چگونگی ایجاد تگ خرید در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام در سنه 2019 تصمیم گرفت خاصیت جالبی به نرم افزار خویش اضافه کند. این ویژگی که Instagram Shopping اسم دارد،‌ بدست حساب های بازرگانی که محصولات فیزیکی برای فروش داشتند بسیار باره استقبال پیمان گرفت. به طور ساده با اضافه شدن این خاصیت کاربران می توانستند به طور سر راست به فروشگاه اینترنتی یعنی وبسایت یک برند متصل شوند و به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کنند. این پیشه نیرو اینستاگرام را بیش از پیش کرد. ولی ساخت فروشگاه در اینستاگرام به چه صورت است؟ تگ محصول در فروشگاه اینستاگرام چیست و چگونه ایجاد می شود؟ در طی این مقاله به تعقیب پذیرش این سوالات هستیم. خواهشمند است همراه ما باشید.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام
سابقا باید در تقسیم کپشن هر فرآورده خود از کاربران می خواستید که به لینک موجود در بایوی پیج مراجعه کنند. یادر صورتیکه تعداد پیگیری کنندگان شما بیش از 10 هزار نفر باشد می توانستید از لینک سایت در استوری های خویش استفاده کنید الی کاربران را به سایت خود هدایت کنید. با فرض چالش های موجود در تغییر لینک برای هر محصول، انگیزه این بازگردانیدن این بود که هدف داشتید کاربران از راه سایت به ثبت سفارش و خرید محصولات شما بپردازند.

در این ویژگی جدید یعنی فروشگاه اینستاگرام، سایر نیازی به طی این مراحل نیست. کافیست کاربر بر روی پست شما ضربه بزند و پس از دیدن قیمت که به چهره تگ محصول ظاهر می شود، یکراست به وبسایت شما متصل شود. در این بین کاربر می تواند محصولات مرتبط را نیز به صورت آلبوم ببیند.این خاصیت تجربه ی کاربر از خرید را بهبود می بخشد. بعلاوه استفاده از این ویژگی برای کاربران زیاد ساده تر است. علی الخصوص زمانی که رغبت زیادی به بازدید از وبسایت شما پرتو نمی دهند. از این روش می توانید شمار بالای کاربران اینستاگرامی خود را به سمت خرید هدایت کنید. با یک حساب سرانگشتی می توانید میزان افزایش فروش خویش را برآورد بزنید.

فرض ما بر این است بر اهمیت راه اندازی فروشگاه اینستاگرام واقف هستید. تاسیس این ویژگی هیجان انگیز نیازمند طی چند مرحله است که در پیوسته به آن می پردازیم.

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام به همراه تگ محصول

بر خلاف کاربران که با وجود فروشگاه اینستاگرامی خرید راحت را تجربه می کنند، شما بعنوان صاحب صفحه در راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی با کمی بحران روبرو هستید. مخصوصا زمانی که ساکن ایران باشید. چرا که ساخت این فروشگاه از شبکه ی اجتماعی فیسبوک می گذرد.همانطور که میدانید ایرانی ها برای به کارگیری فیسبوک باید از برنامه های جانبی تغییر آی پی (فیلتر شکن) کاربرد کنند.با گذر از این مانع در نخست چند قبل دربایستن ساخت فروشگاه در اینستاگرام و در ادامه مراحل لازم برای ساخت آن را بازبینی می کنیم.

