نوشته شده توسط : ساحل

مستثنی نیستند. از خود بپرسید که ارائه‌ی مذکور چرا برای حضّار اهمیت دارد؟ چگونه می‌توانید نکات مورد نظر را بهتر منتقل کنید؟

رویداد اکتبر اپل

تونی فادل، معاون ارشد سابق اپل در بخش آیپاد، یک بار از قول استیو جابز گفته بود: «اگر به اسلاید ارائه نیاز دارید، یعنی نمی‌دانید که درباره‌ی چه چیزی تصمیم به صحبت دارید. افرادی که از موضوع و هدف مورد نظر خود اطلاع دارند، از پاورپوینت استفاده نمی‌کنند.» به‌هرحال نکته‌ی استیو جابز، مهم به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان تمام آن را به کار گرفت یا آن را کاملا صحیح دانست.

داستان بگویید

سعی کنید تا روایتی برای ارائه‌ی خود داشته باشید. چرا داستان شما اهمیت دارد؟ حوزه‌ی اهمیت و تمرکز آن در زمینه‌ی مورد بحث چیست؟ آیا نکته‌ی شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از تجربه‌های روزمره و نکات کنونی حضّار است؟

ایده‌ی اصلی در این بخش، ایجاد جریان در بین اسلایدها است. به‌علاوه هر اسلاید باید اطلاعات کافی را در اختیار افراد بگذارد تا با استفاده داده‌های دریافت‌شده و ترکیب آن‌ها با ساختارهای ذهنی کنونی خود، مفهومی کامل را شکل دهند. اپل این رویکرد را به دفعات انجام می‌دهد.

یک روایت داستانی در بین اسلایدها ایجاد کنید

استیو جابز، یکی از بهترین مثال‌های داستان‌گویی محسوب می‌شود. او مک‌بوک ایر را با روایتی جذاب، نازک‌تر از همه‌ی کامپیوترهای موجود در بازار معرفی کرد. سپس، تصویری از مک در پوششی از پاکت مانیلا نمایش داده شد که نکته‌ی نهایی را در ذهن مخاطبان حک کرد. همان تصویر ساده، باعث فروخته‌شدن تعداد بسیار زیادی مک شد.

رویکرد بالا در رویدادهای دیگر هم انجام شد و موفقیت بالایی برای اپل و جابز به‌همراه داشت. او تصویری از iBook را با اتصال قوی و دائم به اینترنت نمایش داد که منجر به انقلاب وای‌فای در کافی‌شاپ‌های متعدد سرتاسر جهان شد؛ اتصال بی‌سیم که اپل به بهترین نحو برای دستگاه‌های خود تبلیغ کرد و به‌نوعی پیش‌گام حرکت به سمت اینترنت بی‌سیم بود. درنهایت این رویکرد به فروش دستگاه‌های مک بیشتر هم انجامید.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/10/20/341550/apple-presentation-secrets-enterprise-workers-need/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

براساس گزارش جدید کانالیس (Canalys)، بایدو، غول موتور جست‌وجوی چینی، اکنون دومین فروشنده‌ی بزرگ اسپیکرهای هوشمند جهان است. به‌گفته‌ی کانالیس، بایدو با کنارزدن گوگل به ۱۷.۳ درصد از سهم بازار جهانی دست پیدا کرده و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، ۴.۵ میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است. این اعداد و ارقام به رشد سالانه‌ی چشمگیر ۳,۷۰۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو اشاره می‌کند؛ اگرچه آمازون همچنان با دراختیار داشتن ۲۵ درصد سهم بازار و فروش ۶.۶ میلیون دستگاه در صدر جدول تأمین‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دارد.

بایدو Baidu Raven H

اسپیکرهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرم هوش مصنوعی به‌نام DuerOS اجرا می‌شوند. این شرکت از ابتدا هدف خود را روی تولید محصولات باکیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه‌ی بازار کرد؛ اما ظاهرا این محصول با اقبال چندانی مواجه نشد و فروش اندکی تجربه کرد. اخیرا بایدو به فروش مدل‌های اسپیکر ارزان‌‌قیمت‌تری روی آورده است؛ به‌طوری‌که اسپیکر بیسیک Xiaodu با قیمت ۸۹ یوان (۱۲ دلار) فروخته می‌شود. براساس گزارش کانالیس، بایدو حتی موفق شده است در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، در چین از شرکت بزرگ هم‌وطن خود، علی بابا، نیز پیشی بگیرد.

البته، گفتنی است بایدو و گوگل در بازاری واحد باهم رقابت نمی‌کنند؛ چراکه بایدو محصولات خود را به‌طور انحصاری در بازار داخلی خود می‌فروشد؛ درحالی‌که گوگل محصولات خود را تقریبا در تمام جهان به‌جز چین. با‌این‌حال، رشد انفجاری بایدو در سال گذشته نشان‌دهنده‌ی وسعت و پویایی اکوسیستم هوش مصنوعی چین است. سال گذشته، رابین لی، مدیرعامل بایدو، به‌صراحت اعلام کرده بود اصلا نگران ورود مجدد گوگل به بازار چین نیست.

گوگل به‌راحتی این قدرت را دارد که در هر کشوری محصولات خود را عرضه کند. نمونه‌ای از این قدرت گوگل را می‌توان امروز در راه‌اندازی نست‌هاب (Nest Hub) که قبلا با نام گوگل‌هوم هاب (Google Home Hub) شناخته می‌شد، در بازار عظیم هند با ظرفیت بالقوه‌ی آن مشاهده کرد. در بازار هند، صفحه‌نمایش هوشمند با قیمت ۹,۹۹۹ روپیه (حدود ۱۳۹ دلار) فروخته می‌شود.

همچنین، براساس گزارش Gadgets360، گوگل با ترکیب دوربین Xiaomi’s Mi Security Camera با نست‌هاب در حال ارائه و راه‌اندازی محصول جدیدی است

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/8/27/339578/baidu-overtakes--google-smart-speaker/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 استودیو اسلیم، ساندبار جدید شرکت دیفینیتیو تکنولوژی، در رویداد ایفا ۲۰۱۹ معرفی شد. این محصول جدید که قرار است همراه‌با ساب‌ووفر عرضه شود، طراحی شیک و باریکی دارد و شرکت سازنده‌ی آن مدعی است که این محصول رؤیای دوست‌داران سینما را برآورده می‌کند. استودیو اسلیم به کروم‌ کست داخلی مجهز است؛ بنابراین، به همان اندازه که بخشی از سینمای خانگی در منزل شما محسوب می‌شود، می‌توان آن را بخشی از وسایل خانه‌ی هوشمند نیز در نظر گرفت.

کروم‌کست داخلی این دستگاه به کاربران اجاره می‌دهد با استفاده از وای‌فای، فایل‌های موسیقی و پادکست و صدای رادیو گوشی هوشمند خود را با ساندبار پخش کنند. اتصال ازطریق کروم‌کست برخلاف اتصال با بلوتوث، امکان ارتباط چند وسیله به ساندبار را به‌صورت هم‌زمان فراهم می‌کند. شما می‌توانید زمانی‌که در خانه هستید، پخش فایل‌های موسیقی را به‌راحتی کنترل کنید. درضمن، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Google Home این ساندبار را به سایر اسپیکرهای مجهز به کروم‌کست متصل و صدا را در سراسر خانه پخش کنید.

چنانچه صاحب اسپیکرهای سازگار با فناوری Google Home مثل اسپیکر گوگل هوم مکس (Google Home Max) یا گوگل هوم هاب (Google Home Hub) باشید، می‌توانید با فرمان صوتی به گوگل اسیستنت داخلی این اسپیکرها، پخش موسیقی را در این ساندبار کنترل کنید.

ساندبار دیفینیتیو تکنولوژی استادیو اسلیم

صدای فراگیر

ساندبار  استودیو اسلیم در چپ و راست و مرکز درمجموع سه کانال دارد که با هفت مبدل و آمپلی‌فایر مجزا از یکدیگر تغذیه می‌شوند. طبق گفته‌ی طراحان دیفینیتیو تکنولوژی، این سیستم صوتی برای پیاده‌سازی صدای محیطی دقیق و بی‌نقص به‌منظور تجسم بهتر فضای فیلم، بستر صوتی گسترده‌ و فراگیری بازآفرینی می‌کند. افزون‌براین، کاربران می‌توانند با استفاده از کانال تنظیم‌شدنی مرکزی، صدای ساندبار را مطابق میل خود تنظیم کنند.

ساندبار استودیو اسلیم سه کانال دارد که با هفت مبدل و آمپلی‌فایر مجزا از یکدیگر تغذیه می‌شوند

در داخل این ساندبار، سه بلندگوی فرکانس بالای آلومینیومی یک‌اینچی گنبدی‌شکل و چهار بلندگوی فرکانس بالای سه‌اینچی تخم‌مرغی‌شکل به‌همراه ساب‌ووفر هشت‌اینچی باس صدای فیلم را تقویت می‌کنند که قطعا باعث لذت‌بردن کاربر از صدای فیلم می‌شود.

این ساندبار سه اکولایرز مختلف دارد که حالت‌های فیلم و موسیقی و شب را شامل می‌شود. طبق گفته‌ی طراحان دیفینیتیو تکنولوژی، حالت فیلم با هدف تقویت صدای بازیگران و جلوه‌های صوتی به‌منظور بهبود تجربه‌ی صدای فراگیر و حالت موسیقی با هدف تمرکز روی فرایندهای پیاده‌سازی و کاهش جزئیات صدا و ساده‌سازی آن طراحی شده است که به ایجاد بازآفرینی دقیق و ساده‌ی صدا و تولید صدایی منجر می‌شود که دوست‌داران حقیقی موسیقی به‌دنبال آن هستند.

حالت شب هم صدای خروجی و باس‌دار را برای ایجاد صدای آرام‌تر به‌منظور تماشای فیلم در آخر شب تنظیم می‌کند. درصورتی‌که این حالت فعال باشد، چنانچه فیلم پر از صحنه‌های انفجار باشد، صدای آن اطرافیان و همسایه‌ها را آزار نمی‌دهد.

ساندبار دیفینیتیو تکنولوژی استادیو اسلیم

استودیو اسلیم فقط از طریق یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و چنانچه تلویزیون شما فناوری HDMI ARC داشته باشد، با اتصال کابلی با این قابلیت، می‌توانید با ریموت کنترل تلویزیون نیز صدای ساندبار را کم و زیاد کنید. استفاده از یک کابل باعث می‌شود دیگر تجمع کابل‌های درهم‌پیچیده‌ی آزاردهنده در پشت تلویزیون را مواجه نشوید و طراحان ساندبار هنگام طراحی آن این موضوع را نیز در نظر داشته‌اند. ارتفاع ساندبار فقط پنج سانتی‌متر است؛ بنابراین، این دستگاه جلو لبه‌های پایین تلویزیون را نمی‌گیرد. درضمن، پنل بالایی آلومینیومی صیقل‌ داده‌شده‌ی ساندبار نیز نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند.

قیمت این ساندبار باکیفیت ۹۹۹ دلار است که شاید شما را در خرید آن مردد کند؛ البته دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر از این ساندبار نیز در بازار موجود است و اگر کیفیت و مشخصات آن در حد انتظار و مطابق با وعده‌های داده‌شده باشد، شاید ارزش هزینه‌‌کردن داشته باشد. 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

راس اولبریکت (Ross Ulbricht) که به خاطر ایجاد وبسایت جاده ابریشم که حالا از دسترس خارج شده است به حبس ابد محکوم شده، هم اکنون دوران محکومیت خود در زندان را سپری می کند. جاده ابریشم نخستین جایی بود که در آن بیتکوین به صورت گسترده و قابل توجه به عنوان ارز ویژه داد و ستد مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفت.

به دنبال دستگیری اولبریکت در اکتبر سال ۲۰۱۳ بیت کوین اولین افزایش قیمت قابل توجه خود را تجربه کرد و ارزش آن ظرف تنها چند ماه از ۱۰۰ دلار به هزار دلار بابت هر سکه رسید. بعد از افت ارزش بیت کوین به ۱۷۵ دلار، بهای این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ جهش دیگری پیدا کرد و به نزدیک ۲۰ هزار دلار رسید.

از آن زمان تاکنون بیت کوین بار دیگر دچار افت قیمت شد و ارزش آن به کمتر از ۴۰۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۹ رسید و در واپسین روزهای امسال مجددا به حدود ۷ هزار دلار رسید. شش سال پیش در زمان دستگیری اولبریکت، FBI بالغ بر ۱۴۴ هزار بیت کوین را از جاده ابریشم و موسس آن کشف و ضبط کرد که با نرخ امروز یک میلیارد دلار ارزش دارد.

قیمت بیت کوین
 

راس اولبریکت

حالا همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد اولبریکت در زندان به سر می برد اما نوسانات قیمت رمزارزها را از نزدیک دنبال می کند. او ادعا کرده که هر دوی این نوسانات قیمتی را پیش بینی کرده بود و باور دارد که یک موج قیمتی جدید در حال شکل گیری است.

اولبریکت در نامه هایی که برای یک وبلاگ نوشته بود از نوعی متد تحلیل بازار به نام نظریه موج الیوت برای پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین کمک گرفت.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/26/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b0/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تیم گوگل برین (Google Brain) و امپریال کالج لندن (Imperial College London) سیستمی با نام اختصاری «پگاسوس» (Pegasus) توسعه داده اند که با بهره گیری از معماری Transformers گوگل، متن ها را به روش انتزاعی خلاصه سازی می کند.

توسعه دهندگان پگاسوس می گویند این سیستم نتایج چشمگیری در خلاصه سازی موضوعات مختلف از جمله اخبار، متون علمی، داستانی، دستورالعملی، حقوقی، ایمیل ها و پتنت ها بر جای گذاشته است.

محققان می گویند هدف از خلاصه سازی متن تولید چکیده ای دقیق و مختصر از اسناد طولانی است و به جای کپی کردن قسمت هایی از متن، خلاصه سازی انتزاعی (abstractive summarization) توانایی تولید لغات جدید یا پوشش دادن اطلاعات عمده را داشته و خروجی آن از لحاظ زبانشناسی روان است.

 

 

 

محققان برای آزمایش سیستم خود جمله های کامل و قسمت های مهم متن را پوشاندند. هوش مصنوعی باید به کمک اینترنت و بررسی مقالات خبری جاهای خالی را پر می کرد.

برای چنین آزمایشی بهترین نسخه پگاسوس انتخاب شد که با 750 گیگابایت از متون استخراج شده از 350 میلیون صفحه اینترنتی و یا به کمک شبکه ای به نام HugeNews با 1.5 میلیارد مقاله به حجم 3.8 ترابایت از سایت های خبری آموزش دیده بود.

پگاسوس از لحاظ ارتباط و روان بودن متن خلاصه سازی شده، خروجی با کیفیتی تحویل داد و برای تصحیح اشتباهات نیازی به اقدامات متقابل نبود. این سیستم با تنها 100 مقاله ورودی، موفق به ایجاد خلاصه سازی های باکیفیت شد و قابل مقایسه با مدلی بود که با مقالات 20 هزار تا 200 هزار عددی آموزش دیده بود.

ماشین های خلاصه سازی متون بار خواندن متن های طولانی را از روی دوش نیروی انسانی بر می‌دارند. تحقیقات نشان می دهد کارمندان روزانه به طور میانگین 2.6 ساعت را صرف خواندن متن ها می کنند.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعدادی از صفحات پر مخاطب یوتیوب با صدها هزار دنبال کننده از حذف ویدیوی مربوط به رمزارز خبر داده اند. یکی از این صفحات Chris Dunn از صفحات قدیمی و شناخته شده با بیش از ۲۱۰ هزار دنبال کننده در توییتر خود از این موضوع انتقاد کرده:

یوتیوب بیشتر ویدیوهای رمزارز من را با استناد به قانون «محتوای خطرناک و مضر» و «فروش اجناس تحت نظارت» حذف کرده. من ده سال است که ویدیو می سازم و بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده و ۷ میلیون دنبال کننده دارم. تیم یوتیوب دارید چه کار می کنید؟

یوتیوب علاوه بر حذف ویدیوها به این کاربر اخطار داده که در صورت تکرار انتشار محتواهایی از این دست به صورت موقت از آپلود ویدیو محروم می شود. کانال پر مخاطب Node Investor هم که در زمینه آموزش مباحث ارز دیجیتال فعالیت دارد، در توییتر از مشکل مشابهی خبر داده است.

 

استخراج بیت کوین
 

 

حذف ویدیوهای رمزارز گریبان کانال های Chico Crypto, The Cryptoverse, Crypto Tips و BTC Sessions را هم گرفته است. هنوز مشخص نیست یوتیوب چرا دست به چنین اقدامی زده اما بعید نیست به قوانین محدود کننده تبلیغات یا قوانین حفظ امنیت کاربران مربوط باشد چرا که برخی از کارشناسان نسبت به انتشار مطالب گمراه کننده در مورد رمزارز و لینک بدافزار در این پلتفرم هشدار داده بودند.

در فضای ابهام آلودی که بعد از حذف ویدیوها شکل گرفته برخی از فعالان حوزه رمزارز پیشنهاد مهاجرت به پلتفرم های غیرمتمرکزتر مثل Dtube, Steemit, Bitchute را مطرح کرده اند که میزان سانسور محتوا در آنها به مراتب کمتر است.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی اوپو مدتی است که سری گوشی های Reno 3 5G را تبلیغ می کند و در این مدت تصاویر و جزئیات زیادی را در رابطه با امکانات این سری در اختیار مخاطبانش قرار داده و حالا رسما این دو گوشی را معرفی کرده است.

Oppo Reno 3 Pro 5G از نظر امکانات کمی از نسخه استانداردش اغوا کننده تر است؛ این محصول نمایشگری حفره دار دارد (که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده) و پردازنده اسنپدراگون 765G و نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش ۹۰ هرتز دیگر امکانات آن را تشکیل می دهند. این دستگاه همچنین به یک باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سی واتی VOOC 4.0 مجهز شده که طبق ادعای شرکت سازنده اش می تواند ظرف تنها ۲۰ دقیقه ۵۰ درصد و در ۵۶ دقیقه تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را پر کند.

مدل پرو این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که ترکیب لنزهای آن به شرح زیر است:

  • لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال IMX586
  • حسگر الترا واید ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی
  • سنسور تک رنگ ۲ مگاپیکسلی

اوپو همچنین ادعا می کند که این گوشی قابلیت زوم هیبرید اپتیکال ۵ برابری دارد؛ این یعنی دوربین تله فوتو این گوشی زوم طبیعی دو تا سه برابری خواهد داشت.

از دیگر امکانات اوپو رینو 3 پرو 5G می توان به مد دوآل نسل پنج (NSA/SA)، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پوسته نرم افزاری Color OS 7 روی اندروید ۱۰، NFC و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد.

قیمت پایه این گوشی از حدود ۵۷۱ دلار برای مدل بهره مند از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و نسخه دیگر آن که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد نیز ۶۴۳ دلار قیمت گذاری شده است.

5G با قیمت ارزان تر

 

 

 

اما اگر نسخه پرو کمی برایتان گران است می توانید نگاهی به امکانات نسخه معمولی آن یعنی Oppo Reno 3 5G بیاندازید که به چیپست مدیاتک Dimensity 1000L و بریدگی نمایشگر قطره ای شکل مجهز است.

نسخه استاندارد این گوشی همچنین انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۳۰ واتی می گیرد و امکانات دیگری نظیر NFC، نمایشگر اولد فول اچ دی پلاس مجهز شده که یک حسگر اثر انگشت را هم در زیر خود جای داده است. این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه با ترکیب حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی الترا واید، مونوکروم و عمق سنج مجهز شده است.

Oppo Reno 3 5G همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۴۸۶ دلار به فروش می رسد و مدل دیگر آن با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۵۲۸ دلار قیمت گذاری شده است.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از محققان امنیتی به نام «Ibrahim Balic» در مصاحبه ای با سایت تک کرانچ گفت در نسخه اندروید اپلیکیشن توییتر باگی پیدا کرده که توانسته 17 میلیون شماره را با اکانت های مربوط به آنها تطبیق دهد.

این باگ از طریق قابلیت آپلود مخاطبین در اپلیکیشن توییتر انجام می شود. «Balic» می گوید با وارد کردن شماره تلفن، اپلیکیشن داده های کاربری را باز می‌گرداند.

قابلیت آپلود مخاطبین، اجازه آپلود لیست شماره تلفن ها با فرمت متوالی را نمی دهد، ولی محقق امنیتی یاد شده موفق شد با تصادفی کردن آنها و آپلود کردنشان، به اطلاعات حساب کاربری مربوط به شمار تلفن دسترسی پیدا کند.

 

توییتر
 

 

باگ مذکور کاربران کشورهای ایران، فرانسه، یونان، اسرائیل، ترکیه، ارمنستان و آلمان را تحت تاثیر قرار داده که در بین آنها نام برخی از مقامات رسمی و سیاستمداران نیز به چشم می خورد. «Balic» تاکنون این باگ را به توییتر گزارش نداده ولی به شکل مستقیم با برخی از کاربران تماس گرفته است.

«Aly Pavela»، سخنگوی توییتر می گوید این شرکت گزارشاتی از این دست را «جدی گرفته» و «به شکل فعالانه در حال بررسی» این باگ است. این شرکت فعالیت اکانت هایی که از آنها برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده می شده را مسدود کرده است.

سال 2019، سال خوبی برای توییتر از لحاظ امنیت نبوده است. اواخر اردیبهشت ماه امسال باگ امنیتی در اپ iOS اطلاعات مکانی کاربر را بدون اجازه او در اختیار شرکت ثالث قرار می داد. اواسط مهر ماه امسال نیز این شرکت تایید کرد که از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%d8%a8%d8%a7%da%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%a7%d8%b4-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-17-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اوايل شروع سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو پیشه خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست هستی داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم واژه کليدي ( شمار دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه کاربرد شده تقسيم بر شمار کل واژه ها صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي درک محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به تعقیب اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را آغاز کرد. با گسترش رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به پیگیری پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با به کارگیری روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو کاربرد مي‌کردند. اين نوشتار توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به به اتفاق واژه ها کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي ویژه در اوايل پیشه خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان پیمان گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز هستی دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات پیوسته با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات پیوسته را پرتو مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي پیشه خود را آغاز کرد، اين فرآيند نيازمند فرهنگ و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي باره استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد لغایت به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در طویل مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را دربرگیرنده مي‌شود، پیمان گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خویش وابستگی مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه نخست 58.4 درصد بازديدکنندگان و خویش جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خویش برگزیدن مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به شمار مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشانه مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و آماده هستند براي آن موعد و هزينه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت ذیل چکیده نمود:

در بازدید تارنما تاثیر بسزایی دارد.
باعث برپایی برند می شود.
باعث افزایش شدامد سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین آلت برای تبلیغات است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو داخل صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... پیوسته مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خویش بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر نوع تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که شیوه SEO On Page بدرستي پیش از شیوه SEO Off Page سپریدن شود.

سئو خارج صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که گسترش وب سايت با کنترل مستقيم بالايي سپریدن مي‌شد، روش بهينه سازی خارج صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در بیرون از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت اتمام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)
در واژگان فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به گردآور تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. برای بهینه سازی سایت خود به شرکت آوش تک سر بزنید. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو بهره‌گیری مي‌کند.

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به هدف فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با منظور بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و بدست هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر بیرون شدن از لیست پايگاه دیتا را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که مایه افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه دیتا موتور جستجو شود.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو
در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش تارنما های بزرگ
در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به واپسین،انجام می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت شناسایی نماید که بهترین شیوه برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این پژوهش بر پای بست، 77 معیاری که از منابع گوناگون و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:

بهبود ساختار سایت
استراتژی واژه ها کلیدی
استراتژی URL
بهینه سازی کد
پردازش کردن متن
بهینه سازی لینک های ورودی
استراتژی اسم پهنه و هاست
آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو
این تحقیق راهبرد بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و توضیح دیتا است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، راهبرد های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده پژوهنده عبارتند از:

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
اضافه کردن URL به نقشه سایت
اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش درمان دید وب سایت
در این پژوهش محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت کارایی دارند را به 3 سه تقسیم تقسیم بندی می کنند:

شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دیتا می شود.
وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها سعی می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.
محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را اتمام می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و در ضمن از کلماتی که کاربران پایانی بدنبال آن می گردند نیز آگاهانیدن داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خویش را در سه تقسیم بندی بالا دائم بروز نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویندوز 10 به عنوان جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت پلتفرمی همواره در حال تغییر و بهبود است و از زمان انتشارش در سال 2015 با هر آپدیت بر قدرت و کارایی آن افزوده می‌شود. شاید بد نباشد بدانید که در حال حاضر حدود 34 درصد سیستم‌های کامپیوتری در سراسر دنیا از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

با این حال همه می‌دانیم که ویندوز 10 هم ضعف‌ها و معایب خودش را دارد و این را از روی آپدیت‌ها و فیکس‌های متعددی که برای آن منتشر می‌شوند می‌توان فهمید. اگر شما هم بعد از نصب آپدیت‌های اخیر ویندوز 10 روی سیستمتان با مشکل مواجه شده‌اید نگران نباشید، چرا که خوشبختانه با استفاده از تعدادی ابزار رایگان برای رفع مشکلات ویندوز 10 می‌توانید اکثر باگ‌های به وجود آمده را حل کنید. در مطلب پیش رو به معرفی این ابزارهای رایگان خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه از هر کدام از این ابزارها را برای رفع مشکلات ویندوز 10 استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که حتما ویندوزتان را به آخرین ورژن موجود آپدیت کرده‌اید. ممکن است آپدیت کردن مشکلات جدیدی برای سیستمتان به وجود بیاورد اما قطعا بسیاری از باگ‌ها با نصب نسخه جدید درست می‌شوند.

1.Snappy Driver Installer

 

 

 

با اینکه ویندوز 10 خودش وظیفه نصب درایورهای مورد نیاز برای سیستمان را به عهده می‌گیرد اما می‌دانیم که همیشه هم این کار را به بهترین نحو انجام نمی‌دهد. در برخی از موارد پیش می‌آید که تعدادی از درایورهای اصلی و حیاتی از لیست نصب جا می‌مانند. بنابراین در صورتی که به مشکل سخت‌افزاری جدیدی برخورد کردید بد نیست که حتما از نصب بودن و یا بروز بودن درایورهای آن بخش از سیستم مطمئن شوید.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از یک ابزار رایگان برای آپدیت درایورهاست که Snappy Driver Installer نام دارد، ابزاری متن باز و رایگان بوده و تعداد زیادی از درایورها را به صورت آفلاین در خود جای داده است.

برای استفاده از این برنامه پس از نصب و اجرای آن گزینه Download Indexes Only را انتخاب کنید تا SDI کامپیوترتان را اسکن کند. بعد از پایان گرفتن عملیات اسکن، لیستی از درایورهای پیشنهادی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها گزینه‌های مدنظرتان برای نصب را انتخاب کنید.

پیش از شروع عملیات نصب درایورها، اطمینان حاصل کنید که نقطه بازیابی یا restore point برای سیستمتان تعیین کرده باشید تا در صورتی که اوضاع بعد از نصب درایورها بر وفق مراد نبود، ویندوزتان را به حالت قبل از نصب باز گردانید.

2. FixWin 10

 

 

 

FixWin 10 علاوه بر اینکه یکی از ابزارهای خوب برای رفع مشکل ویندوز 10 به حساب می‌آید، یک ابزار پورتابل هم هست. با این ابزار می‌توانید بسیاری از مشکلاتی که در ویندوزتان به آن برخورده‌اید را حل کنید.

این برنامه 6 دسته‌بندی مختلف را در خود جای داده که هرکدام از آن‌ها نمایانگر مشکلات در بخش‌های خاصی از ویندوز هستند (مثل فایل اکسپلورر، سیستم تولز و...) هر کدام از این بخش‌ها شامل حداقل 10 فیکس مختلف می‌شود که می‌توانید لیست کامل آن‌ها را در این لینک مشاهده کنید. اجرای برخی از این فیکس‌ها ممکن است نیاز به ریستارت کردن سیستم داشته باشند که البته خود برنامه آن را به شما اطلاع می‌دهد.

با FixWin 10 می‌توانید مشکلات کوچک و بزرگی که در ویندوز 10 وجود دارند را حل کنید، از آپدیت نشدن آیکون سطل آشغال بعد از خالی کردن آن گرفته تا مشکلات بزرگتری مثل بازیابی دسترسی به ادیتور رجیستری. بخش Additional Fixes هم شامل ترفندهای جدید اما کاربردی می‌شود که شاید در اختیار داشتنشان برایتان مفید باشد. مثلا بازگرداندن پنجره هشدار در زمان حذف یکی از استیکی نوت‌ها.

3. Ultimate Windows Tweaker 4

 

 

 

Ultimate Windows Tweaker را همان توسعه دهنده FixWin10 به نام The Windows Club تهیه کرده است و این را می‌توان از روی رابط کاربری ساده هر دو ابزار متوجه شد. بر خلاف FixWin 10 که به شما مشکلات ویندوز 10 را نشان داده و در صدد رفع آن‌ها بر می‌آید، این برنامه برایتان امکان فعال یا غیر فعال کردن، پنهان کردن و یا حذف کردن برخی از قابلیت‌های ویندوز را فراهم می‌کند.

البته برای اعمال هر کدام از تغییراتی که در این برنامه لیست شده، می‌توانید از تنظیمات ویندوز 10، ادیتور رجیستری یا Group Policy Editor هم استفاده کنید اما با این حال دسته‌بندی تر و تمیز و مرتبی که در Ultimate Windows Tweaker ارائه شده قطعا کار را برای پیدا کردن و اعمال تغییرات مدنظرتان راحتتر خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که پیش از شروع کار با برنامه، دکمه Create Restore Point را در قسمت پایین صفحه برنامه بفشارید، بعد از آن تغییراتی که می‌خواهید را اعمال کنید. بیش از 200 ترفند ویندوز 10 با این برنامه در دسترستان قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود عملکرد سیستمان استفاده کنید.

4. Windows Repair

 

 

 

Windows Repair یکی دیگر از ابزارهای کاربردی و البته رایگان است که می‌تواند به شما در رفع مشکلات ویندوز 10 کمک کند. بر اساس توصیه توسعه دهنده این ابزار، بهتر است آن را در حالت Safe Mode ویندوز اجرا کنید تا بهترین نتیجه را به شما ارائه کند. در واقع خود Windows Repair هم دکمه‌ای با عنوان Reboot to Safe Mode دارد که می‌توانید از آن برای رفتن به این مد استفاده کنید.

اصلاحاتی که در این برنامه امکان اعمال آن‌ها را خواهید داشت شامل مجوزهای رجیستری، مجوزهای فایل، تنظیمات فایروال ویندوز، فیکس کش DNS و Winsock، مشکلات مرتبط با آپدیت ویندوز و... می‌شود.

5. Missed Features Installer

 

 

 

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که دلتان برای برخی از قابلیت‌ها و امکاناتی که در ویندوزهای قدیمی‌تر مثل 7 و XP وجود داشتند تنگ شده و اعتقاد دارید که برخی از این قابلیت‌ها باید به ویندوز 10 هم آورده می‌شدند. Missed Features Installer می‌تواند تعداد زیادی از این امکانات دوست‌داشتنی و البته کاربردی قدیمی را به ویندوز 10 شما بیاورد.

مثلا اگر شما از منوی استارت ویندوز 10 چندان راضی نیستید با استفاده از این ابزار می‌توانید استارت منوی کلاسیک را دانلود کنید. یا اگر هوس بازی پینبال و سایر بازی‌های کلاسیک ویندوزهای مایکروسافت به سرتان زده Missed Features Installer اینجاست تا شما را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.

علاوه بر این با ابزار Missed Features Installer می‌توانید قابلیت آپدیت ویندوز را غیر فعال کنید (که البته با توجه به سابقه ویندوز 10 توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید و این سیستم عامل را ترجیحا همیشه به روز نگه دارید) و مرورگر مایکروسافت اج و کورتانا را آن‌اینستال کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که امکانات مذکور در مراحل آزمایشی به سر می‌برند و ممکن است به سیستمان صدمه وارد کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از اعمال این تغییرات حتما system restore point را تعریف کنید.

6. O&O ShutUp10

 

 

 

ویندوز 10 رخنه‌های امنیتی قابل توجهی دارد و مایکروسافت هم از این موضوع آگاه است. از سال 2015 تا به حال کنترل‌های امنیتی در این سیستم عامل بهبود اندکی داشته‌اند اما مهمترین مشکلات در این زمینه از جمله ردیابی، جمع‌آوری داده و تله‌متری همچنان به جای خود باقی هستند. در حالی که بسیاری عقیده دارند این موضوع در حوزه توسعه سیستم‌های عامل چیز معمولی است تا توسعه‌دهندگان بتوانند از داده کاربران برای بهبود روند توسعه استفاده کنند اما کاربران همچنان می‌توانند از واگذاری داده‌هایشان به شرکت‌ها خودداری کنند.

در همین راستا ابزارهای زیادی برای مقابله با جمع‌آوری داده توسط ویندوز 10 توسعه داده شده‌اند و O&O ShutUp10 هم یکی از آن‌هاست. این برنامه 9 بخش برای ارائه تنظیمات متعدد امنیتی در نظر گرفته که بسیاری از آن‌ها حتی در خود سیستم عامل هم به صورت مستقیم قابل دستکاری نیستند.

مهمتر از همه اینکه هر کدام از این تنظیمات به همراه یک توضیح کوتاه آمده تا دقیقا بدانید که در حال تغییر چه چیزی هستید و اثر آن روی کارکرد سیستمتان چطور خواهد بود. البته طبیعی است که اگر بخواهید همه چیز را با هم دستکاری و همه قابلیت‌ها را خاموش کنید مشکلاتی برایتان به وجود خواهد آمد، بنابراین با صبر و حوصله و اطلاعات کافی تغییرات را اعمال کنید.

O&O ShutUp10 یک گزینه کاربردی دیگر هم برای «اعمال تنظیمات پیشنهادی» دارد. البته گزینه پیشرفته‌تری با عنوان «تنظیمات پیشنهادی و تا حدودی پیشنهادی» هم در آن تعبیه شده که تغییرات بیشتری در ویندوزتان به وجود می‌آورد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/11/رفع-مشکلات-ویندوز-10-ابزارهای-رایگان/



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد