هر سرویس استریم دیگری رشد کرد.

سرویس گوگل ریدر هم در سال ۲۰۱۳ تعطیل و مشخص شد که آنقدرها در جلب مخاطبان موفق نبوده. گزینه‌های جایگزین هم هیچوقت به محبوبیت عمومی نرسیدند و این یعنی فیدهای استایل فیسبوک تبدیل به نرم شدند.

۲۰۱۴: خریدهای بیشتر و جدایی اندی روبین

 

کنسول نینتندو
 

 

در این سال گوگل دست به چند خرید جالب داد تا افق‌های تازه‌ای را برای آینده خود در صنعت تکنولوژی ترسیم کند. نخستین خرید Nest بود که ۳.۲ میلیارد دلار روی دست گوگل هزینه گذاشت. بعدی هم DeepMind بود که روی هوش مصنوعی متمرکز است و به بهبود بسیاری از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، و به تبع آن محصولات و سرویس‌های گوگل منجر شد. از دیگر خریدهای آن سال می‌توان به بوستون داینامیکس (که بعدا به سافت‌بنک فروخته شد) و ویز اشاره کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ اندروید ویر را هم عرضه کرد که امروز به نام Wear OS شناخته می‌شود. بهبودهای این سیستم عامل طی سال‌های اخیر کم نبوده،‌ اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن را به مصرف‌کنندگان معمولی توصیه کرد.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۴، جدابیی اندی روبین بود که شخصیتی مهم در تیم اندروید به حساب می‌آمد. گزارش‌های آن سال از این ماجرا چندان موثق نبودند اما نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ نوشت که روبین به خاطر اتهامات آزار جنسی مجبور به ترک کمپانی شده است. تصمیم گوگل در راستای مخفی نگه داشتن این ماجرا -و پرداخت ۹۰ میلیون دلار به روبین در ازای جدایی‌اش- تا همین امروزی مسئله‌ای جنجال‌برانگیز باقی مانده.

۲۰۱۵: الف مثل آلفابت، گاف مثل گوگل

 

 

 

تحت مدیریت پیج و برین، گوگل به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده بود و آنقدر به صنایع مختلف ورود می‌کرد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کردند هیچ ایده‌ای ندارد که دارند چه می‌خرند. برای بهبود شرایطی که داشت پیش می‌آمد و در راستای جدا کردن هسته تجاری گوگل از جاه‌طلبی‌هایی مانند Calico و گوگل گلس، این کمپانی تغییری اساسی در ساختار خود به وجود آورد و کمپانی مادر آلفابت تاسیس شد.

گوگل، اندروید، یوتوب و سرویس‌های هسته‌ای دیگر شکلی یکپارچه به خود گرفتند و هر کمپانی دیگری به زیر مجموعه آلفابت تبدیل شد. ساندار پیچای به مدیرعامل گوگل تبدیل شد و پیج سکان آلفابت را برعهده گرفت. برای مصرف‌کنندگان البته هیچ‌چیز تغییر نکرده بود.

در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه Google Fi هم بودیم که طرحی مقرون به صرفه برای سوییچ کردن میان شبکه‌ها و دسترسی به بهترین پوشش اینترنت بود. این سرویس تا همین امروز به کار ادامه می‌دهد اما صرفا به مشتریان آمریکایی خدمات می‌رساند.

در این سال خانواده نکسوس به زباله‌دان گوگل پیوست و در همکاری با هواوی و ال‌جی، آخرین موبایل‌های این سری، یعنی نکسوس ۶پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شدند. دو دستگاه به اندروید ۶.۰ مارشملو مجهز بودند؛ سیستم عاملی که همین امروز هم ۱۰ درصد کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع:

http://digiato.com/article/2020/01/03/%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%9B-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87%e2%80%8c%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل، کمپانی محبوب و منفور همه دهه‌ای پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و موضوع صرفاً درباره تثبیت بیشتر جایگاهش در میان کمپانی‌های پیشرو تکنولوژی نبود. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان بود که به خاطر سال‌ها فعالیت در زمینه یوتوب، کروم و چیزهایی از این دست بود. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به کمک آلفابت، خودش را در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان یافت.

دهه اخیر دهه‌ای شگفت‌انگیز برای تمام صنعت تکنولوژی بود، اما گوگل به خاطر تاثیرگذاری گسترده‌اش موردیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل طی سال‌های اخیر و موازی با رشدی که تجربه می‌کرد، وارد حوزه‌های متعددی شد و آنقدر روی محصولات و سرویس‌های ناکام دست گذاشته که باورش سخت است بیش از این قادر به اشتباه کردن باشد.

اما علی‌رغم این اشتباهات، گوگل در نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ شرایطی بهتر از هر زمان دیگر دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مروری کنیم بر یک دهه موفقیت و اشتباه‌های گوگل و برخی از مهم‌ترین وقایع ۱۰ سال اخیر را از نظر رد می‌کنیم.

۲۰۱۰: شروعی نه‌چندان فروتنانه

 

 

 

در این لحظه از تاریخ، گوگل برای بیش از یک دهه فعالیت کرده است. بعد از یک عرضه اولیه سهام شدیدا مورد انتظار در سال ۲۰۰۴، کمپانی ساکن مانتین ویو به سراغ عرضه (یا خرید) گوگل مپس، اندروید،‌ یوتوب، کروم و سرویس‌های دیگری رفت که جایگاهش را به عنوان رهبر صنعت تکنولوژی تثبیت می‌کردند.

گوگل اما به نرم‌افزار بسنده نکرد و طی سال ۲۰۱۰ در همکاری با اچ‌تی‌سی از موبایل هوشمند نکسوس وان رونمایی کرد. این دستگاه اندروید ۲.۱ را به اجرا در می‌آورد اما بعدا به اندروید جینجربرد به‌روزرسانی شد. با این همه عملکرد نکسوس وان به اندازه نکسوس اس که اواخر همان سال عرضه شد موفقیت‌آمیز نبود؛ موبایلی که این بار در همکاری با سامسونگ ساخته شده و اگرچه بی‌نقص نبود،‌ اما به سکوی پرتابی برای سخت‌افزارهای بعدی گوگل تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۰ ضمنا شاهد وقوع اتفاقی دیگر بودیم که پیامدهایش تا پایان دهه احساس می‌شد: درگیری قانونی با اوراکل. موضوع راجع به استفاده از کدها و رابط‌های برنامه‌نویسی متن‌باز بود و نتیجه پرونده می‌توانست تاثیری عظیم بر تمام صنعت تکنولوژی بگذارد. از آن زمان،‌ رای دادگاه دو بار به نفع گوگل بوده است اما نبرد کماکان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه عالی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

۲۰۱۱:‌ سرویس‌های جدید،‌ مدیرعامل قدیمی

 

کروم ۷۰
 

 

سال ۲۰۱۱ با تغییرات مدیریتی رادیکال در گوگل آغاز شد و اریک اشمیت بعد از ۱۰ سال از سمت مدیرعامل گوگل کنار رفت. با بازگشت لری پیج به سمت قدیمی‌اش به عنوان رییس کمپانی، گوگل در استراتژی جدیدش می‌خواست به ریشه‌های استارتاپی خود پایبند بماند و تبدیل به غولی دیگر مثل مایکروسافت نشود.

طرفداران دیوایس‌های کروم‌بوک، سال ۲۰۱۱ را به عنوان سالی به یاد می‌آورند که سیستم عامل کروم منتشر شد. این نرم‌افزار سبک‌وزن و متن‌باز، اکنون به میلیون‌ها دیوایس در مدارس سراسر جهان قوت می‌رساند و گوگل همچنان به این پلتفرم متعهد باقی مانده.

در تلاشی برای تکرار موفقیتی که فیسبوک با شبکه اجتماعی‌اش به دست آورد، گوگل هم شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد: گوگل پلاس. این سرویس با تجاربی که پیشتر از طریق گوگل ویو و گوگل باز به دست آمده بود توسعه یافت، اما طی سال ۲۰۱۹ درهایش برای همیشه بسته شد.

یک سرویس بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۱ از راه رسید: گوگل والت (که بعدا تبدیل به گوگل پی شد). گوگل والت فرسنگ‌ها با گوگل پی امروزی و سهولتی که ارائه می‌کند فاصله داشت اما تبدیل به فونداسیونی شد برای اینکه سرویس‌های مشابه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار بگیرند.

از منظر سخت‌افزار، گوگل شرکت Motorola Mobility را به قیمتی بیش از ۱۲ میلیارد دلار خرید اما هیچوقت از آن استفاده نکرد. اهالی مانتین ویو بعدا همین شرکت را به رقمی کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنوو فروختند. اما رشد اندروید در سال ۲۰۱۱ اعجاب‌انگیز بود و در همان سال رسما به پرمخاطب‌ترین سیستم عامل موبایل در آمریکا تبدیل شد.

۲۰۱۲: گوگل گلس از آسمان افتاد

 

 

 

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۲، عرضه گوگل گلس پس از مراسمی بود که سرگئی برین در جریان آن برای یکی از آخرین دفعات حضوری عمومی از سمت گوگل داشت. گوگل گلس به عنوان آینده تکنولوژی معرفی شد اما به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی، به سرعت ممنوع شد. نتیجه اینکه گوگل در سال ۲۰۱۷ آن را به برندی تازه برای تکنولوژی‌های سازمانی تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۲ ضمنا همان سالی بود که تبلت نکسوس ۷ معرفی شد و گوگل گزینه‌ای مقرون به صرفه و ارزان را به خانواده نکسوس افزود. این نخستین دستگاهی بود که از اندروید ۴.۱ جلی‌بین بهره می‌گرفت و به لطف پروژه باتر،‌ بهبودهای فراوان از نظر عملکرد ارائه می‌کرد.

۲۰۱۳: کروم‌کست‌ها و جاه‌طلبی‌ها

 

 

 

با تداوم تمایل پیچ و برین به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر، گوگل از تاسیس Calico در سال ۲۰۱۳ خبر داد. این کمپانی جدید قرار بود روی مبارزه با بیماری‌های ناشی از کهولت سن متمرکز باشد اما تا همین امروز از هیچ دارو یا روش درمانی پرده بر نداشته است.

یک اتفاق مهم دیگر کروم‌کست بود که هنوز هم محصولی محبوب در نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید. به هنگام عرضه، کروک‌کست از اپلیکیشن‌های معدودی پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان به اندازه هر سرویس استریم دیگری رشد کرد.

سرویس گوگل ریدر هم در سال ۲۰۱۳ تعطیل و مشخص شد که آنقدرها در جلب مخاطبان موفق نبوده. گزینه‌های جایگزین هم هیچوقت به محبوبیت عمومی نرسیدند و این یعنی فیدهای استایل فیسبوک تبدیل به نرم شدند.

۲۰۱۴: خریدهای بیشتر و جدایی اندی روبین

 

کنسول نینتندو
 

 

در این سال گوگل دست به چند خرید جالب داد تا افق‌های تازه‌ای را برای آینده خود در صنعت تکنولوژی ترسیم کند. نخستین خرید Nest بود که ۳.۲ میلیارد دلار روی دست گوگل هزینه گذاشت. بعدی هم DeepMind بود که روی هوش مصنوعی متمرکز است و به بهبود بسیاری از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، و به تبع آن محصولات و سرویس‌های گوگل منجر شد. از دیگر خریدهای آن سال می‌توان به بوستون داینامیکس (که بعدا به سافت‌بنک فروخته شد) و ویز اشاره کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ اندروید ویر را هم عرضه کرد که امروز به نام Wear OS شناخته می‌شود. بهبودهای این سیستم عامل طی سال‌های اخیر کم نبوده،‌ اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن را به مصرف‌کنندگان معمولی توصیه کرد.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۴، جدابیی اندی روبین بود که شخصیتی مهم در تیم اندروید به حساب می‌آمد. گزارش‌های آن سال از این ماجرا چندان موثق نبودند اما نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ نوشت که روبین به خاطر اتهامات آزار جنسی مجبور به ترک کمپانی شده است. تصمیم گوگل در راستای مخفی نگه داشتن این ماجرا -و پرداخت ۹۰ میلیون دلار به روبین در ازای جدایی‌اش- تا همین امروزی مسئله‌ای جنجال‌برانگیز باقی مانده.

۲۰۱۵: الف مثل آلفابت، گاف مثل گوگل

 

 

 

تحت مدیریت پیج و برین، گوگل به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده بود و آنقدر به صنایع مختلف ورود می‌کرد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کردند هیچ ایده‌ای ندارد که دارند چه می‌خرند. برای بهبود شرایطی که داشت پیش می‌آمد و در راستای جدا کردن هسته تجاری گوگل از جاه‌طلبی‌هایی مانند Calico و گوگل گلس، این کمپانی تغییری اساسی در ساختار خود به وجود آورد و کمپانی مادر آلفابت تاسیس شد.

گوگل، اندروید، یوتوب و سرویس‌های هسته‌ای دیگر شکلی یکپارچه به خود گرفتند و هر کمپانی دیگری به زیر مجموعه آلفابت تبدیل شد. ساندار پیچای به مدیرعامل گوگل تبدیل شد و پیج سکان آلفابت را برعهده گرفت. برای مصرف‌کنندگان البته هیچ‌چیز تغییر نکرده بود.

در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه Google Fi هم بودیم که طرحی مقرون به صرفه برای سوییچ کردن میان شبکه‌ها و دسترسی به بهترین پوشش اینترنت بود. این سرویس تا همین امروز به کار ادامه می‌دهد اما صرفا به مشتریان آمریکایی خدمات می‌رساند.

در این سال خانواده نکسوس به زباله‌دان گوگل پیوست و در همکاری با هواوی و ال‌جی، آخرین موبایل‌های این سری، یعنی نکسوس ۶پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شدند. دو دستگاه به اندروید ۶.۰ مارشملو مجهز بودند؛ سیستم عاملی که همین امروز هم ۱۰ درصد کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع:

http://digiato.com/article/2020/01/03/%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%9B-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87%e2%80%8c%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل، کمپانی محبوب و منفور همه دهه‌ای پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و موضوع صرفاً درباره تثبیت بیشتر جایگاهش در میان کمپانی‌های پیشرو تکنولوژی نبود. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان بود که به خاطر سال‌ها فعالیت در زمینه یوتوب، کروم و چیزهایی از این دست بود. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به کمک آلفابت، خودش را در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان یافت.

دهه اخیر دهه‌ای شگفت‌انگیز برای تمام صنعت تکنولوژی بود، اما گوگل به خاطر تاثیرگذاری گسترده‌اش موردیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل طی سال‌های اخیر و موازی با رشدی که تجربه می‌کرد، وارد حوزه‌های متعددی شد و آنقدر روی محصولات و سرویس‌های ناکام دست گذاشته که باورش سخت است بیش از این قادر به اشتباه کردن باشد.

اما علی‌رغم این اشتباهات، گوگل در نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ شرایطی بهتر از هر زمان دیگر دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مروری کنیم بر یک دهه موفقیت و اشتباه‌های گوگل و برخی از مهم‌ترین وقایع ۱۰ سال اخیر را از نظر رد می‌کنیم.

۲۰۱۰: شروعی نه‌چندان فروتنانه

 

 

 

در این لحظه از تاریخ، گوگل برای بیش از یک دهه فعالیت کرده است. بعد از یک عرضه اولیه سهام شدیدا مورد انتظار در سال ۲۰۰۴، کمپانی ساکن مانتین ویو به سراغ عرضه (یا خرید) گوگل مپس، اندروید،‌ یوتوب، کروم و سرویس‌های دیگری رفت که جایگاهش را به عنوان رهبر صنعت تکنولوژی تثبیت می‌کردند.

گوگل اما به نرم‌افزار بسنده نکرد و طی سال ۲۰۱۰ در همکاری با اچ‌تی‌سی از موبایل هوشمند نکسوس وان رونمایی کرد. این دستگاه اندروید ۲.۱ را به اجرا در می‌آورد اما بعدا به اندروید جینجربرد به‌روزرسانی شد. با این همه عملکرد نکسوس وان به اندازه نکسوس اس که اواخر همان سال عرضه شد موفقیت‌آمیز نبود؛ موبایلی که این بار در همکاری با سامسونگ ساخته شده و اگرچه بی‌نقص نبود،‌ اما به سکوی پرتابی برای سخت‌افزارهای بعدی گوگل تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۰ ضمنا شاهد وقوع اتفاقی دیگر بودیم که پیامدهایش تا پایان دهه احساس می‌شد: درگیری قانونی با اوراکل. موضوع راجع به استفاده از کدها و رابط‌های برنامه‌نویسی متن‌باز بود و نتیجه پرونده می‌توانست تاثیری عظیم بر تمام صنعت تکنولوژی بگذارد. از آن زمان،‌ رای دادگاه دو بار به نفع گوگل بوده است اما نبرد کماکان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه عالی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

۲۰۱۱:‌ سرویس‌های جدید،‌ مدیرعامل قدیمی

 

کروم ۷۰
 

 

سال ۲۰۱۱ با تغییرات مدیریتی رادیکال در گوگل آغاز شد و اریک اشمیت بعد از ۱۰ سال از سمت مدیرعامل گوگل کنار رفت. با بازگشت لری پیج به سمت قدیمی‌اش به عنوان رییس کمپانی، گوگل در استراتژی جدیدش می‌خواست به ریشه‌های استارتاپی خود پایبند بماند و تبدیل به غولی دیگر مثل مایکروسافت نشود.

طرفداران دیوایس‌های کروم‌بوک، سال ۲۰۱۱ را به عنوان سالی به یاد می‌آورند که سیستم عامل کروم منتشر شد. این نرم‌افزار سبک‌وزن و متن‌باز، اکنون به میلیون‌ها دیوایس در مدارس سراسر جهان قوت می‌رساند و گوگل همچنان به این پلتفرم متعهد باقی مانده.

در تلاشی برای تکرار موفقیتی که فیسبوک با شبکه اجتماعی‌اش به دست آورد، گوگل هم شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد: گوگل پلاس. این سرویس با تجاربی که پیشتر از طریق گوگل ویو و گوگل باز به دست آمده بود توسعه یافت، اما طی سال ۲۰۱۹ درهایش برای همیشه بسته شد.

یک سرویس بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۱ از راه رسید: گوگل والت (که بعدا تبدیل به گوگل پی شد). گوگل والت فرسنگ‌ها با گوگل پی امروزی و سهولتی که ارائه می‌کند فاصله داشت اما تبدیل به فونداسیونی شد برای اینکه سرویس‌های مشابه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار بگیرند.

از منظر سخت‌افزار، گوگل شرکت Motorola Mobility را به قیمتی بیش از ۱۲ میلیارد دلار خرید اما هیچوقت از آن استفاده نکرد. اهالی مانتین ویو بعدا همین شرکت را به رقمی کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنوو فروختند. اما رشد اندروید در سال ۲۰۱۱ اعجاب‌انگیز بود و در همان سال رسما به پرمخاطب‌ترین سیستم عامل موبایل در آمریکا تبدیل شد.

۲۰۱۲: گوگل گلس از آسمان افتاد

 

 

 

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۲، عرضه گوگل گلس پس از مراسمی بود که سرگئی برین در جریان آن برای یکی از آخرین دفعات حضوری عمومی از سمت گوگل داشت. گوگل گلس به عنوان آینده تکنولوژی معرفی شد اما به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی، به سرعت ممنوع شد. نتیجه اینکه گوگل در سال ۲۰۱۷ آن را به برندی تازه برای تکنولوژی‌های سازمانی تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۲ ضمنا همان سالی بود که تبلت نکسوس ۷ معرفی شد و گوگل گزینه‌ای مقرون به صرفه و ارزان را به خانواده نکسوس افزود. این نخستین دستگاهی بود که از اندروید ۴.۱ جلی‌بین بهره می‌گرفت و به لطف پروژه باتر،‌ بهبودهای فراوان از نظر عملکرد ارائه می‌کرد.

۲۰۱۳: کروم‌کست‌ها و جاه‌طلبی‌ها

 

 

 

با تداوم تمایل پیچ و برین به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر، گوگل از تاسیس Calico در سال ۲۰۱۳ خبر داد. این کمپانی جدید قرار بود روی مبارزه با بیماری‌های ناشی از کهولت سن متمرکز باشد اما تا همین امروز از هیچ دارو یا روش درمانی پرده بر نداشته است.

یک اتفاق مهم دیگر کروم‌کست بود که هنوز هم محصولی محبوب در نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید. به هنگام عرضه، کروک‌کست از اپلیکیشن‌های معدودی پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان به اندازه هر سرویس استریم دیگری رشد کرد.

سرویس گوگل ریدر هم در سال ۲۰۱۳ تعطیل و مشخص شد که آنقدرها در جلب مخاطبان موفق نبوده. گزینه‌های جایگزین هم هیچوقت به محبوبیت عمومی نرسیدند و این یعنی فیدهای استایل فیسبوک تبدیل به نرم شدند.

۲۰۱۴: خریدهای بیشتر و جدایی اندی روبین

 

کنسول نینتندو
 

 

در این سال گوگل دست به چند خرید جالب داد تا افق‌های تازه‌ای را برای آینده خود در صنعت تکنولوژی ترسیم کند. نخستین خرید Nest بود که ۳.۲ میلیارد دلار روی دست گوگل هزینه گذاشت. بعدی هم DeepMind بود که روی هوش مصنوعی متمرکز است و به بهبود بسیاری از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، و به تبع آن محصولات و سرویس‌های گوگل منجر شد. از دیگر خریدهای آن سال می‌توان به بوستون داینامیکس (که بعدا به سافت‌بنک فروخته شد) و ویز اشاره کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ اندروید ویر را هم عرضه کرد که امروز به نام Wear OS شناخته می‌شود. بهبودهای این سیستم عامل طی سال‌های اخیر کم نبوده،‌ اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن را به مصرف‌کنندگان معمولی توصیه کرد.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۴، جدابیی اندی روبین بود که شخصیتی مهم در تیم اندروید به حساب می‌آمد. گزارش‌های آن سال از این ماجرا چندان موثق نبودند اما نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ نوشت که روبین به خاطر اتهامات آزار جنسی مجبور به ترک کمپانی شده است. تصمیم گوگل در راستای مخفی نگه داشتن این ماجرا -و پرداخت ۹۰ میلیون دلار به روبین در ازای جدایی‌اش- تا همین امروزی مسئله‌ای جنجال‌برانگیز باقی مانده.

۲۰۱۵: الف مثل آلفابت، گاف مثل گوگل

 

 

 

تحت مدیریت پیج و برین، گوگل به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده بود و آنقدر به صنایع مختلف ورود می‌کرد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کردند هیچ ایده‌ای ندارد که دارند چه می‌خرند. برای بهبود شرایطی که داشت پیش می‌آمد و در راستای جدا کردن هسته تجاری گوگل از جاه‌طلبی‌هایی مانند Calico و گوگل گلس، این کمپانی تغییری اساسی در ساختار خود به وجود آورد و کمپانی مادر آلفابت تاسیس شد.

گوگل، اندروید، یوتوب و سرویس‌های هسته‌ای دیگر شکلی یکپارچه به خود گرفتند و هر کمپانی دیگری به زیر مجموعه آلفابت تبدیل شد. ساندار پیچای به مدیرعامل گوگل تبدیل شد و پیج سکان آلفابت را برعهده گرفت. برای مصرف‌کنندگان البته هیچ‌چیز تغییر نکرده بود.

در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه Google Fi هم بودیم که طرحی مقرون به صرفه برای سوییچ کردن میان شبکه‌ها و دسترسی به بهترین پوشش اینترنت بود. این سرویس تا همین امروز به کار ادامه می‌دهد اما صرفا به مشتریان آمریکایی خدمات می‌رساند.

در این سال خانواده نکسوس به زباله‌دان گوگل پیوست و در همکاری با هواوی و ال‌جی، آخرین موبایل‌های این سری، یعنی نکسوس ۶پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شدند. دو دستگاه به اندروید ۶.۰ مارشملو مجهز بودند؛ سیستم عاملی که همین امروز هم ۱۰ درصد کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع:

http://digiato.com/article/2020/01/03/%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%9B-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87%e2%80%8c%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل، کمپانی محبوب و منفور همه دهه‌ای پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و موضوع صرفاً درباره تثبیت بیشتر جایگاهش در میان کمپانی‌های پیشرو تکنولوژی نبود. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان بود که به خاطر سال‌ها فعالیت در زمینه یوتوب، کروم و چیزهایی از این دست بود. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به کمک آلفابت، خودش را در جمع ۲۰ کمپانی بزرگ جهان یافت.

دهه اخیر دهه‌ای شگفت‌انگیز برای تمام صنعت تکنولوژی بود، اما گوگل به خاطر تاثیرگذاری گسترده‌اش موردیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل طی سال‌های اخیر و موازی با رشدی که تجربه می‌کرد، وارد حوزه‌های متعددی شد و آنقدر روی محصولات و سرویس‌های ناکام دست گذاشته که باورش سخت است بیش از این قادر به اشتباه کردن باشد.

اما علی‌رغم این اشتباهات، گوگل در نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ شرایطی بهتر از هر زمان دیگر دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مروری کنیم بر یک دهه موفقیت و اشتباه‌های گوگل و برخی از مهم‌ترین وقایع ۱۰ سال اخیر را از نظر رد می‌کنیم.

۲۰۱۰: شروعی نه‌چندان فروتنانه

 

 

 

در این لحظه از تاریخ، گوگل برای بیش از یک دهه فعالیت کرده است. بعد از یک عرضه اولیه سهام شدیدا مورد انتظار در سال ۲۰۰۴، کمپانی ساکن مانتین ویو به سراغ عرضه (یا خرید) گوگل مپس، اندروید،‌ یوتوب، کروم و سرویس‌های دیگری رفت که جایگاهش را به عنوان رهبر صنعت تکنولوژی تثبیت می‌کردند.

گوگل اما به نرم‌افزار بسنده نکرد و طی سال ۲۰۱۰ در همکاری با اچ‌تی‌سی از موبایل هوشمند نکسوس وان رونمایی کرد. این دستگاه اندروید ۲.۱ را به اجرا در می‌آورد اما بعدا به اندروید جینجربرد به‌روزرسانی شد. با این همه عملکرد نکسوس وان به اندازه نکسوس اس که اواخر همان سال عرضه شد موفقیت‌آمیز نبود؛ موبایلی که این بار در همکاری با سامسونگ ساخته شده و اگرچه بی‌نقص نبود،‌ اما به سکوی پرتابی برای سخت‌افزارهای بعدی گوگل تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۰ ضمنا شاهد وقوع اتفاقی دیگر بودیم که پیامدهایش تا پایان دهه احساس می‌شد: درگیری قانونی با اوراکل. موضوع راجع به استفاده از کدها و رابط‌های برنامه‌نویسی متن‌باز بود و نتیجه پرونده می‌توانست تاثیری عظیم بر تمام صنعت تکنولوژی بگذارد. از آن زمان،‌ رای دادگاه دو بار به نفع گوگل بوده است اما نبرد کماکان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه عالی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

۲۰۱۱:‌ سرویس‌های جدید،‌ مدیرعامل قدیمی

 

کروم ۷۰
 

 

سال ۲۰۱۱ با تغییرات مدیریتی رادیکال در گوگل آغاز شد و اریک اشمیت بعد از ۱۰ سال از سمت مدیرعامل گوگل کنار رفت. با بازگشت لری پیج به سمت قدیمی‌اش به عنوان رییس کمپانی، گوگل در استراتژی جدیدش می‌خواست به ریشه‌های استارتاپی خود پایبند بماند و تبدیل به غولی دیگر مثل مایکروسافت نشود.

طرفداران دیوایس‌های کروم‌بوک، سال ۲۰۱۱ را به عنوان سالی به یاد می‌آورند که سیستم عامل کروم منتشر شد. این نرم‌افزار سبک‌وزن و متن‌باز، اکنون به میلیون‌ها دیوایس در مدارس سراسر جهان قوت می‌رساند و گوگل همچنان به این پلتفرم متعهد باقی مانده.

در تلاشی برای تکرار موفقیتی که فیسبوک با شبکه اجتماعی‌اش به دست آورد، گوگل هم شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد: گوگل پلاس. این سرویس با تجاربی که پیشتر از طریق گوگل ویو و گوگل باز به دست آمده بود توسعه یافت، اما طی سال ۲۰۱۹ درهایش برای همیشه بسته شد.

یک سرویس بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۱ از راه رسید: گوگل والت (که بعدا تبدیل به گوگل پی شد). گوگل والت فرسنگ‌ها با گوگل پی امروزی و سهولتی که ارائه می‌کند فاصله داشت اما تبدیل به فونداسیونی شد برای اینکه سرویس‌های مشابه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار بگیرند.

از منظر سخت‌افزار، گوگل شرکت Motorola Mobility را به قیمتی بیش از ۱۲ میلیارد دلار خرید اما هیچوقت از آن استفاده نکرد. اهالی مانتین ویو بعدا همین شرکت را به رقمی کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنوو فروختند. اما رشد اندروید در سال ۲۰۱۱ اعجاب‌انگیز بود و در همان سال رسما به پرمخاطب‌ترین سیستم عامل موبایل در آمریکا تبدیل شد.

۲۰۱۲: گوگل گلس از آسمان افتاد

 

 

 

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۲، عرضه گوگل گلس پس از مراسمی بود که سرگئی برین در جریان آن برای یکی از آخرین دفعات حضوری عمومی از سمت گوگل داشت. گوگل گلس به عنوان آینده تکنولوژی معرفی شد اما به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی، به سرعت ممنوع شد. نتیجه اینکه گوگل در سال ۲۰۱۷ آن را به برندی تازه برای تکنولوژی‌های سازمانی تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۲ ضمنا همان سالی بود که تبلت نکسوس ۷ معرفی شد و گوگل گزینه‌ای مقرون به صرفه و ارزان را به خانواده نکسوس افزود. این نخستین دستگاهی بود که از اندروید ۴.۱ جلی‌بین بهره می‌گرفت و به لطف پروژه باتر،‌ بهبودهای فراوان از نظر عملکرد ارائه می‌کرد.

۲۰۱۳: کروم‌کست‌ها و جاه‌طلبی‌ها

 

 

 

با تداوم تمایل پیچ و برین به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر، گوگل از تاسیس Calico در سال ۲۰۱۳ خبر داد. این کمپانی جدید قرار بود روی مبارزه با بیماری‌های ناشی از کهولت سن متمرکز باشد اما تا همین امروز از هیچ دارو یا روش درمانی پرده بر نداشته است.

یک اتفاق مهم دیگر کروم‌کست بود که هنوز هم محصولی محبوب در نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید. به هنگام عرضه، کروک‌کست از اپلیکیشن‌های معدودی پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان به اندازه هر سرویس استریم دیگری رشد کرد.

سرویس گوگل ریدر هم در سال ۲۰۱۳ تعطیل و مشخص شد که آنقدرها در جلب مخاطبان موفق نبوده. گزینه‌های جایگزین هم هیچوقت به محبوبیت عمومی نرسیدند و این یعنی فیدهای استایل فیسبوک تبدیل به نرم شدند.

۲۰۱۴: خریدهای بیشتر و جدایی اندی روبین

 

کنسول نینتندو
 

 

در این سال گوگل دست به چند خرید جالب داد تا افق‌های تازه‌ای را برای آینده خود در صنعت تکنولوژی ترسیم کند. نخستین خرید Nest بود که ۳.۲ میلیارد دلار روی دست گوگل هزینه گذاشت. بعدی هم DeepMind بود که روی هوش مصنوعی متمرکز است و به بهبود بسیاری از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، و به تبع آن محصولات و سرویس‌های گوگل منجر شد. از دیگر خریدهای آن سال می‌توان به بوستون داینامیکس (که بعدا به سافت‌بنک فروخته شد) و ویز اشاره کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ اندروید ویر را هم عرضه کرد که امروز به نام Wear OS شناخته می‌شود. بهبودهای این سیستم عامل طی سال‌های اخیر کم نبوده،‌ اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن را به مصرف‌کنندگان معمولی توصیه کرد.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۴، جدابیی اندی روبین بود که شخصیتی مهم در تیم اندروید به حساب می‌آمد. گزارش‌های آن سال از این ماجرا چندان موثق نبودند اما نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ نوشت که روبین به خاطر اتهامات آزار جنسی مجبور به ترک کمپانی شده است. تصمیم گوگل در راستای مخفی نگه داشتن این ماجرا -و پرداخت ۹۰ میلیون دلار به روبین در ازای جدایی‌اش- تا همین امروزی مسئله‌ای جنجال‌برانگیز باقی مانده.

۲۰۱۵: الف مثل آلفابت، گاف مثل گوگل

 

 

 

تحت مدیریت پیج و برین، گوگل به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده بود و آنقدر به صنایع مختلف ورود می‌کرد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کردند هیچ ایده‌ای ندارد که دارند چه می‌خرند. برای بهبود شرایطی که داشت پیش می‌آمد و در راستای جدا کردن هسته تجاری گوگل از جاه‌طلبی‌هایی مانند Calico و گوگل گلس، این کمپانی تغییری اساسی در ساختار خود به وجود آورد و کمپانی مادر آلفابت تاسیس شد.

گوگل، اندروید، یوتوب و سرویس‌های هسته‌ای دیگر شکلی یکپارچه به خود گرفتند و هر کمپانی دیگری به زیر مجموعه آلفابت تبدیل شد. ساندار پیچای به مدیرعامل گوگل تبدیل شد و پیج سکان آلفابت را برعهده گرفت. برای مصرف‌کنندگان البته هیچ‌چیز تغییر نکرده بود.

در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه Google Fi هم بودیم که طرحی مقرون به صرفه برای سوییچ کردن میان شبکه‌ها و دسترسی به بهترین پوشش اینترنت بود. این سرویس تا همین امروز به کار ادامه می‌دهد اما صرفا به مشتریان آمریکایی خدمات می‌رساند.

در این سال خانواده نکسوس به زباله‌دان گوگل پیوست و در همکاری با هواوی و ال‌جی، آخرین موبایل‌های این سری، یعنی نکسوس ۶پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شدند. دو دستگاه به اندروید ۶.۰ مارشملو مجهز بودند؛ سیستم عاملی که همین امروز هم ۱۰ درصد کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع:

http://digiato.com/article/2020/01/03/%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%9B-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87%e2%80%8c%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

علاقه‌مندان به گوشی‌های سامسونگ انتظار دارند تا گوشی جدید گلکسی S20 را در بهمن ماه ببینند. بر اساس تیزر معرفی مراسم Unpacked سامسونگ، به نظر می‌رسد که این کمپانی کره‌ای، در ۲۲ بهمن ماه گوشی جدید خود را رونمایی می‌کند. سورپرایز جدید این مراسم هم گلکسی فولد ۲ خواهد بود.

طبق تاریخ معرفی شده در این تیزر، باید شاهد معرفی گلکسی S11 یا S20 باشیم. البته به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز بر سر اسم پرچمدار جدید خود به نتیجه نرسیده است. علاوه بر آن، غافلگیری جدید مراسم امسال سامسونگ، گلکسی فولد ۲ خواهد بود که گفته می‌شود ساختاری مشابه موتورولا Razr داشته باشد. همچنین بنا بر اطلاعات درز شده، این گوشی با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار معرفی می‌شود تا توجهات به سمت بازار گوشی‌های تاشو را به حداکثر خود برساند.

 

گلکسی S20
 

 

این اطلاعات به کمک رمزگشایی از تیزر مراسم سامسونگ به دست آمده که در آن به خوبی شبحی از دو گوشی را مشاهده می‌کنیم که یکی از آن‌ها شباهت زیادی به گوشی های تاشوی قدیمی دارد. این گوشی به احتمال زیاد گلکسی فولد ۲ باشد. گوشی دیگری که در این تیزر نمایان است هم به احتمال قوی همان پرچمدار جدید یا همان گلکسی S20 باشد.

اما زمان انتخاب مراسم که تا پیش از این انتظار می‌رفت ۲۹ بهمن باشد، با یک هفته تعجیل برگزار خواهد شد تا سامسونگ حداکثر پوشش خبری را برای محصولات خود داشته باشد. همچنین این زمان‌بندی به این کمپانی کره‌ای اجازه می‌دهد تا از تداخل آن با MWC امسال نیز جلوگیری کند تا محصول دیگری مزاحم خودنمایی گلکسی S20 و گلکسی فولد ۲ نشود. درست مانند پارسال که زمان معرفی گلکسی S10 پلاس را یکم اسفند سال گذشته معرفی کرده بود، امسال هم زودتر شاهد پرچمداران بعدی این کمپانی خواهیم بود.

زمان و ساعت برگزاری این مراسم اما هنوز معلوم نیست. احتمال می‌رود که مکان مراسم در شهر سانفرانسیسکو باشد. زمان آن نیز با توجه به فواصل زمانی، نیمه‌شب ۲۲ بهمن خواهد بود که قطعا با پوشش زنده مراسم شما را در جریان جدیدترین محصولات این کمپانی محبوب کره‌ای خواهیم گذاشت.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ پس از مدت ها گمانه زنی از اعضای جدید خانواده گلکسی اس و نوت با پسوند لایت رونمایی کرد. این دو گوشی از نمایشگری مشابه و چیپست های متفاوت بهره می برند.

گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت هر دو از نمایشگر ۶.۷ اینچی +FullHD اولد بهره می برند که حفره ای در وسط لبه فوقانی آنها دیده می شود.

گلکسی اس ۱۰ لایت به چیپست ۸ هسته ای با حداکثر کلاک ۲.۸ گیگاهرتز مجهز شده که علی رغم عدم تایید از سوی سامسونگ احتمالا اسنپدراگون ۸۵۵ باشد. در کنار این تراشه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته که امکان افزایش آن از طریق کارت microSD وجود دارد.

 

گلکسی اس ۱۰ لایت
 

 

ماژول تصویربرداری گلکسی اس ۱۰ لایت از دوربین اصلی سه گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 و ۵ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 هم نوید ثبت تصاویر با کیفیتی را می دهد. دیگر نکته شاخص در مورد گلکسی اس ۱۰ لایت این است که برای نخستین بار در میان گوشی سامسونگ به لرزشگیر اپتیکال Super Steady مجهز شده که لرزش های دست را بیش از پیش حذف می کند.

گلکسی نوت ۱۰ لایت هم نمایشگری مشابه با اس ۱۰ لایت دارد اما مثل دیگر اعضای خانواده نوت از قلم S Pen هم پشتیبانی می کند. کمپانی سازنده در این مورد هم صراحتا به مدل چیپست اشاره نکرده اما ویژگی هایی مثل پردازنده ۸ هسته ای با بیشینه کلاک ۲.۷ گیگاهرتز و لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با اگزینوس ۹۸۱۰ همخوانی دارد.

پیکربندی حافظه هم مثل اس ۱۰ لایت از ۶ یا ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از microSD تشکیل شده است.

گلکسی اس ۱۰ لایت
 

گلکسی نوت ۱۰ لایت

هرچند دوربین سلفی هر دو گوشی ۳۲ مگاپیکسلی و مشابه است اما دوربین عقب عضو جدید سری نوت از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 و تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. در این پیکربندی سنسور اصلی پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 جاخوش کرده و از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه پشتیبانی می کند.

جالب اینجاست گلکسی نوت ۱۰ لایت با جک ۳.۵ میلیمتری معرفی شده؛ قابلیتی که در سری نوت ۱۰ خبری از آن نبود. از طرف دیگر اس ۱۰ لایت از این ویژگی محروم شده آن هم در حالی که اس ‍۱۰ و اس ۱۰ پلاس از جک ۳.۵ میلیمتری برخوردار بودند.

هردو گوشی جدید سامسونگ با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 به دست کاربران خواهد رسید. برای گلکسی اس ۱۰ لایت رنگ های سفید، مشکی و آبی کمرنگ در نظر گرفته شده اما عضو جدید سری نوت در رنگ های مشکی، قرمز و گرادیان بنفش از راه می رسد.

گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت تا آخر سال ۹۸ و به ترتیب با قیمت های پایه ۶۴۹ و ۵۹۹ یورو عرضه خواهند شد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/04/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-%db%b1%db%b0-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d9%86%d9%88%d8%aa-%db%b1%db%b0-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی سامانه هریم در درگاه‌های پرداختی برای مشتریان بانک‌های ملت و پارسیان در بامداد دوشنبه داد.

به گفته «مهران محرمیان» قرار است به زودی شاهد تعبیه دکمه دریافت رمز پویا در درگاه‌های پرداخت بانکی باشیم و در وهله اول قرار است که که مشتریان بانک ملت و پارسیان بتوانند از این سامانه استفاده کنند. سامانه هریم در واقع به مشتریان اجازه می‌دهد که در حین پرداخت بانکی در صفحه درگاه بتوانند با فشردن دکمه دریافت رمز پویا، رمز دوم یکبار مصرف خود را که ۱۲۰ ثانیه اعتبار دارد را در گوشی خود به طور رایگان مشاهده و عملیات پرداخت را انجام دهند. این اقدام باعث می‌شود که دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های متعدد بانک‌ها و یا ارسال پیامک هزینه‌بر برای مشتریان نباشد.

 

سامانه هریم
 

 

محرمیان در توییتر خود خبر از راه‌اندازی این سامانه در بامداد دوشنبه ۱۶ دی‌ماه داده و با این تفاسیر به نظر می‌رسد که رمز یکبار مصرف بانکی از این تاریخ برای دارندگان حساب در بانک‌های ملت و پارسیان به حالت اجباری در خواهد آمد.

کارت هدیه نیازی به رمز دوم پویا ندارد

بر اساس الزامات اعلام شده از سوی شاپرک، زمانی که مشتری  بر روی دکمه درخواست رمز پویا کلیک می‌کند، رمز ارسال می‌شود اما اگر به هر دلیلی رمز ارسال نشد، مشتری باید تا اتمام مهلت زمان ارسال رمز یعنی ۱۲۰ ثانیه منتظر بماند و سپس در این زمان پیام دریافت مجدد رمز پویا را کاربر مشاهده می‌کند که با فشردن دوباره دکمه رمز پویا برای کاربر ارسال می‌شود،حداکثر تعداد مرتبه مجاز در ارسال درخواست رمز پویای پیامکی برای صفحه پرداخت برنامه کاربردی موبایلی، پنج مرتبه است.

سامانه هریم
 

نمونه‌ای از تصویر یک درگاه بانکی که در آن دکمه درخواست رمزپویا مشاهده می‌شود

همچنین اعلام شده که کارت هدیه نیازی به رمز دوم پویا ندارد و این کارت‌ها از همان رمز ایستا بهره‌مند خواهند بود.

ناگفته نماند سامانه هریم که قرار بود در درگاه‌های بانکی تعبیه شود تا کاربر با فشار یک دکمه بتواند بدون پرداخت هزینه و اتلاف وقت، رمز پویا خود را به دست بیاورد، به زودی در تمامی اپلیکیشن‌های پرداختی و حتی سامانه USSD نیز حضور خواهد داشت تا تمامی مشتریان بانک‌ها بدون هیچ هزینه‌ای همچون ارسال پیامک به بانک‌ها، رمز پویای خود را به دست بیاورند.

ویژگی سامانه هریم بزودی در اپلیکیشن‌های بانکی نیز اجرا خواهد شد

اپلیکیشن‌های مختلف حوزه پرداخت و بانکی در حال تست دکمه سامانه هریم برای دریافت آنی رمز پویا هستند و به نظر می‌رسد این ویژگی قرار است جدا از درگاه‌های بانکی در اپلیکیشن‌ها نیز قرار بگیرد تا برای کارت به کارت کردن یا پرداخت تسهیلات بانکی و... دیگر نیازی به ارسال و دریافت پیامک به سمت بانک نباشد. همانطور که گفته شد سامانه هریم در این حالت با فشار یک دکمه، پیامکی را از سوی بانک مربوطه به شماره تلفنی که مشتری در بانک ثبت کرده ارسال می‌کند که ۱۲۰ ثانیه اعتبار دارد.

سامانه هریم
 

 

همچنین در حالت USSD قرار است با اضافه شدن سامانه هریم، بتوان تراکنش‌های از طریق این بستر را نیز انجام داد؛ هرچند اساسا امن بودن این بستر مورد بحث است و شاید رمز پویا بتواند در آينده‌ای نزدیک، به انجام تراکنش از سوی بستر USSD خاتمه دهد. بر اساس اطلاعات به دست رسیده و تایید نشده قرار است که در هنگام یک عملیات تراکنشی از طریق USSD، گزینه‌ای برای ارسال رمز پویا نیز در کنار سایر گزینه‌ها اضافه شود تا با انتخاب آن، رمز پویا به صورت یک نوتیفیکیشن چند ثانیه‌ای به کاربر ارائه شود؛ هرچند این قابلیت در گوشی‌های ساده چندان کاربردی نخواهد داشت و هنوز مشخص نیست برای گوشی‌های ساده‌ای که در بستر USSD قصد انجام تراکنش دارند؛ چه راه‌حلی از سوی بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

گفته می‌شود سامانه هریم در تراکنشهای بستر USSD نیز اجرا خواهد شد

شایان ذکر است تمام بانک‌های کشور بعد از اتصال به سامانه هریم بانک مرکزی می‌توانند درخواست رمز دوم یک‌بارمصرف مشتریان خود را دریافت و پاسخ را در قالب پیامک به مشتریان خود ارائه دهند که از این مسیر افرادی که فاقد گوشی هوشمند هستند و همچنین افرادی که میلی به نصب چندین اپلیکیشن برای پرداخت‌های غیرحضوری خود ندارند، می‌توانند از رمز دوم یک‌بارمصرف (پویا) استفاده کنند.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

«نانولیف» با معرفی سیستم نورپردازی هوشمند جدید پا را از پنل های نوری دکوری فراتر گذاشته است.

کمپانی کانادایی نانولیف از سیستم نورپردازی جدیدی به نام Learning Series رونمایی کرده که به لطف الگوریتم ها و سنسورهای U-IQ نیازهای کاربران را فراگرفته، حس کرده و به آنها واکنش نشان می دهد. مزیت اصلی این ابزار در عدم اتکای آنها به کنترل صوتی یا دستی از سوی کاربر نهفته است. Gimmy Chu، مدیرعامل و هم بنیانگذار نانولیف در این باره می گوید:

از نظر ما افراد تمایلی به وقت گذاشتن برای زمانبندی گجت ها، باز کردن اپ ها یا حتی دستور صوتی به آنها ندارد. بنابراین سیستم نورپردازی هوشمند Learning Series را توسعه دادیم که یاد می گیرد، حس می کند و واکنش نشان می دهد؛ در نتیجه سیستم روشنایی مطابق خواسته شما عمل کرده و به ندرت نیاز به تنظیم پیدا می کند.

 

سیستم نورپردازی هوشمند
 

 

نانولیف علی رغم این ادعاهای نه چندان کوچک سازوکار سیستم را به شکل دقیق تشریح نکرده و تنها چیزی که می دانیم این است که محصول جدید آنها از کلید Learning با قیمت ۱۵ دلار، لامپ Learning با قیمت ۲۰ دلار و سوییچ ۵۰ دلاری تشکیل می شود. کمپانی سازنده به تاریخ عرضه این محصول اشاره نکرده است.

پنل های روشنایی این شرکت در حال حاضر به صدا و لمس پاسخ می دهند. هر یک از این پنل ها را می توان به عنوان کلید هوشمند برای راه اندازی دستگاه های هوم کیت اپل نیز بکار برد. سیستم نور پردازی این شرکت را می توان از طریق سیری، الکسا و گوگل اسیستنت نیز کنترل کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرده که پنل های روشنایی یکپارچه شش ضلعی را که سال گذشته معرفی کرد، تابستان سال جاری و در قالب بسته های ۳ تایی با قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد کرد.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در نمایشگاه CES 2019 بود که شرکت Pundi X از اولین تلفن هوشمند ماژولار مبتنی بر بلاکچین رونمایی کرد. این گوشی که بوسیله Pundi X توسعه یافت و به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های فروش غیرمتمرکز رمز ارز شناخته می شود ، از طراحی جالبی بهره می برد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، همانطور که گفته شد اسمارتفون نخستین بار در CES 2019 رونمایی شد و نشان افتخار CES 2020 را هم کسب کرد. شرکت پاندی که از سرویس رمزارز  XWallet برخوردار است و با دستگاه ایکس پوز به مشتریان اجازه می دهد تا به پرداخت های تحت رمزارز بپردازند ، در این زمینه توانسته عملکرد بزرگی از خود نشان دهد.

با این حساب باید تلفن هوشمند BoB یا همان ایکس فون قبل را یک اسمارتفون کاملا ماژولار تحت رمز ارز دانست. سیستم عامل دستگاه نیز از نوع متن باز  Function X بوده و بر اساس بلاکچین نیز توسعه یافت.

تمامی کارها از جمله ارسال پیامک ، برقراری تماس و بسیاری دیگر بر بستر غیر متمرکز انجام می گیرد و از این رو شدیدا رمزگذاری شده است. البته اگر سیستم عامل مورد اشاره جالب نباشد ، افراد می توانند اندروید 9.0 پای را روی آن نصب کنند. از مشخصات کلیدی آن باید به پردازنده میان رده اسنپدراگون 660 ، حافظه رم 6 گیگابایتی ، حافظه داخلی قابل ارتقا 128 گیگابایتی ، صفحه نمایش 4.97 اینچی FHD ، دوربین عقب 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی اشاره کرد.

 

 

 

منبع:

https://tech-news.ir/bob-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%a9%da%86%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فروش بلک فرایدی در سال 2019 با رکورد شکنی همراه بوده است. امسال خریداران در این روز حدود 7.4 میلیارد دلار خرید آنلاین را ثبت کرده‌اند که نسبت به گذشته 1.2 میلیارد رشد داشته است. نگاهی به آمار فروش دستگاه‌های الکترونیک نشان می‌دهد که فروش لپ تاپ‌های اپل، ایرپاد و تلویزیون‌های سامسونگ از دیگر اجناس بیشتر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از techcrunch، حدود 2.9 میلیارد دلار از کل فروش در بلک فرایدی توسط گوشی انجام شده است که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته است. البته هنوز به میزان فروش دسکتاپ نرسیده است اما شیب رشد آن بیشتر است.

میانگین قیمت‌ها نیز در این روز افزایش داشته و نسبت به سال گذشته کلیه اجناس با 5.9 درصد افزایش قیمت عرضه شده بودند. Adobe Analytics با رهگیری خرده فروشی‌های آمریکا در این روز با کمک شناسه SKU توانست یک تریلیون تراکنش را در این روز ثبت کند. بر طبق گزارش‌های ارسالی، شرکت‌های بزرگ تجاری عملکرد بهتری نسبت به خرده فروشی‌ها داشته و رشد فروش 62 درصدی را برای خود به جای گذاشته‌اند. این رقم برای خرده فروش‌ها تنها 27 درصد بوده است.

از دیگر روزهای به جا مانده برای فروش در آینده می‌توان به یکشنبه کسب و کارهای کوچک و سایبر ماندی اشاره کرد که در این روزهای تعطیل نیز باید شاهد فروشی بالغ بر (به ترتیب) 3 و 9.4 میلیارد کالا باشیم.پ

 

منبع:

https://tech-news.ir/take-a-look-at-online-sales-statistics-for-black-friday-2019.html



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شیائومی در گزارش مالی جدیدی که اعلام کرد، مشخص ساخت که فروش محصولات آن در چین با کندی پیش می رود. در حالی که هوآوی سهم بزرگی در بازار چین کسب کرده و این کشور تولیدکنندگان مختلفی در صنعت تلفن هوشمند دارد، روند فروش گوشی همراه نیز با کاهشی رو به رو شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این امر روی بازار شیائومی نیز تاثیر منفی گذاشته و همچون گذشته این شرکت فروش فوق العاده ای را کسب نمی کند. در چین هم مانند دیگر کشورها، کاربران تصمیم گرفتند از ارتقا گوشی هوشمند صرف نظر کرده و مدت بیشتری از اسمارتفون موردنظر خود نگهداری کنند.

در سوی دیگر ایالات متحده هم با تحریم هوآوی موجب شد تا کاربران چینی برای عدم شکست این کمپانی بیشتر به خرید محصولات هوآوی بپردازند. موارد مذکور موجب شده تا شیائومی بازار کندی را در فروش تلفن هوشمند تجربه کند.

اگرچه هنوز هم بخش تلفن هوشمند شیائومی بیشترین سوددهی را به این شرکت می دهد. به هر حال شیائومی معتقد است که موارد مختلفی در کندی فروش اسمارتفون های این شرکت نقش داشتند. به گفته این شرکت در سه ماهه تابستان 2019، فروش تلفن های هوشمند این شرکت افت 8 درصدی داشته و میزان فروش به 33 میلیارد یوان رسیده است.

 

 

 

منبع:

https://tech-news.ir/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مینگ چی کو تحلیلگر برجسته صنعت اخیرا در یادداشتی بیان داشت که سال 2020 اپل چهار مدل آیفون معرفی خواهد کرد که شامل آیفون 12 پرو، 12 پرو مکس، 12 و برخی دیگر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پنل اولد آیفون 12 پرو  5.4 اینچی و پرو مکس 6.7 اینچی توسط سامسونگ به تولید می رسد و از نوع اولد است. پنل آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی نیز که یک پنل ال سی دی محسوب شده، بوسیله ال جی به تولید می رسد.

در حالی که اخیرا کو اظهار داشت تمامی مدل های آیفون 2020 از شبکه 5 جی پشتیبانی می کنند، گویی قرار نیست چنین چیزی را شاهد باشیم و برند کوپرتینویی تنها یک مدل 5 جی روانه بازار خواهد کرد.

ETNews این گزارش را منتشر کرده و بیان داشت که احتمالا آیفون 12 پرو مکس همان مدل 5 جی اپل باشد. گذشته از آن اپل علاقه بسیاری به فناوری آن سل سامسونگ در پنل اولد پیدا کرده و موجب می شود تا ضخامت نمایشگر روی گوشی کاهش یابد.

 

 

منبع:

https://tech-news.ir/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2020-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-5-%d8%ac%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت سامسونگ در نظر دارد فوریه سال 2020 نسل جدیدی گوشی های هوشمند گلکسی اس را معرفی کند. گوشی های هوشمندی که قرار است به عنوان پرچمداران جدید سامسونگ راهی بازار شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، تاکنون تصاویر رندر شده مختلفی از سری گلکسی اس 11 منتشر شد و حال Ice Universe یکی از افشاکنندگان صنعت بیان داشت که رندر منتشر شده گلکسی اس 11 پلاس چندان طراحی درستی ندارد.

بنابراین نباید انتظار داشت که طرح نهایی گلکسی اس 11 پلاس شباهت کاملی به تصاویر فاش شده داشته باشد. در تصاویر منتشر شده گلکسی اس 11 پلاس چینش دوربین نامنظم است و Ice Universe می گوید سامسونگ چنین آرایشی به کار نمی گیرد و یقینا جای هر ماژول دوربین مشخص است.

در تصاویر اگر دقت کنید ماژول ها چینش نامشخصی داشته و ترتیب درستی برای آنها در نظر گرفته نشده و بعید است که سامسونگ چنین طرحی به کار گیرد. گلکسی اس 11 در سه مدل استاندارد، E و پلاس عرضه می شود. بالاترین نسخه پلاس است و از نمایشگر 6.9 اینچی، حافظه رم 12 گیگابایتی، حافظه داخلی 512 گیگابایتی، باتری 4500 میلی آمپری و برخی مشخصات دیگر برخوردار است.

اما نسخه استاندارد از برخی موارد ضعیف تر بهره می برد. از جمله آن که حافظه داخلی 256 گیگابایت خواهد بود و باتری نیز کم ظرفیت تر است. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند. پیش بینی می شود بیشتر شایعات انتشار یافته پیرامون گلکسی اس 11 به حقیقت تبدیل شود، اگرچه تصاویر چندان صحیح نیستند. برای مطالعه خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری و اطلاعات دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از بهترین روش‌های شناخته‌شده‌ی امروز برای پیداکردن مخاطب درست در جای درست، بازاریابی محتوا است. کتاب «ماشین محتوا» نوشته‌ی دن نوریس، یکی از کارآفرینان سریالی و برگزیده در حوزه‌ی بازاریابی محتوا در سراسر جهان، از استراتژی برای به‌کاربردن بازاریابی محتوا صحبت می‌کند. او معتقد است با استفاده از روش بازاریابی محتوا می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، برای خودتان کسب‌وکاری چندمیلیون‌دلاری راه بیندازید؛ کاری که دن‌نوریس خودش انجام داد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و نتیجه این شد که تصمیم گرفت تجربه‌ی موفقش را در تولید محتوا با نوشتن این کتاب با دیگر افراد به‌اشتراک بگذارد. او در جایی از کتابش می‌گوید:

الان در هواپیما نشسته‌ام و این کتاب را می‌نویسم. شخص کناری من در حال تماشای فیلم است و نفر جلویی موسیقی گوش می‌کند. آدم‌های پشت‌سرم هم خواب هستند؛ اما من نمی‌خواهم هیچ‌کدام از این کارها را انجام دهم؛ بلکه می‌خواهم بنویسم؛ چون عاشق نوشتنم. اگر روی کار دلخواهتان متمرکز شوید، این شما را به‌زودی در موقعیت مطلوبی قرار خواهد داد.

خلاصه‌ی کتاب

با یادگیری اصول بازاریابی محتوا که در کتاب ماشین محتوا آموزش داده شده و اینکه چطور محتوای عالی خلق کنید و در بین رقبایتان برجسته و متمایز دیده شوید، فرایند تولید محتوای اثرگذار برایتان بسیار ساده‌تر خواهد شد. دن نوریس در کتاب «ماشین محتوا» آنچه واقعا در کسب‌وکار خودش مؤثر بوده، با مخاطب در میان می‌گذارد. این توصیه‌ها به‌صورت شفاف و مرحله‌به‌مرحله بیان شده تا کاربردی و مفید باشد. ماشین محتوا کتابی است که تقریبا همه‌چیز را درباره‌ی بازاریابی محتوا برایتان شرح می‌دهد و به‌ویژه برای شروع نوشتن و تولید محتوا بسیار اثرگذار است. کتاب ماشین محتوای دن نوریس پر از ایده و راهنمایی نه‌تنها برای بازاریابان محتوا، بلکه برای تمامی بازاریابان است.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

بخش‌های کتاب

نیل پاتل، یکی از بزرگان حوزه‌ی بازاریابی محتوا، برای کتاب حاضر پیش‌گفتاری نوشته و در آن درباره‌ی اهمیت بازاریابی محتوا سخن گفته است. او درباره تجربه‌ی خودش در استفاده از بازاریابی محتوا می‌گوید:

من بازاریابی محتوا را آغاز کردم؛ چون از پس هزینه‌ی تبلیغات برنمی‌آمدم.

او اشاره می‌کند که این روش ابزاری قدرتمند است؛ اما انجام آن ساده نیست و این کتاب شما را در موفقیت در بازاریابی محتوا کمک می‌کند. یکی از نکات بسیار مهم در میان صحبت‌های نیل پاتل این است که هر وقت به پروژه‌ای فکر کرده، آن‌ را به‌سرعت عملیاتی کرده است.

مقدمه

کتاب شامل مقدمه و پنج فصل است. در مقدمه‌ی کتاب، دن نوریس درباره‌ی کسب‌وکارهایی که خودش راه انداخت و بعد با شکست مواجه شد و دلایل شکست آن‌ها صحبت می‌کند. نموداری که در مقدمه‌ی کتاب آمده است، به نمودار دستمزد تخمینی دن مربوط می‌شود. او با این‌ کار می‌خواهد میزان تأثیرگذاری درخورتوجه بازاریابی محتوا و رشد درآمدی‌اش بعد از استفاده از این ابزار را نشان دهد. نوریس درباره‌ی وردپرس کرو (Wordpress Curve) که پروژه‌ی بسیار موفق او در سطح جهان است، توضیح می‌دهد و می‌گوید هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات آن نمی‌کند؛ بلکه مدیر محتوای تمام‌وقت و چندین نویسنده‌ی حقوق‌بگیر پروژه‌ای دارد و روی تولید محتوا به‌عنوان تنها استراتژی بازاریابی تمرکز کرده است. دن نوریس می‌گوید:

من استاد دست‌ به‌ کار شدنم. امیدوارم شما هم با داشتن این کتاب دست‌ به‌ کار شوید و با ایجاد وبلاگ یا به‌روزرسانی محتواهای قدیمی‌تان، این کار را انجام دهید. کار روی بازاریابی محتوا را هم‌اکنون شروع کنید.

فصل اول

دن در فصل اول کتاب، به این موضوع می‌پردازد که چگونه با بازاریابی محتوا، کسب‌وکار راه‌اندازی کنیم؟ تعریف ساده‌ای که از بازاریابی محتوا دارد، این است:

بازاریابی محتوا عبارت است از انتشار مطلبی جالب که باعث جلب توجه و اعتمادسازی درباره‌ی کسب‌وکار می‌شود.

همچنین، نوریس در این فصل تفاوت میان وبلاگ‌نویس و بازاریاب محتوا بودن را مطرح می‌کند. کسی که بازاریابی محتوا می‌کند، حقیقتا کار بازاریابی برای کسب‌وکار را برعهده گرفته‌ است و نویسنده‌ی صرف نیست. مطلب بعدی این فصل ۱۰ مشخصه‌ی کسب‌وکاری با رشد درخورتوجه است که به‌صورت موردی بیان و برای هر مورد توضیح کافی داده شده است. موضوعات مهم دیگر «منطق پول‌سازی» و «توسل به ایمان در بازاریابی محتوا» هستند که دن آن‌ها را با بیانی روان شرح می‌دهد. او معتقد است وبلاگ‌ها خیلی زود جا می‌زنند و دورگرفتن و موردتوجه مردم واقع‌شدن کاری زمان‌بر است. بنابراین، اگر به محتوا ایمان نداشته باشید، ممکن است در میانه‌ی راه کار را رها کنید. او دلایل این اتفاق را براساس تجربه‌ی شخصی خودش بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ مو‌به‌مو شرح داده است.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

فصل دوم

فصل دوم کتاب به اصول بازاریابی محتوا اختصاص یافته است. این بخش از کتاب به شما کمک می‌کند از همین ابتدا، کار را با استراتژی محتوای ۱۰ دقیقه‌ای آغاز کنید تا بعدا کار تولید و انتشار محتوا را هدفمند انجام دهید. در بازاریابی محتوا، علاوه‌بر توجه به اجزای استراتژی، لازم است متوجه باشید که نگرش محتوای شما چیست و درباره‌ی هدفتان از تولید محتوا کاملا شفاف باشید. بعد از آن، نوریس به بحث مهم مخاطب‌شناسی می‌پردازد و می‌گوید مهم است بدانید برای چه کسی محتوا ایجاد می‌کنید. هدف‌گذاری محتوا در بازاریابی محتوا بسیار حیاتی است.

فصل سوم

موضوع فصل سوم «محتوای باکیفیت» است. کمیت محتوا در مقایسه با کیفیت آن اهمیتی ندارد و یک محتوای باکیفیت از صدها پست وبلاگ بی‌کیفیت ارزش بیشتری دارد. بنابراین، در این فصل دن نوریس شما را با چیستی و چگونگی تولید محتوای باکیفیت آشنا می‌کند. از نظر او، محتوای عالی وقتی نتیجه می‌دهد که مردم با آن تعامل کنند و آن‌ را به‌اشتراک بگذارند و درباره‌اش نظر بدهند. دن نوریس درس‌های آموخته‌شده از محتوای خوب و بدش را در هفت درس بیان می‌کند که این تجربه‌ها کمک فراوانی برای افرادی است که می‌خواهند محتوای باکیفیت تولید کنند و بتوانند آن را از محتوای بی‌کیفیت تشخیص دهند.

بخش جذاب این فصل، تولید ۱۰۰ ایده‌ی اول وبلاگ است که با کمک مطالب این بخش، به‌طور کاملا عملی و با راهکارهای شدنی و ساده‌ای می‌توانید ۱۰۰ ایده‌ی اول پست‌های وبلاگتان را آماده و درباره‌ی آن‌ها محتوا تولید کنید. در ادامه، موضوع مدیریت ایده‌های محتوا به‌کمک تقویم محتوا و ابزاری برای این کار مطرح شده است. بدون تقویم محتوا و تنها با تکیه بر تولید محتوا، نمی‌توانید بازاریابی موفقی کنید. استانداردهای کیفیت محتوا و سئو محتوامحور، عنوان‌های دیگری است که در این فصل به آن پرداخته شده است و راهنماهای گام‌به‌گام برای خلق محتواهای باکیفیت هستند.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

فصل چهارم

حالا محتوای باکیفیت آماده شده و باید دید گام بعدی چیست. این فصل «تمایز» نام دارد و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه بازاریاب محتوای کارآفرین باشیم. دن نوریس یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابان محتوای شکست‌خورده را تمرکز بر نتیجه می‌داند. او معتقد است تمرکز بر استراتژی، عامل موفقیت در این راه است. رویکرد کارآفرینانه به شما کمک می‌کند بازاریاب محتوای موفقی باشید. ارائه‌ی پیشنهادهای منحصربه‌فرد و ایجاد تمایز می‌تواند موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کند. در این فصل، نویسنده از اصطلاحات «پچ‌پچ‌کننده» و «اغواکننده» برای محتواهای استاندارد و باکیفیت استفاده می‌کند و ماجرای رشد زیاد کسب‌وکار مارکوس شریدان در ساخت استخرهای رودخانه‌ای را شرح می‌دهد.

در ادامه‌ی این فصل، درباره‌ی فضیلت بخشندگی و ارائه‌ی رایگان برخی اطلاعات و ابزارهای مفید صحبت می‌شود؛ یعنی موضوعی که از نظر دن نوریس حتی در فضای بازاریابی آنلاین نادر است و باعث تمایز شما می‌شود. او از تجربه‌های خودش در این باره می‌گوید که کمک زیادی به دیده‌شدن و شهرتش کرده است. مطلب مهم دیگری که در این فصل به آن پرداخته شده، تحلیلگری محتوا با استفاده از ابزارهای موجود است. اینکه چگونه تحلیلگر خوبی باشید و بتوانید از نتایج تحلیل‌هایتان گزارش تهیه کنید، یکی از کارهایی است که در بازاریابی محتوا باید جدی گرفته شود. برنامه‌ریزی کلیدواژه‌ها، استفاده از گوگل‌ترندز، تحلیل رقبا، سرقت منابع، گزارشگری، هنرمند خوب‌بودن از زیرعنوان‌های دیگر این فصل است. درپایان، زمان ساختن ماشین محتوا فرارسیده است.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

فصل پنجم

عنوان فصل پنجم «مقیاس-ساخت ماشین محتوا» است. در این فصل، پیداکردن روشی برای راه‌اندازی کسب‌وکار برپایه‌ی محتوا و سپس رشددادن و پایدار نگه‌داشتن این استراتژی در درازمدت، به‌عنوان مفهوم اصلی «ماشین محتوا» توصیف شده است. مؤلفه‌ی بسیار مهم در استفاده از بازاریابی محتوا به‌عنوان استراتژی مهم کسب‌وکار، طراحی و تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. دن نوریس توضیح می‌دهد چطور با طراحی مناسب، حذف جزئیات اضافه، متقارن‌کردن نوارهای کناری وبلاگ، دقت‌کردن به جزئیات صفحه، مقایسه‌ی خود با بهترین طراحی‌ها و نه تقلید از آن‌ها و مشورت‌گرفتن از متخصصان طراحی، می‌توانید به‌چشم بیایید. قیف تبدیل خودتان را طراحی و ایجاد کنید و از هریک از انواع آن (ایمیل و محصول و محتوا) بهره بگیرید که برای کارتان مناسب‌تر است. روش طراحی قیف تبدیل، محتوایتان را همه‌جانبه تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سپس، دن نوریس پنج رشته محتوای ضروری را برای بازاریابان محتوا موردبه‌مورد شرح می‌دهد. در اینجا، تمرکز بر کارهایی است که می‌توانید بعد از به‌دست‌آوردن ایمیل طرفدارانتان انجام بدهید. علاوه‌بر‌این، مدیریت افراد تأثیرگذار و برقراری ارتباط با آن‌ها می‌تواند راه مؤثری در دیده‌شدنتان باشد. در این‌ باره شرح مفصلی در این فصل می‌خوانید. در ادامه، فهرستی از استانداردهای محتوای باکیفیت برای ارزیابی ارزش محتوا پیش روی شما قرار داده شده است که با کمک آن می‌توانید محتوای خلق شده‌تان را بسنجید. در این قسمت، دن نوریس درباره‌ی ریزترین جزئیات تولید محتوا ازجمله سبک تصاویر، چکیده‌ی پست‌ها، یادداشت‌های ویرایشی و درنهایت وظایفی که درون وردپس باید هر نویسنده انجام دهد، راهنمایی‌های مفیدی ارائه و درپایان، درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی و استراتژی آن‌ها نیز توضیحاتی داده است.

کلام آخر

در کلام آخر، توصیه‌هایی کلی و مهم در مسیر بازاریابی محتوا را می‌خوانید که کمکتان می‌کند جزو ۵ درصد افرادی باشید که کارها را به‌طور مؤثر و پربار انجام می‌دهند. در انتهای کتاب، واژه‌نامه‌ای دراختیارتان است که درباره‌ی برخی واژه‌های استفاده‌شده در متن کتاب شرح مختصری داده شده است.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

درباره‌ی کتاب

کتاب ماشین محتوا اثری از دن‌نوریس، کارآفرین برگزیده در حوزه‌ی بازاریابی محتوا، در سال ۲۰۱۵ در ۲۲۶ صفحه منتشر شد. می‌توان گفت این کتاب یکی از کتاب‌های مرجع و اصلی درزمینه‌ی بازاریابی محتوا است. نوریس علاوه‌بر این کتاب، منابعی روی وب‌سایت کتاب منتشر کرده است که برای انجام کارهای عملی کاربرد دارد که در متن به آن‌ها توصیه شده است. این منابع را می‌توانید در این لینک داشته باشید.

کتاب ماشین محتوا را دکتر علیرضا دهقانی در سال ۱۳۹۷ به فارسی ترجمه و نشر کانون ترجمان سابق (نورندبوک فعلی) آن را با مجوز رسمی از مؤلف کتاب، منتشر کرده است. ناگفته نماند محمدمهدی محمودی نیز در ترجمه‌ی این کتاب مشارکت کرده است.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

برای بازاریابان محتوا که تازه می‌خواهند مسیرشان را شروع کنند یا وبلاگ‌نویسانی که به تغییر نگرش خود در وبلاگ‌نویسی تمایل دارند و می‌خواهند مؤثرتر و کاربردی‌تر عمل کنند، این کتاب راهنمای بسیار مفیدی است. همچنین، مدیران بخش بازاریابی کسب‌وکار برای چیدن استراتژی و کارآفرینان برای اینکه هزینه‌ای بابت تبلیغات ندهند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب ماشین محتوا دن نوریس content machine book

درباره‌ی نویسنده

دن نوریس (Dan Norris)، کارآفرین و بازاریاب محتوای برگزیده و سخنران بین‌المللی است که توانسته با ارائه‌ی این کتاب و کتاب «استارتاپ هفت‌روزه» به‌جمع نویسندگان پرفروش آمازون درزمینه‌ی کسب‌وکار بپیوندد. او پروژه‌ی بزرگ وردپرس کرو را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد که شرکتی در حمایت و پشتیبانی از تمام کاربران وردپرس و به ۴۵ عضو تیم در هفت کشور جهان وسعت‌یافته است. این شرکت هزاران مشتری دارد و در کمتر از دو سال، یک‌میلیون دلار سود داشته است. دن نوریس برای تقویت این پروژه و رساندن آن به این مرحله، از تمام تکنیک‌ها و توصیه‌هایی استفاده کرده که در کتاب ماشین محتوا نوشته است.

 

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/7/25/338481/content-machine-by-dan-norris-book-review/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

این روزها بیشتر شرکت‌های استارتاپ، اهمیت بازاریابی محتوا را برای ایجاد جریان درآمدی و سرنخ‌های فروش می‌دانند. طبق گزارش مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا content marketing institute این روشی است که تا سه‌برابر افزایش سرنخ نسبت به روش‌های تبلیغاتی قدیمی را با هزینه‌ای بسیار کمتر در پی دارد.

روش بازاریابی محتوایی نسبت به روش‌های تبلیغاتی برون‌گرا روی‌هم‌رفته کمتر مداخله‌آمیز و بیشتر آموزنده است. همچنین اصالت بیشتری در مقایسه با یک تبلیغ سرد و غیرموثر در فروش دارد.

اما بازاریابی محتوا که به‌ عبارت بهتر «رهبری افکار» هم نامیده می‌شود، برای مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. این روش می‌تواند در برندسازی شخصی و شرکتی کمک زیادی بکند؛ کسب‌وکارهای کوچک را به مشتریان بالقوه و مخاطبانشان متصل کند و ارزش‌های پیشنهادی، خدمات و محصولات آن‌ها را به‌طور نامحسوس و ماهرانه ارائه بدهد.

مشکل در چیست؟ مسئله اینجا است که اغلب مدیران کسب‌وکارها اگر هم کار بازاریابی محتوا را انجام دهند، مسیر اشتباهی درپیش می‌گیرند. چطور؟ اول اینکه بسیاری از مدیران و رؤسای شرکت‌ها فرصتی برای این کار ندارند و در آینده هم وقت برای آن نخواهند گذاشت. دوم اینکه آن‌ها محتوا را به‌عنوان قسمتی از قلمرو بخش بازاریابی و تبلیغات شرکتشان می‌دانند و برای آن‌ها مشکل است که تولید محتوایی را ارزشمند بدانند که به‌طور مستقیم اشاره‌ای به فروش نمی‌کند. آن‌ها حتی وقتی که بازاریابی محتوا را به‌خدمت می‌گیرند، از زبان تبلیغاتی و اشاره‌ی مستقیم به کسب‌وکار و محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. این روش به‌طور قطعی اشتباه است.

روش درست بازاریابی محتوا برای مدیران/business blogging

رهبری فکری به‌معنای تبلیغات نیست. بلکه هدف برانگیختن ارتباطات و اضافه کردن آن به گفتگوهای پیرامون صنعت است. اگر این روش به‌درستی انجام شود، فرصت خوبی برای درمیان گذاشتن دیدگاه‌ها و داستانتان با مخاطبان است؛ به‌گونه‌ای که آن‌ها را در مورد نقطه نظرات خود آموزش می‌دهید و آگاه می‌کنید.

رهبری افکار سود زیادی درپی دارد. دامنه‌ی این منافع از متخصص شدن در یک زمینه‌ی خاص (به‌طور ایده‌آل رهبری که سایر افراد در آن حوزه از او نظر بخواهند) گرفته تا کسی که بر سیاست‌های عمومی تأثیر می‌گذارد، گسترده است. ممکن است از شما خواسته شود در یک کنفرانس اقتصادی بزرگ صحبت کنید یا به‌خاطر مهارتتان رهبری گروهی از افراد را در حوزه‌ی تخصصی‌تان برعهده بگیرید.

گسترش دیدگاه‌هایتان درباره‌ی یک موضوع خاص می‌تواند به جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکارتان منجر شود یا دری برای ایجاد ارتباط و جذب مشتریان سرسخت‌تر باز کند.

درنهایت، با توجه به روش‌های سنتی قدیمی که روزبه‌روز و به‌سرعت درحال کاهش هستند و همینطور فرسایش تفکر روزنامه‌نگاری و کم‌شدن تعداد روزنامه‌نگاران، رهبری افکار بیشتر از گذشته از اهمیت برخوردار شده و به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی و مهم است. این شاید تنها راه باقی‌مانده برای حفظ نام کسب‌وکارتان باشد.

حالا سؤال مهم این است که چطور باید رهبری و هدایت افکار را به‌درستی انجام داد؟ روش صحیح پیاده‌کردن این روش چیست؟

روش درست بازاریابی محتوا برای مدیران/business blogging

سر وقت باشید

یکی از دلایل مهم منجر به شکست در مسیر رهبری فکری این است که وقت کافی برای پیاده‌سازی آن در زمان خودش نمی‌گذاریم؛ درحالی‌که برای این نوع تولید محتوا، زمان همه‌چیز است. قوانینی که روی تجارت شما تأثیر می‌گذارند، در اندک زمانی به تصویب می‌رسند و امکان دارد خیلی چیزها را تغییر بدهند. درست زمانی‌که آن موضوع اتفاق می‌افتد، باید افکارتان روی آن متمرکز بشود. این تمرکز به‌طرز چشم‌گیری مخاطبانتان را افزایش می‌دهد. این یک واقعیت درباره‌ی چرخش سریع اتفاقات امروزی است.

برانگیزاننده باشید

مدیران معمولاً مخاطبان بسیاری دارند که باید به آن‌ها اهمیت بدهند و فکر کنند: کارمندان، مشتریان، شریکان تجاری و سرمایه‌گذاران. بنابراین باید درباره‌ی آنچه به‌صورت عمومی بیان می‌کنند، بسیار محتاط باشند. آن‌ها به‌هیچ وجه تمایل ندارند، کسی را برنجانند. چرا که تأثیر بدی بر کسب‌وکارشان می‌گذارد.

به همین دلیل، مطرح‌کردن دیدگاه مخالف و چالش‌برانگیز و تحریک‌کننده در پست‌های وبلاگ برای مدیران بسیار دشوار است؛ اما آن‌ها ناچار هستند برای انجام صحیح رهبری فکری، این‌کار را انجام دهند؛ چون هیچ‌کس حوصله ندارد مقاله‌ای خسته‌کننده را که صرفاً از جوانب مثبت و منفی موضوعی خاص سخن گفته بخواند. هیچ نشریه و مجله‌ای همچنین مقاله‌ای را منتشر نمی‌کند.

رهبران فکری باید درباره‌ی موضوعشان احساس قدرتمندی کنند و چیزی جالب و متفاوت برای گفتن داشته باشند. اگر چنین نباشد، چیز باارزشی برای نوشتن نخواهند داشت و مخاطب نیز چیزی از آن در خاطرش نمی‌ماند.

روش درست بازاریابی محتوا برای مدیران/business blogging

به مطلب اصلی بپردازید

باوجودی‌که همه‌ی ما در دوران مدرسه آموختیم که چطور یک مقاله‌ی قوی بنویسیم، بسیاری از افراد موفق هم هنگام نوشتن پست وبلاگ به مشکل برمی‌خورند و نمی‌دانند چطور یک پست وبلاگ خوب بنویسند. شاید آن‌ها نگران این هستند که حرفی که می‌زنند، بسیار بحث‌برانگیز باشد. در هر صورت، بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار متناقض عمل می‌کنند و به‌سرعت سراغ حرف اصلی‌شان نمی‌روند و آن را تا پایان مطلب به تعویق می‌اندازند؛ چرا که از گفتنش هراس دارند.

در فضای جدید کسب‌وکار، ویرایشگران برای این ماجرا صبر ندارند. در دوره‌ی روزنامه‌نویسی، گزارشگران درباره‌ی داستان‌هایی صحبت می‌کردند که نیاز به زدن حرف اصلی در ابتدای گزارش داشت. به‌عبارت دیگر، شما نیز باید نکته اصلی مطلب را در قسمت بالای پست وبلاگی (همان ابتدای مطلب) مطرح کنید. این حرف اصلی دلیلی است که مخاطب برای ادامه‌ی خواندن مطلب به آن نیاز دارد. سپس آن را با ابزارهای در دسترس، طوری بسط دهید که مقاله تا انتها خواندنی و جذاب باشد. به‌یاد داشته باشید تا حد ممکن کلمه‌ها و جملات را هنگام ویرایش کوتاه و کوتاه‌تر کنید. در نوشتن، کمتر بهتر است.

نشان بدهید، توضیح ندهید.

در کسب‌وکار، معمولاً حقایق، داستانی را بیان می‌کنند. اما در نوشته‌ها، معمولاً داستان‌ها و حکایت‌ها کاری فراتر و بهتر از بیان مستقیم نکته‌ی اصلی انجام می‌دهند. اگر شما داستان‌های طولانی برجسته را در نشریات فوربس، وال‌استریت‌ژورنال یا فورچون بخوانید، متوجه می‌شوید که این داستان‌ها اغلب با یک داستان شخصی آغاز می‌شوند؛ داستانی که به‌نوعی با سخن اصلی نویسنده‌ی مطلب مرتبط است و او را در بیان منظور اصلی‌اش از مقاله یاری می‌کند.

روایت یک داستان خاص درباره‌ی اینکه یک مدیر چطور تصمیم‌گیری‌های سخت را انجام داده، به‌مراتب شیرین‌تر و جذاب‌تر از خواندن صرف حقایق و اعداد و ارقام است. وقتی وبلاگ‌نویسی می‌کنید، باید چنین کاری انجام دهید.

به‌طور حتم، کسی از یک مدیر کسب‌وکار گرفتار انتظار ندارد مقاله‌ای به‌زیبایی نوشته‌های ویلیام فالکنر بنویسد. اما اگر تصمیم جدی برای هدایت و رهبری افکار دارید، باید تعهدی برای تولید محتوا داشته باشید. با تخصیص وقت به این‌ کار و بهبود پست‌های خود برای جذاب‌تر و بهتر خوانده‌شدن، این تعهد را به‌وجود بیاورید. این تعهد برای شما و کسب‌وکارتان، با بیشترکردن تلاشتان در این راه، به‌طور آشکار پاداش بزرگی خواهد داشت.

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل هنوز به‌عنوان فرمانروای بازار تبلیغات آنلاین در موتور جست‌وجو شناخته می‌شود. آمازون، که امروز لقب غول تجارت الکترونیک را دارد، تلاش می‌کند تا در این بازار هم سهم خود را روز‌به‌روز افزایش دهد. eMarketer در جدیدترین بررسی و گزارش خود ادعا می‌کند، آمازون در دو سال آینده سهم خود را بیش‌ازپیش در بازار تبلیغات افزایش می‌دهد و در همین دوره، سهم گوگل کاهش خواهد یافت.

در گزارش اخیر پیش‌بینی می‌شود که بازار تبلیغات جست‌وجو در آمریکا تا پایان سال جاری به ۵۵/۱۷ میلیارد دلار برسد. گوگل تا پایان ۲۰۱۹، سهم ۷۳ درصدی خواهد داشت. eMarketer پیش‌بینی می‌کند، سهم غول موتور جست‌وجو تا سال ۲۰۲۱ به ۷۰/۵ درصد کاهش خواهد یافت. سهم آمازون در سال ۲۰۱۹، ۱۲/۹ درصد بیان می‌شود که قطعا در مقایسه با گوگل رقم قابل‌توجهی نیست. البته همین گزارش می‌گوید که آن‌ها سرعت رشد بیشتری نسبت به رقیب دیرینه دارند.

رشد کسب‌وکار تبلیغ آمازون در نتایج جست‌وجو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیان می‌شود. به‌علاوه eMarketer پیش‌بینی می‌کند که با توجه به سرعت کنونی، آمازون تا سال ۲۰۲۱ به سهم ۱۵/۹ درصدی از بازار برسد. در بخشی از گزارش eMarketer می‌خوانیم:

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران، آمازون را برای جست‌وجوی کالا انتخاب می‌کنند. درنتیجه دومین بازیگر صنعت تبلیغات با سرعت بالایی سهم خود را افزایش می‌دهد که منجر به کاهش سهم رقیب دیرینه می‌شود (هرچند درحال حاضر سهم آن‌ها کمتر از گوگل است).

آمازون هیاهوی خبری زیادی پیرامون کسب‌وکار تبلیغات خود ندارد. آن‌ها با همین روند تقریبا ساکت، کسب‌وکاری میلیارد دلاری را در حوزه‌ی تبلیغات ایجاد کرده‌اند. شرکت‌ها می‌توانند با خرید تبلیغ از آمازون، کالای خود را بیشتر برای کاربران به نمایش بگذارند. آمازون گزینه‌ها و قابلیت‌های متعددی را در خدمات تبلیغی به کسب‌وکارها ارائه می‌کند. آن‌ها محصولات تبلیغاتی را در زمان خرید محصول رقیب هم به کاربر ارائه می‌کنند. به‌هرحال گوگل با نمایش تبلیغات در نتایج جست‌و‌جو کسب درآمد می‌کند، درحالی‌که آمازون تبلیغ محصولات را در پلتفرم تجارت الکترونیک به نمایش می‌گذارد. آمازون می‌تواند با بهره‌برداری از داده‌های متنوع پیرامون عادت خرید مشتریان، قابلیت‌های بیشتر و پیچیده‌تر را در خدمات تبلیغی ارائه کند.

آمار تبلیغات آمازون

نیکول پرین، تحلیل‌گر ارشد eMarketer در بیانیه‌ای پیرامون گزارش جدید گفت:

کسب‌وکار آمازون، موفق به کسب درآمد مناسب و افزایش هزینه‌ی کسب‌وکارها در تبلیغات شده است. آن‌ها تبلیغ را در جست‌وجوی محصول و دقیقا همان‌جایی نشان می‌دهند که کاربر آماده‌ی خرید است. آمازون همچنین ابزارهای اندازه‌گیری و هدف‌گیری بهتری توسعه می‌دهد که جذابیت خدمات را برای تبلیغ‌دهنده‌ها چندین برابر می‌کند.

آمازون هیچ‌گاه محدود به یک صنعت و یک کانال درآمدی نمی‌ماند

آمازون همیشه تلاش می‌کند تا فعالیت خود را به صنایع گوناگون گسترش دهد. آن‌ها تبلیغات را هم از تجارت الکترونیک فراتر برده‌اند. فیلم، تلویزیون، بازی، محصولات صوتی، برنامه‌های زنده‌ی ورزشی و حتی جعبه‌های مقوایی، حوزه‌های مدنظر برای تبلیغات آمازون هستند. داده‌های خرید مایحتاج روزانه که از زیرمجموعه‌ی عظیم آن‌ها یعنی هول فودز استخراج می‌شود، دیدگاه بهتری نسبت به استراتژی تبلیغات سنتی به شرکت می‌دهد. به‌علاوه آمازون امروز به مشتریان خود امکان می‌دهد تا کالاهایی را تبلیغ کنند که در پلتفرم خودش به فروش نمی‌روند.

غول تجارت الکترونیک، ابتدای ماه جاری میلادی در سیاتل رویدادی خصوصی و دعوت‌نامه‌ای برگزار کرد. هدف از رویداد مذکور، آموزش شرکت‌ها با هدف بازاریابی بهتر در پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون بود. دراین‌میان استارتاپ‌های متعددی هم ظهور کرده‌اند که چگونگی تبلیغ بهینه در آمازون را به کسب‌وکارهای متعدد می‌آموزند. از میان آن‌ها می‌توان به بازیگران بزرگی در سیاتل همچون InsightLeap، Downstream، Gradient و Stackline اشاره کرد.

تبلیغات آمازون

در گزارش‌های مالی آمازون، اشاره‌ای به درآمد بخش تبلیغات نمی‌شود. آن‌ها درآمد مذکور را در زیرمجموعه‌ای بزرگ و گسترده به‌نام «متفرقه» جای می‌دهند. گروه متفرقه، در سال ۲۰۱۸ درآمدی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای غول تجارت الکترونیک داشت و آخرین گزارش فصلی، رشد ۳۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد.

با وجود رشد آمازون در سال‌های اخیر، گوگل و فیسبوک هنوز فرمانروای بازار تبلیغات دیجیتال هستند. به‌هرحال سرعت رشد شرکت تحت مدیریت جف بزوس در این بازار بسیار قابل‌توجه است. eMarketer سال گذشته گزارش داد که آن‌ها مایکروسافت را در سهم بازار تبلیغات پشت سر گذاشته‌اند. برخی کارشناسان می‌گویند درآمد از تبلیغات، روزی کسب‌وکار خدمات وب AWS را به‌عنوان پرسودترین موتور درآمدی آمازون پشت سر خواهد گذاشت. برخی از آن‌ها، رخ دادن این اتفاق را در سال ۲۰۲۱ تخمین می‌زنند.

 
 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مستثنی نیستند. از خود بپرسید که ارائه‌ی مذکور چرا برای حضّار اهمیت دارد؟ چگونه می‌توانید نکات مورد نظر را بهتر منتقل کنید؟

رویداد اکتبر اپل

تونی فادل، معاون ارشد سابق اپل در بخش آیپاد، یک بار از قول استیو جابز گفته بود: «اگر به اسلاید ارائه نیاز دارید، یعنی نمی‌دانید که درباره‌ی چه چیزی تصمیم به صحبت دارید. افرادی که از موضوع و هدف مورد نظر خود اطلاع دارند، از پاورپوینت استفاده نمی‌کنند.» به‌هرحال نکته‌ی استیو جابز، مهم به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان تمام آن را به کار گرفت یا آن را کاملا صحیح دانست.

داستان بگویید

سعی کنید تا روایتی برای ارائه‌ی خود داشته باشید. چرا داستان شما اهمیت دارد؟ حوزه‌ی اهمیت و تمرکز آن در زمینه‌ی مورد بحث چیست؟ آیا نکته‌ی شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از تجربه‌های روزمره و نکات کنونی حضّار است؟

ایده‌ی اصلی در این بخش، ایجاد جریان در بین اسلایدها است. به‌علاوه هر اسلاید باید اطلاعات کافی را در اختیار افراد بگذارد تا با استفاده داده‌های دریافت‌شده و ترکیب آن‌ها با ساختارهای ذهنی کنونی خود، مفهومی کامل را شکل دهند. اپل این رویکرد را به دفعات انجام می‌دهد.

یک روایت داستانی در بین اسلایدها ایجاد کنید

استیو جابز، یکی از بهترین مثال‌های داستان‌گویی محسوب می‌شود. او مک‌بوک ایر را با روایتی جذاب، نازک‌تر از همه‌ی کامپیوترهای موجود در بازار معرفی کرد. سپس، تصویری از مک در پوششی از پاکت مانیلا نمایش داده شد که نکته‌ی نهایی را در ذهن مخاطبان حک کرد. همان تصویر ساده، باعث فروخته‌شدن تعداد بسیار زیادی مک شد.

رویکرد بالا در رویدادهای دیگر هم انجام شد و موفقیت بالایی برای اپل و جابز به‌همراه داشت. او تصویری از iBook را با اتصال قوی و دائم به اینترنت نمایش داد که منجر به انقلاب وای‌فای در کافی‌شاپ‌های متعدد سرتاسر جهان شد؛ اتصال بی‌سیم که اپل به بهترین نحو برای دستگاه‌های خود تبلیغ کرد و به‌نوعی پیش‌گام حرکت به سمت اینترنت بی‌سیم بود. درنهایت این رویکرد به فروش دستگاه‌های مک بیشتر هم انجامید.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/10/20/341550/apple-presentation-secrets-enterprise-workers-need/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اهمیت بازاریابی محتوایی بیش از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر مشخص شده است. وقتی جو پولیتزی اصطلاح «بازاریابی محتوا» را مطرح کرد، هیچ‌کس از آن اطلاعی نداشت. او یکی از برجسته‌ترین کارشناسان و متخصصان در حوزه‌ی بازاریابی محتوا است و در کتاب خود با عنوان «بازاریابی محتوایی» (Epic content marketing)، برای کسب‌وکارها شرح می‌دهد چطور با تولید اطلاعات و محتواهایی که افراد خواهان آن هستند، مشتریانشان را به خود جذب کنند. او اصول استراتژی و تولید محتوا و اهداف آن را با زبانی سرگرم‌کننده و الهام‌بخش در این کتاب بیان کرده است. کتاب جو پولیتزی راهنمایی تمام‌عیار است که به شما تمام ابزارهای لازم برای آغاز مسیر بازاریابی محتوا را می‌دهد. بعد از خواندن این کتاب می‌توانید ایجاد و انتشار مطلب را شروع کنید تا به سود و رشد بیشترتان منجر شود.

خلاصه‌ی کتاب

کتاب حاضر شما را قدم‌به‌قدم در مسیر آماده‌کردن داستان‌هایی پیش می‌برد که مشتریانتان را سرگرم می‌کند و اطلاعات خوبی به آن‌ها می‌دهد و آن‌ها را وادار به انجام کار می‌کند. وادارکردن مشتریان ازطریق بازاریابی محتوایی به انجام کاری که هدف ما است، به‌گونه‌ای رخ می‌دهد که خودشان متوجه نمی‌شوند؛ بلکه این محتوای حماسی شما است که به‌دلیل توزیع در زمان مناسب و رسیدن به‌دست مخاطب مدنظر باعث چنین کاری می‌شود. ارائه‌ی محتوای مناسب راهی برای تسخیر قلب و ذهن مشتریان است. آن‌ها به‌واسطه‌ی دریافت نیازهایشان از محتوای مفید، به شما اعتماد می‌کنند و درباره‌ی محتوایتان حرف می‌زنند و آن را به‌اشتراک می‌گذارند.

content marketing

شما با توزیع محتوای مفید و ارزشمند، می‌توانید به متخصص قابل‌اعتمادی در حوزه‌ی فعالیتتان تبدیل شوید. وقتی مشتریانتان را ازطریق تولید محتوای حماسی درگیر می‌کنید و توجه‌شان را به‌دست می‌آورید، آن‌ها نیز با افزایش میزان فروشتان، به شما پاداش می‌دهند و این معامله‌ای برد‌برد است. درواقع، تنها راهی که برایتان باقی مانده تا در میان هیاهوی اطلاعات ضعیف بازار صدایتان را به گوش مشتریان برسانید، بازاریابی محتوای حماسی است. از خود تعریف‌کردن و تمرکز بر مزایای محصول، دیگر توجه مشتریان را جلب نمی‌کند. آن‌ها به خودشان و نیازهایشان بیشتر از محصول باکیفیت اهمیت می‌دهند. در بازاریابی محتوایی، شما به‌جای محصولتان، بر نیازهای مشتریان متمرکز می‌شوید و این چیزی است که عموم افراد آن را دوست دارند و به آن جلب می‌شوند.

در کتاب حاضر، جو پولیتزی برای اثبات ادعایش درباره‌ی قدرت بازاریابی محتوا مثال‌های متعددی می‌آورد. به‌طور مثال، شرکت «اپن‌ویو» یکی از شرکت‌هایی است که با راه‌اندازی وبلاگی درزمینه‌ی موضوعات موردعلاقه‌ی مشتریانش توانست ۱۸ هزار عضو در سه سال به‌دست آورد. درحالی‌که این شرکت اگر می‌خواست ازطریق روش‌های تبلیغاتی سنتی مثل بیلبورد مشتری جلب کند، باید چندبرابر اداره‌ی وبلاگ هزینه می‌کرد و چه‌بسا به این میزان اشتراک هم دست پیدا نمی‌کرد. به‌عنوان مثالی دیگر، شرکت «جان دییر» مطرح شده که درزمینه‌ی کشاورزی تخصص دارد. مجله‌ی این شرکت با عنوان «مزرعه» کاتالوگ معرفی محصول و خدمات نیست؛ بلکه کشاورزان را از آخرین فناوری‌های کشاورزی و طرز استفاده از آن‌ها آگاه می‌کند. شرکت‌های بزرگ و مطرح دیگری نظیر کوکاکولا و لگو نیز استراتژی بازاریابی محتوا را وارد کسب‌وکار خود کرده‌اند.

content marketing

به‌اعتقاد جو پولیتزی، برای آغاز پرداختن به کار بازاریابی محتوایی، لازم است با خودمان درباره‌ی نوع محتوایمان صادق باشیم. مشکل بزرگ اکثر برندها این است که در محتوایشان بیشتر درباره‌ی خودشان صحبت می‌کنند. او می‌گوید ما بیش‌از‌این به چنین محتوایی نیاز نداریم؛ به‌‌ویژه وقتی این نوع محتوا فقط برای بخش بسیار کوچکی از سفر خرید کسب‌وکارمان می‌تواند مفید واقع شود. آنچه برندها کم دارند، داستان‌سرایی است؛ داستان‌هایی که مشتریان را درگیر خود کند و آن‌ها را به‌سوی اقدام مطلوب سوق بدهد. نباید فراموش کنیم که هدف نهایی تلاش‌های بازاریابی محتوایی ایجاد حرکت در مشتری برای انجام کار است. این کار باید ازطریق تأثیر مثبتی انجام شود که با محتوا روی آن‌ها می‌گذاریم؛ به‌طوری‌که آن‌ها را با میل و رغبت شخصی خودشان درگیر کنیم.

شش اصل اساسی که جو پولیتزی آن‌ها را اصول اولیه و بنیادی برای بازاریابی محتوای حماسی می‌داند، عبارت‌اند از:

  • محتوای حماسی نیازی از مخاطب برآورده می‌کند. محتوای تولیدشده باید پاسخ‌گوی حداقل یک نیاز مشتری باشد و به سؤال او پاسخ دهد و حتی ممکن است در مواردی، پاسخ به نیازی عاطفی باشد؛ شبیه محتواهای کوکاکولا و داستان‌پردازی‌های ردبول.
  • محتوا به‌طور مداوم با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. دوام ارتباط با مشتری ویژگی اصلی و مهم هر توزیع‌کننده‌ی محتوا است. چه ازنظر زمان تحویل و چه کیفیت، همواره باید پاسخ‌گوی وعده‌های خود به مشتری باشید و این مسیر را رها نکنید. با آن‌ها به‌طور مداوم در تعامل باشید و خدمات محتوایی‌ای که قول داده‌اید، به‌موقع به آن‌ها ارائه کنید. در این مرحله است که بسیاری از شرکت‌ها سقوط می‌کنند.
  • محتوای حماسی نیازمند لحن انسانی و منحصربه‌فرد شما است. شما باید لحن صدای خودتان را پیدا کنید و آن را به‌اشتراک بگذارید. حتی اگر داستان برند شما لحن طنز و کمی طعنه‌آمیزی داشته باشد، همان را استفاده کنید.
  • محتوا همواره بیانگر دیدگاه خاصی است. محتوای حماسی نباید شبیه گزارش بی‌طرف باشد. هر محتوایی به‌طور شفاف، نگرش خاص خود را دارد و آن را نشان می‌دهد. از مواخذه‌شدن به‌وسیله‌ی دیگران هراس نداشته باشید و دیدگاه خود را شفاف بیان کنید.
  • محتوای حماسی عاری از صحبت درباره‌ی فروش است. هرچه بیشتر در محتوا درباره‌ی خود و فروشتان صحبت کنید، محتوایتان کمتر به‌اشتراک گذاشته می‌شود.
  • محتوای حماسی به‌عنوان بهترین نوع خود شناخته می‌شود. این هدفی نهایی برای شما است که در حوزه‌ی خود بهترین محتوا را داشته باشید.

محتوا

به‌عنوان کسب‌وکار، هدف بازاریابی محتوایی شما این است که به بخشی اصلی از زندگی مشتریانتان تبدیل شوید. اگر به انجام چنین کاری موفق شوید، دیگر فروش به آن‌ها کار سختی نخواهد بود. معمولا افراد از شرکتی خرید می‌کنند که خدمات ارزشمند زیادی به‌‌رایگان دراختیارشان قرار می‌دهد. این کاری است که در بازاریابی محتوایی حماسی باید انجام دهید. جو پولیتزی یادآوری می‌کند هر کسب‌وکاری می‌تواند در این مسیر موفق باشد؛ مشروط بر اینکه به این اصول توجه کند.

درباره‌ی کتاب

کتاب بازاریابی محتوایی با عنوان کامل Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less را انتشارات مک‌گروهیل در سپتامبر ۲۰۱۳ در ۳۵۲ صفحه منتشر کرد. این کتاب در کتابخانه‌ی ملی در دسته‌بندی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی هدفمند قرار گرفته است. کتاب بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۴ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کسب‌وکار در حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات در آمریکا بوده است. همچنین رتبه‌ی یک را در فروش آمازون به‌خود اختصاص داده است.

ترجمه‌های کتاب

کتاب Epic content marketing در ایران به گونه‌های مختلفی ترجمه و ارائه شده است. در سال ۱۳۹۵، انتشارات «نسل روشن» این کتاب را با ترجمه‌ی سجاد خزائی و مریم نجفی و عنوان کامل «بازاریابی محتوایی: کسب مشتریان بیشتر با بازاریابی کمتر» چاپ و منتشر کرد. امسال دو انتشارات نام‌آشنای «آریاناقلم» و «برآیند» نیز به‌سراغ این کتاب رفته‌اند: انتشارات آریاناقلم با ترجمه‌ی سجاد بهجتی با عنوان کامل «بازاریابی محتوای حماسی و تحسین‌برانگیز: چگونه داستان متفاوتی روایت کنید، صدایتان را در ازدحام تبلیغات به گوش مخاطب برسانید» و نشر برآیند با ترجمه‌ی اشکان پارسایی با عنوان «بازاریابی محتوایی حماسی».

epic content marketing joe pulizzi book/کتاب بازاریابی محتوایی

علاوه‌بر این کتاب‌ها که از کتاب اصلی ترجمه شده‌اند، احسان تاجیک صاحب وب‌سایت «سفر محتوا»، به‌سراغ نسخه‌ی اصلی Epic content marketing رفته و پادکست‌های صوتی از این کتاب تهیه کرده که ارزش شنیدن دارند. این پادکست‌ها را از وب‌سایت سفر محتوا می‌توانید دانلود کنید. همچنین، کانتنت‌برگر پادکست‌هایی با عنوان بررسی آزاد کتاب درباره‌ی کتاب بازاریابی محتوایی جو پولیتزی در وب‌سایتش منتشر کرده که گویندگان آن سجاد بهجتی و بابک یزدی و احسان طریقت هستند. پادکست‌های کانتنت‌برگر از این لینک دردسترس است. به‌علاوه، وب‌سایت ناربو که بستری برای ترجمه و تولید محتوا است، خلاصه‌ی مفیدی از کتاب ارائه کرده که ازطریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

دیدگاه دیگران درباره‌ی کتاب

مجله‌ی فورچون کتاب ارزشمند جو پولیتزی با عنوان بازاریابی محتوایی را به‌عنوان یکی از پنج کتابی معرفی کرده است که درزمینه‌ی کسب‌وکار باید حتما خوانده شوند. جاناتان میلدن‌هال، مدیر استراتژی بازاریابی در کوکاکولا، درباره‌ی این کتاب می‌گوید:

این گردشی درخشان ازطریق دنیای سریع و درحال‌تغییر بازاریابی محتوایی است.

همچنین جان بایر، نویسنده‌ی پرفروش یوتیلیتی، درباره‌ی کتاب پولیتزی چنین گفته است:

جو پولیتزی بیشتر از هر شخص دیگری درباره‌ی بازاریابی محتوا می‌داند. او چنین چیزی را لابه‌لای صفحات کتابش اثبات می‌کند.

دان شوالتز، استاد دانشگاه مدیل در دانشکده‌ی خبرنگاری، نیز می‌گوید:

به سخنان این مرد گوش دهید. او واقعا به‌خوبی دنیای بازاریابی را درک کرده است.

دیوید میرمان اسکات، نویسنده‌ی پرفروش کتاب قوانین جدید بازاریابی، نیز درباره‌ی کتاب مذکور می‌گوید:

همان‌طورکه جو در کتابش بیان می‌کند، شما باید از آزار و مزاحمت مردم با بیان مهملات و مزخرفات دست بردارید. درعوض، محتوای ارزشمندی را منتشر کنید که مردم بخواهند از آن استفاده کنند و آن را به‌اشتراک بگذارند.

epic content marketing joe pulizzi book/کتاب بازاریابی محتوایی

درباره‌ی نویسنده

جو پولیتزی، مبلغ اصلی بازاریابی محتوایی در جهان و برگزارکننده‌ی مهم‌ترین رویداد بازاریابی محتوا در آمریکا و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی جهانی بازاریابی محتوا CMI است. بزرگ‌ترین رویداد بازاریابی محتوا رویدادی جهانی به‌نام Content Marketing World است که هر سال در سپتامبر در کلیولند اوهایو برگزار می‌شود و افراد مشهور زیادی در این حوزه آنجا دورهم جمع می‌شوند. اگر جو پولیتزی را به‌صورت حضوری ببینید، به‌احتمال زیاد لباسی به رنگ نارنجی پوشیده است. او به این رنگ علاقه‌ی زیادی دارد؛ به‌همین‌دلیل مؤسسه‌ی خیریه‌ای که اخیرا در حمایت از کودکان مبتلا به اختلالات راه‌اندازی کرده، Orange Effect Foundation نام نهاده است.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/11/14/342454/epic-content-marketing-by-joe-pulizzi-book-introduction/



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

براساس گزارش جدید کانالیس (Canalys)، بایدو، غول موتور جست‌وجوی چینی، اکنون دومین فروشنده‌ی بزرگ اسپیکرهای هوشمند جهان است. به‌گفته‌ی کانالیس، بایدو با کنارزدن گوگل به ۱۷.۳ درصد از سهم بازار جهانی دست پیدا کرده و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، ۴.۵ میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است. این اعداد و ارقام به رشد سالانه‌ی چشمگیر ۳,۷۰۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو اشاره می‌کند؛ اگرچه آمازون همچنان با دراختیار داشتن ۲۵ درصد سهم بازار و فروش ۶.۶ میلیون دستگاه در صدر جدول تأمین‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دارد.

بایدو Baidu Raven H

اسپیکرهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرم هوش مصنوعی به‌نام DuerOS اجرا می‌شوند. این شرکت از ابتدا هدف خود را روی تولید محصولات باکیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه‌ی بازار کرد؛ اما ظاهرا این محصول با اقبال چندانی مواجه نشد و فروش اندکی تجربه کرد. اخیرا بایدو به فروش مدل‌های اسپیکر ارزان‌‌قیمت‌تری روی آورده است؛ به‌طوری‌که اسپیکر بیسیک Xiaodu با قیمت ۸۹ یوان (۱۲ دلار) فروخته می‌شود. براساس گزارش کانالیس، بایدو حتی موفق شده است در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، در چین از شرکت بزرگ هم‌وطن خود، علی بابا، نیز پیشی بگیرد.

البته، گفتنی است بایدو و گوگل در بازاری واحد باهم رقابت نمی‌کنند؛ چراکه بایدو محصولات خود را به‌طور انحصاری در بازار داخلی خود می‌فروشد؛ درحالی‌که گوگل محصولات خود را تقریبا در تمام جهان به‌جز چین. با‌این‌حال، رشد انفجاری بایدو در سال گذشته نشان‌دهنده‌ی وسعت و پویایی اکوسیستم هوش مصنوعی چین است. سال گذشته، رابین لی، مدیرعامل بایدو، به‌صراحت اعلام کرده بود اصلا نگران ورود مجدد گوگل به بازار چین نیست.

گوگل به‌راحتی این قدرت را دارد که در هر کشوری محصولات خود را عرضه کند. نمونه‌ای از این قدرت گوگل را می‌توان امروز در راه‌اندازی نست‌هاب (Nest Hub) که قبلا با نام گوگل‌هوم هاب (Google Home Hub) شناخته می‌شد، در بازار عظیم هند با ظرفیت بالقوه‌ی آن مشاهده کرد. در بازار هند، صفحه‌نمایش هوشمند با قیمت ۹,۹۹۹ روپیه (حدود ۱۳۹ دلار) فروخته می‌شود.

همچنین، براساس گزارش Gadgets360، گوگل با ترکیب دوربین Xiaomi’s Mi Security Camera با نست‌هاب در حال ارائه و راه‌اندازی محصول جدیدی است

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/8/27/339578/baidu-overtakes--google-smart-speaker/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 استودیو اسلیم، ساندبار جدید شرکت دیفینیتیو تکنولوژی، در رویداد ایفا ۲۰۱۹ معرفی شد. این محصول جدید که قرار است همراه‌با ساب‌ووفر عرضه شود، طراحی شیک و باریکی دارد و شرکت سازنده‌ی آن مدعی است که این محصول رؤیای دوست‌داران سینما را برآورده می‌کند. استودیو اسلیم به کروم‌ کست داخلی مجهز است؛ بنابراین، به همان اندازه که بخشی از سینمای خانگی در منزل شما محسوب می‌شود، می‌توان آن را بخشی از وسایل خانه‌ی هوشمند نیز در نظر گرفت.

کروم‌کست داخلی این دستگاه به کاربران اجاره می‌دهد با استفاده از وای‌فای، فایل‌های موسیقی و پادکست و صدای رادیو گوشی هوشمند خود را با ساندبار پخش کنند. اتصال ازطریق کروم‌کست برخلاف اتصال با بلوتوث، امکان ارتباط چند وسیله به ساندبار را به‌صورت هم‌زمان فراهم می‌کند. شما می‌توانید زمانی‌که در خانه هستید، پخش فایل‌های موسیقی را به‌راحتی کنترل کنید. درضمن، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Google Home این ساندبار را به سایر اسپیکرهای مجهز به کروم‌کست متصل و صدا را در سراسر خانه پخش کنید.

چنانچه صاحب اسپیکرهای سازگار با فناوری Google Home مثل اسپیکر گوگل هوم مکس (Google Home Max) یا گوگل هوم هاب (Google Home Hub) باشید، می‌توانید با فرمان صوتی به گوگل اسیستنت داخلی این اسپیکرها، پخش موسیقی را در این ساندبار کنترل کنید.

ساندبار دیفینیتیو تکنولوژی استادیو اسلیم

صدای فراگیر

ساندبار  استودیو اسلیم در چپ و راست و مرکز درمجموع سه کانال دارد که با هفت مبدل و آمپلی‌فایر مجزا از یکدیگر تغذیه می‌شوند. طبق گفته‌ی طراحان دیفینیتیو تکنولوژی، این سیستم صوتی برای پیاده‌سازی صدای محیطی دقیق و بی‌نقص به‌منظور تجسم بهتر فضای فیلم، بستر صوتی گسترده‌ و فراگیری بازآفرینی می‌کند. افزون‌براین، کاربران می‌توانند با استفاده از کانال تنظیم‌شدنی مرکزی، صدای ساندبار را مطابق میل خود تنظیم کنند.

ساندبار استودیو اسلیم سه کانال دارد که با هفت مبدل و آمپلی‌فایر مجزا از یکدیگر تغذیه می‌شوند

در داخل این ساندبار، سه بلندگوی فرکانس بالای آلومینیومی یک‌اینچی گنبدی‌شکل و چهار بلندگوی فرکانس بالای سه‌اینچی تخم‌مرغی‌شکل به‌همراه ساب‌ووفر هشت‌اینچی باس صدای فیلم را تقویت می‌کنند که قطعا باعث لذت‌بردن کاربر از صدای فیلم می‌شود.

این ساندبار سه اکولایرز مختلف دارد که حالت‌های فیلم و موسیقی و شب را شامل می‌شود. طبق گفته‌ی طراحان دیفینیتیو تکنولوژی، حالت فیلم با هدف تقویت صدای بازیگران و جلوه‌های صوتی به‌منظور بهبود تجربه‌ی صدای فراگیر و حالت موسیقی با هدف تمرکز روی فرایندهای پیاده‌سازی و کاهش جزئیات صدا و ساده‌سازی آن طراحی شده است که به ایجاد بازآفرینی دقیق و ساده‌ی صدا و تولید صدایی منجر می‌شود که دوست‌داران حقیقی موسیقی به‌دنبال آن هستند.

حالت شب هم صدای خروجی و باس‌دار را برای ایجاد صدای آرام‌تر به‌منظور تماشای فیلم در آخر شب تنظیم می‌کند. درصورتی‌که این حالت فعال باشد، چنانچه فیلم پر از صحنه‌های انفجار باشد، صدای آن اطرافیان و همسایه‌ها را آزار نمی‌دهد.

ساندبار دیفینیتیو تکنولوژی استادیو اسلیم

استودیو اسلیم فقط از طریق یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و چنانچه تلویزیون شما فناوری HDMI ARC داشته باشد، با اتصال کابلی با این قابلیت، می‌توانید با ریموت کنترل تلویزیون نیز صدای ساندبار را کم و زیاد کنید. استفاده از یک کابل باعث می‌شود دیگر تجمع کابل‌های درهم‌پیچیده‌ی آزاردهنده در پشت تلویزیون را مواجه نشوید و طراحان ساندبار هنگام طراحی آن این موضوع را نیز در نظر داشته‌اند. ارتفاع ساندبار فقط پنج سانتی‌متر است؛ بنابراین، این دستگاه جلو لبه‌های پایین تلویزیون را نمی‌گیرد. درضمن، پنل بالایی آلومینیومی صیقل‌ داده‌شده‌ی ساندبار نیز نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند.

قیمت این ساندبار باکیفیت ۹۹۹ دلار است که شاید شما را در خرید آن مردد کند؛ البته دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر از این ساندبار نیز در بازار موجود است و اگر کیفیت و مشخصات آن در حد انتظار و مطابق با وعده‌های داده‌شده باشد، شاید ارزش هزینه‌‌کردن داشته باشد. 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

راس اولبریکت (Ross Ulbricht) که به خاطر ایجاد وبسایت جاده ابریشم که حالا از دسترس خارج شده است به حبس ابد محکوم شده، هم اکنون دوران محکومیت خود در زندان را سپری می کند. جاده ابریشم نخستین جایی بود که در آن بیتکوین به صورت گسترده و قابل توجه به عنوان ارز ویژه داد و ستد مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفت.

به دنبال دستگیری اولبریکت در اکتبر سال ۲۰۱۳ بیت کوین اولین افزایش قیمت قابل توجه خود را تجربه کرد و ارزش آن ظرف تنها چند ماه از ۱۰۰ دلار به هزار دلار بابت هر سکه رسید. بعد از افت ارزش بیت کوین به ۱۷۵ دلار، بهای این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ جهش دیگری پیدا کرد و به نزدیک ۲۰ هزار دلار رسید.

از آن زمان تاکنون بیت کوین بار دیگر دچار افت قیمت شد و ارزش آن به کمتر از ۴۰۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۹ رسید و در واپسین روزهای امسال مجددا به حدود ۷ هزار دلار رسید. شش سال پیش در زمان دستگیری اولبریکت، FBI بالغ بر ۱۴۴ هزار بیت کوین را از جاده ابریشم و موسس آن کشف و ضبط کرد که با نرخ امروز یک میلیارد دلار ارزش دارد.

قیمت بیت کوین
 

راس اولبریکت

حالا همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد اولبریکت در زندان به سر می برد اما نوسانات قیمت رمزارزها را از نزدیک دنبال می کند. او ادعا کرده که هر دوی این نوسانات قیمتی را پیش بینی کرده بود و باور دارد که یک موج قیمتی جدید در حال شکل گیری است.

اولبریکت در نامه هایی که برای یک وبلاگ نوشته بود از نوعی متد تحلیل بازار به نام نظریه موج الیوت برای پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین کمک گرفت.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/26/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b0/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تیم گوگل برین (Google Brain) و امپریال کالج لندن (Imperial College London) سیستمی با نام اختصاری «پگاسوس» (Pegasus) توسعه داده اند که با بهره گیری از معماری Transformers گوگل، متن ها را به روش انتزاعی خلاصه سازی می کند.

توسعه دهندگان پگاسوس می گویند این سیستم نتایج چشمگیری در خلاصه سازی موضوعات مختلف از جمله اخبار، متون علمی، داستانی، دستورالعملی، حقوقی، ایمیل ها و پتنت ها بر جای گذاشته است.

محققان می گویند هدف از خلاصه سازی متن تولید چکیده ای دقیق و مختصر از اسناد طولانی است و به جای کپی کردن قسمت هایی از متن، خلاصه سازی انتزاعی (abstractive summarization) توانایی تولید لغات جدید یا پوشش دادن اطلاعات عمده را داشته و خروجی آن از لحاظ زبانشناسی روان است.

 

 

 

محققان برای آزمایش سیستم خود جمله های کامل و قسمت های مهم متن را پوشاندند. هوش مصنوعی باید به کمک اینترنت و بررسی مقالات خبری جاهای خالی را پر می کرد.

برای چنین آزمایشی بهترین نسخه پگاسوس انتخاب شد که با 750 گیگابایت از متون استخراج شده از 350 میلیون صفحه اینترنتی و یا به کمک شبکه ای به نام HugeNews با 1.5 میلیارد مقاله به حجم 3.8 ترابایت از سایت های خبری آموزش دیده بود.

پگاسوس از لحاظ ارتباط و روان بودن متن خلاصه سازی شده، خروجی با کیفیتی تحویل داد و برای تصحیح اشتباهات نیازی به اقدامات متقابل نبود. این سیستم با تنها 100 مقاله ورودی، موفق به ایجاد خلاصه سازی های باکیفیت شد و قابل مقایسه با مدلی بود که با مقالات 20 هزار تا 200 هزار عددی آموزش دیده بود.

ماشین های خلاصه سازی متون بار خواندن متن های طولانی را از روی دوش نیروی انسانی بر می‌دارند. تحقیقات نشان می دهد کارمندان روزانه به طور میانگین 2.6 ساعت را صرف خواندن متن ها می کنند.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعدادی از صفحات پر مخاطب یوتیوب با صدها هزار دنبال کننده از حذف ویدیوی مربوط به رمزارز خبر داده اند. یکی از این صفحات Chris Dunn از صفحات قدیمی و شناخته شده با بیش از ۲۱۰ هزار دنبال کننده در توییتر خود از این موضوع انتقاد کرده:

یوتیوب بیشتر ویدیوهای رمزارز من را با استناد به قانون «محتوای خطرناک و مضر» و «فروش اجناس تحت نظارت» حذف کرده. من ده سال است که ویدیو می سازم و بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده و ۷ میلیون دنبال کننده دارم. تیم یوتیوب دارید چه کار می کنید؟

یوتیوب علاوه بر حذف ویدیوها به این کاربر اخطار داده که در صورت تکرار انتشار محتواهایی از این دست به صورت موقت از آپلود ویدیو محروم می شود. کانال پر مخاطب Node Investor هم که در زمینه آموزش مباحث ارز دیجیتال فعالیت دارد، در توییتر از مشکل مشابهی خبر داده است.

 

استخراج بیت کوین
 

 

حذف ویدیوهای رمزارز گریبان کانال های Chico Crypto, The Cryptoverse, Crypto Tips و BTC Sessions را هم گرفته است. هنوز مشخص نیست یوتیوب چرا دست به چنین اقدامی زده اما بعید نیست به قوانین محدود کننده تبلیغات یا قوانین حفظ امنیت کاربران مربوط باشد چرا که برخی از کارشناسان نسبت به انتشار مطالب گمراه کننده در مورد رمزارز و لینک بدافزار در این پلتفرم هشدار داده بودند.

در فضای ابهام آلودی که بعد از حذف ویدیوها شکل گرفته برخی از فعالان حوزه رمزارز پیشنهاد مهاجرت به پلتفرم های غیرمتمرکزتر مثل Dtube, Steemit, Bitchute را مطرح کرده اند که میزان سانسور محتوا در آنها به مراتب کمتر است.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از محققان امنیتی به نام «Ibrahim Balic» در مصاحبه ای با سایت تک کرانچ گفت در نسخه اندروید اپلیکیشن توییتر باگی پیدا کرده که توانسته 17 میلیون شماره را با اکانت های مربوط به آنها تطبیق دهد.

این باگ از طریق قابلیت آپلود مخاطبین در اپلیکیشن توییتر انجام می شود. «Balic» می گوید با وارد کردن شماره تلفن، اپلیکیشن داده های کاربری را باز می‌گرداند.

قابلیت آپلود مخاطبین، اجازه آپلود لیست شماره تلفن ها با فرمت متوالی را نمی دهد، ولی محقق امنیتی یاد شده موفق شد با تصادفی کردن آنها و آپلود کردنشان، به اطلاعات حساب کاربری مربوط به شمار تلفن دسترسی پیدا کند.

 

توییتر
 

 

باگ مذکور کاربران کشورهای ایران، فرانسه، یونان، اسرائیل، ترکیه، ارمنستان و آلمان را تحت تاثیر قرار داده که در بین آنها نام برخی از مقامات رسمی و سیاستمداران نیز به چشم می خورد. «Balic» تاکنون این باگ را به توییتر گزارش نداده ولی به شکل مستقیم با برخی از کاربران تماس گرفته است.

«Aly Pavela»، سخنگوی توییتر می گوید این شرکت گزارشاتی از این دست را «جدی گرفته» و «به شکل فعالانه در حال بررسی» این باگ است. این شرکت فعالیت اکانت هایی که از آنها برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده می شده را مسدود کرده است.

سال 2019، سال خوبی برای توییتر از لحاظ امنیت نبوده است. اواخر اردیبهشت ماه امسال باگ امنیتی در اپ iOS اطلاعات مکانی کاربر را بدون اجازه او در اختیار شرکت ثالث قرار می داد. اواسط مهر ماه امسال نیز این شرکت تایید کرد که از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%d8%a8%d8%a7%da%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%a7%d8%b4-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-17-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی اوپو مدتی است که سری گوشی های Reno 3 5G را تبلیغ می کند و در این مدت تصاویر و جزئیات زیادی را در رابطه با امکانات این سری در اختیار مخاطبانش قرار داده و حالا رسما این دو گوشی را معرفی کرده است.

Oppo Reno 3 Pro 5G از نظر امکانات کمی از نسخه استانداردش اغوا کننده تر است؛ این محصول نمایشگری حفره دار دارد (که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده) و پردازنده اسنپدراگون 765G و نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش ۹۰ هرتز دیگر امکانات آن را تشکیل می دهند. این دستگاه همچنین به یک باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سی واتی VOOC 4.0 مجهز شده که طبق ادعای شرکت سازنده اش می تواند ظرف تنها ۲۰ دقیقه ۵۰ درصد و در ۵۶ دقیقه تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را پر کند.

مدل پرو این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که ترکیب لنزهای آن به شرح زیر است:

  • لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال IMX586
  • حسگر الترا واید ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی
  • سنسور تک رنگ ۲ مگاپیکسلی

اوپو همچنین ادعا می کند که این گوشی قابلیت زوم هیبرید اپتیکال ۵ برابری دارد؛ این یعنی دوربین تله فوتو این گوشی زوم طبیعی دو تا سه برابری خواهد داشت.

از دیگر امکانات اوپو رینو 3 پرو 5G می توان به مد دوآل نسل پنج (NSA/SA)، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پوسته نرم افزاری Color OS 7 روی اندروید ۱۰، NFC و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد.

قیمت پایه این گوشی از حدود ۵۷۱ دلار برای مدل بهره مند از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و نسخه دیگر آن که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد نیز ۶۴۳ دلار قیمت گذاری شده است.

5G با قیمت ارزان تر

 

 

 

اما اگر نسخه پرو کمی برایتان گران است می توانید نگاهی به امکانات نسخه معمولی آن یعنی Oppo Reno 3 5G بیاندازید که به چیپست مدیاتک Dimensity 1000L و بریدگی نمایشگر قطره ای شکل مجهز است.

نسخه استاندارد این گوشی همچنین انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۳۰ واتی می گیرد و امکانات دیگری نظیر NFC، نمایشگر اولد فول اچ دی پلاس مجهز شده که یک حسگر اثر انگشت را هم در زیر خود جای داده است. این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه با ترکیب حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی الترا واید، مونوکروم و عمق سنج مجهز شده است.

Oppo Reno 3 5G همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۴۸۶ دلار به فروش می رسد و مدل دیگر آن با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۵۲۸ دلار قیمت گذاری شده است.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()