بیشتر بدانید: تیک آبی اینستاگرام چیست؟ چطور تیک آبی اینستاگرام بگیریم

موارد لازم برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام
اگر دو حساب بازرگانی اینستاگرام و فیسبوک شما حاضر است از خواندن این پاراگراف (لاتین) صرفنظر کنید. همانطور که در پاراگراف (لاتین) سرآغاز ی این نوشته ذکر کردیم، ویژگی Instagram shopping مخصوص حساب های تجاری است که به فروش محصولات فیزیکی می پردازند. فرض قطعی بر این است که محصولات شما در گستره ی قوانین اینستاگرام می گنجد. اگر حساب فعلی اینستاگرام شما بازرگانی نیست خواهشمندم چند مرحله ی ذیل را طی کنید:

ابتدا در صفحه ی اصلی خودتان بر روی سه خط موجود در رأس صفحه بزنید.
در منوی باز شده بر روی تنظیمات بزنید.
در صفحه ی تنظیمات بر روی Account بزنید.
در صفحه ی account صفحه را به سمت بالا بکشید، در انتهای صفحه با یک لینک آبی رنگ مواجه می شوید. این لینک برای تبدیل حساب شما به حساب تجاری است. بر روی آن ضربه بزنید.
در صفحه ی مفتوح شده بر روی Business بزنید.
در مرحله ی پس در منوط تنظیمات راه setting – account – Linked account – Facebook را طی کنید الی حساب اینستاگرام شما به حساب فیسبوکتان متصل شود.
حال شما صاحب یک حساب بازرگانی در اینستاگرام هستید. برای تاسیس فروشگاه در اینستاگرام شما دربایستن به حساب بازرگانی در فیسبوک نیز دارید. نخست یک حساب کاربردی در فیسبوک بسازید. برای این شغل مسیر سختی در پیش ندارید. کافیست در صفحه ی اصلی فیسبوک بر روی دکمه ی sign up بزنید. پس از ساخت حساب معمولی نوبت به تبدیل این حساب به حساب بازرگانی می رسد. برای این شغل کافیست مراحل ذیل را طی کنید:

از منوی بالای صفحه بر روی Create و پس از آن بر روی Page بزنید.
در صفحه ی مفتوح شده روی Business or Brand بزنید.
در فرمی که قبل روی شماست باید Page Name یعنی اسم صفحه و بعد متعلق به Category یادسته بندی مورد عقیده خویش را برگزیدن کنید.دقت کنید که دسته بندی انتخابی شما باید نمایانگر یک محصول فیزیکی باشد. چرا که فروشگاه اینستاگرام مختص به چنین محصولاتی است.
موارد لازم برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام
موارد لازم برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام
نکته ی مهم: در این مرحله فیسبوک باید با درخواست شما مبنی بر داشتن صفحه ی بازرگانی در فیسبوک موافقت کند. وگرنه با صفحه ای همانند به تصویر پایین مواجه می شوید:

در پیوسته ی این فرم باید آدرس و عدد تلفن فروشگاه خویش را وارد کنید. در بسیاری از موارد دیده شده است که به انگیزه ها معلوم اطلاعات ایران در این فرم باره قبول واقع نمی شود. برای رفع این سخت می توانید از شماره های مجازی یا آدرس های سایرکشورها استفاده کنید. ما در این نوشتار از آدرس و کدپستی موجود در مملکت ترکیه کاربرد کردیم.
در مرحله ی پس عکس پروفایل و عکس کاور حساب فیسبوک خودتان را انتخاب کنید.
تا به اینجا حساب بازرگانی اینستاگرام و حساب تجاری فیسبوک شما در دسترس است. ساختن فروشگاه دراینستاگرام از این مرحله پیش درآمد می شود.

نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرام به صورت گام به گام
حال در این مرحله دو حساب بازرگانی فیسبوک و اینستاگرام در دست شماست.برای تاسیس فروشگاه در اینستاگرام باید این دو حساب تجاری را بهم متصل کنید. این اتصال قرار است تگ محصولات اینستاگرام را پرکار کند. همان بخشی که کاربر اینستاگرام با ضربه بر روی آن می تواند بها محصول و اطلاعات اغلب را نگریستن کند.

فعال کردن تگ محصولات

در ساخت فروشگاه اینستاگرام نوبت به ایجاد تگ محصول میرسد. نکته ی نخست در به کارگیری تگ محصول این است که نمی توانید همزمان با تگ محصول اشخاص و صفحات دیگر را روی آن پست تگ کنید. بعلاوه پست های حائز تگ فرآورده نمی توانند به صورت آلبومی باشند. پست های دارای تگ محصول امکان promotion ندارند.اما به هر حال امکان تگ کردن چند محصول در یک پست هستی دارد و این خبر خوبی است. برای پرکار کردن تگ محصولات خواهشمند است مراحل پایین را طی کنید:

1. ابتدا یک کاتالوگ محصولات ایجاد کنید. این شغل را می توانید از راه صفحه ی فیسبوک ایجاد کنید. برای اینکار در نخست به منوی تنظیمات صفحه ی فیسبوک خود وارد شوید. در صفحه ای که نما شد منوی دست راست بر روی templates and tab کلیک کنید:

فعال کردن تگ محصولات
فعال کردن تگ محصولات
مدل کنونی صفحه ی شما باید از گونه shopping باشد. اگر بر روی دکمه ی edit کلیک کنید مدل های دیگری نیز برای صفحات موجود است. با اینکار در صفحه ی اصلی پروفایل شما گزینه ی shop اضافه می شود. بر روی آن کلیک کنید.

2. در صفحه shop با گزینه ی اضافه کردن محصولات یعنی add product روبرو می شوید. با زدن این دکمه یک فرم ورود فرآورده قبل روی شما قرار میگیرد. کافیست با بارگزاری عکس محصول و پر کردن اطلاعات مربوطه نخستین محصول خویش را به کاتالوگ اضافه کنید.

اضافه کردن کاتالوگ فروشگاه اینستاگرام
اضافه کردن کاتالوگ فروشگاه اینستاگرم
همانطور که می بینید بها محصول در این دسته بر بنیاد واحد دلار است. در ادامه ی فرم اطلاعاتی مشابه میزان تخفیف و موجودی فرآورده نیز از شما سوال می شود. بعد از انجام فرم مربوطه نخستین فرآورده شما به دسته کاتالوگ اضافه می شود.

اضافه کردن فرآورده به تگ خرید فروشگاه اینستاگرم
اضافه کردن محصول به تگ خرید فروشگاه اینستاگرم
فروشگاه شما آماده است. در فرصتی مناسب همگی محصولاتتان را به این کاتالوگ اضافه کنید. برای این شغل کافیست بر روی علامت + در ابتدای تصاویر محصولات بزنید. فرمی مشابه آنچه برای فرآورده نخست تکمیل کرده اید، پیش روی شما ظاهر می شود. پروا کنید که می توانید در هر سررسید محصولات را حذف یا اطلاعات مربوط به آنها را ویرایش کنید.

اضافه کردن محصول فروشگاه اینستاگرام
اضافه کردن محصول فروشگاه اینستاگرم
3. در این مرحله از ساخت فروشگاه در اینستاگرام شما باید منتظر تایید فروشگاهتان باشید. این تایید ممکن است طی چند ساعت تا چند روز اتمام شود برای همین بردبار باشید.در صورتیکه تایید اینستاگرام را برای ساخت فروشگاه اینترنتی دریافت کنید در صفحه ی اصلی پروفایل اینستاگرامتان با چنین پیغامی روبرو می شوید:

پیام رسیدگی اینستاگرام برای تایید فروشگاه اینستاگرام
پیام رسیدگی اینستاگرام برای تایید فروشگاه اینستاگرام
4. پیوسته ی مراحل را باید در اینتساگرام دنبال کنید. چگونگی ایجاد تگ خرید در اینستاگرام مطابق ویدئوی زیر به دسته تنظیمات بروید.سپس بخش business setting را باز کنید و بخش shopping را مشاهده کنید. با زدن دکمه ی countiniue کاتالوگی که در فیسبوک ساخته بودید را نگریستن می کنید. باید آن را انتخاب کنید.

تنظیمات فروشگاه اینستاگرام
تنظیمات فروشگاه اینستاگرام
5. حال مانند زمانی که یک پست عادی را به اشتراک می گذاشتید، یک عکس برای پست کردن گزینش کنید. بعد از نوشتن کپشن و مشخص کردن لوکیشن نوبت به قراردادن یا تگ فرآورده می رسد. در این بخش گزینه ای به نام Tag Product یا تگ محصولات هستی دارد. بر روی آن بزنید. کاتالوگی که سابقا در فیسبوک ساخته بودید پیش روی شما ظاهر می شود و می توانید فرآورده یا محصولات باره نظرتان را گزینش کنید. به همین سادگی و طی چند مرحله تگ فرآورده شما ساخته شد. می توانید این مراحل را در تصویر پایین ببینید:

بررسی تگ خرید اینستاگرام
بررسی تگ خرید اینستاگرام
در اینجا بیان چند نکته خالی از لطف نیست. یک اینکه تگ قیمت فرآورده دقیقا جایی نما می شود که برای برپایی تگ روی عکس ضربه می زنید. می توانید قبل از پست کردن آن را در تصویر جابجا کنید. این ویژگی مخصوصا زمانی که می خواهید چند محصول را در یک پست به اشتراک بگذارید مفید است. البته دقت کنید که با یک ضربه ی کاربر روی تصویر همگی تگ های بها ظاهر می شوند، از این روز حتی الامکان کوشش کنید تصویر شلوغی به کاربر نمایش دیتا نشود. برای ممانعت از اینگونه بهم ریختگی ها پیش از به اشتراک گذاری پست از گزینه ی Preview Tagged Products استفاده کنید. انتشار پست پسینیان کاری است که باید اتمام دهید.حال در صفحه ی منزل خویش پستی دارید که از گونه فروشگاهی است. کاربران شما مسیر ساده ای الی خرید پیش رو دارند.

کاربران چگونه از فروشگاه اینستاگرام خرید می کنند؟

فروشگاه اینستاگرامی خود را راه اندازی کرده اید و تگ محصولات را نیز فعال کردید. حال اگر تجربه ی خرید به این چهره را ندارید شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربر پس از طی چه مسیری می تواند از محصولات شما خرید کند.

فروشگاه اینستاگرام به به اتفاق تگ محصولات بر اصل سادگی و دوری از پیچیدگی بنا شده است. منظور آن است که تجربه ی کاربری نکویی برای کاربران ایجاد شود. هنگامیکه کاربر با یک پست فروشگاهی اینستاگرام روبرو می شود، در تصویر نقاطی به رنگ سفید می بیند. در زاویه سمت چپ پایین تصویر نیز آیکون سبد خرید را تماشا خواهد کرد. با زدن ضربه ی کوتاه روی تصویر تگ های محصولات ظاهر می شود. تصویر پایین گویای همین موارد است:

نحوه نمایش تگ خرید در فروشگاه اینستاگرام
نحوه نمایش تگ خرید در فروشگاه اینستاگرام
کاربر با زدن روی تگ فرآورده باره عقیده خویش وارد صفحه ی فرآورده می شود. البته این صفحه نیز درون برنامه ی اینستاگرام و در همان محیط است. در پایان یک صفحه و دکمه ی خرید پیش روی کاربر است:

نمایش تگ خرید در فروشگاه اینستاگرام
نمایش تگ خرید در فروشگاه اینستاگرام
اگر کاربر صفحه را کمی به سمت ذیل اسکرول کند توضیحات اغلب در باره فرآورده را نگریستن می کند. این توضیحات را در مرحله ی نخست یعنی زمانی که محصولات را در فیسبوک به کاتالوگ اضافه میکردید نوشته اید. ضمن اینکه اهمیت و تاثیر این توضیحات را در تجربه ی کاربری نادیده نگیرید. در پیوسته کاربر میتواند محصولات مشابه را نیز نگریستن کند. زدن دکمه ی shop now کاربر را به سمت رویت سبد خرید و تسویه حساب هدایت می کند. زدن ضربدر بالای صفحه سمت راست در آخرین مرحله کاربر را به صفحه ی شما در اینستاگرام برمی گرداند.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: